4.5 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (2 Votes)

Verbena keksz reklám

*************************

verbena logo – 15s és 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Nem tudom miért lepődök meg újból és újból, amikor egy teljesen és tökéletesen érthetetlen reklámot látok, pedig lám, magam is használtam most velük kapcsolatban a tökéletes jelzőt. Tökéletesen érthetetlen. Nem könnyű ilyet alkotni. Egy reklámnak látszó tárgy. Olyan, mint egy reklám, meg is mondják, mit reklámoz, miközben te (én) semmiféle kapcsolatot nem tudsz felfedezni a történet és a termék között. Ezért tökéletes. Ugyanis kis jóindulattal szinte mindenbe bele lehet magyarázni szinte mindent, de ebbe nem…

***************

***************

Először az első verzióval találkoztam, a 15 másodpercessel és kétségbe estem. Mi a fasz túró ez? Egy nő azt mondja a laptopja előtt ülve gondolom a munkahelyén, elképzeli, futással kezdi a napot. Ehhez azt is elképzeli, valaki valahonnan leönti valamiből egy vödörnyi vízzel. Na jó, talán nem mindennapot, mondja erre engedékenyen. Gondolom úgy gondolja, talán nem minden napot kezd futással, csak azokat a napokat, amikor nem öntik le vízzel. Ez tényleg eléggé célszerű, ne menj futni azokon a napokon, amikor tudod, le fognak önteni egy vödör vízzel. Ezt neked sem ajánlom. És miután ezt az életvezetési tanácsot meghallgattuk, egyszer csak kiderül, itt van az új rostban és tápanyagokban gazdag Verbéna keksz, amiből ez a furcsán képzelgős nő most jóízűen falatozni kezd. Mosolyogva. Gondolom azon mosolyog, milyen furcsát is álmodott itt a munkahelyén, ráadásul ébren. Orvoshoz kéne mennie. Talán éppen a kekszben lehet valami. Valami hallucinogén. Ja értem! Bocsánat, hogy ilyen nehéz felfogású vagyok. Elvégre az ilyesmit tényleg nem lehet nyíltan reklámozni. Akkor viszont ügyes!

Aztán megnéztem a kampány egy másik, egy 30 másodperces verzióját, okosabb csak annyiból lettem, hogy el tudtam képzelni, mi a fenét akarhatott a szerencsétlen kreatív stáb. Valami olyasmit, hogy hogyan telik majd a napod, az tökre bizonytalan, de ami biztos, ez a nagyon egészséges keksz. Tehát legyen ez a te biztos pontod az életedben. Adjatok egy ilyen kekszet, és kimozdítom sarkaiból a világot, mondta valahol egy híres ember. A napok bizonytalanságára pedig felvonultatnak sok szép példát, mint például a 15 másodpercesben, hogy nem tudhatod, mikor öntenek le futás közben egy vödör vízzel, vagy ebben, hogy elindulsz biciklivel, de mit ad isten, elered az eső, hogy mától egészségesen csak a lépcsőd használod de mégsem, hogy mától esti gyakorlatként a nagyon egészséges napüdvözletet műveled, de helyette mit ad isten véletlenül inkább a nagyon egészségtelen táncolást választod, és akkor mindezen rendkívül tiszta, világos, logikus, koherens példákon keresztül te láthatod, mennyi bizonytalanság vesz körül. Na most viszont ez a keksz az biztos. Érted már miért nem tehetsz mást, mint hogy állandóan ilyet eszel ezentúl? Meg vagy győzve, mint állat.

Én tudom, hogy a reklámidő nagyon drága, ezért van szükség a 15 másodperces verzióra is. Még akkor is, ha az teljesen értelmezhetetlen, nem mintha a hosszabb verzió sokkal világosabb volna, de mindegy is, elvégre nem a nagyközönségnek dolgozunk, hanem a megrendelőnek. A nagyközönség meg kinyalhatja. Úgyse a mi reklámunk fogja befolyásolni mi a francot vesz az a szerencsétlen a boltban, nem igaz?

Van egy játékos gyakorlat színészeknek, imprósoknak, játékos kedvűeknek, ahol egy jelenetet előbb 1 percben, majd ugyanazt félpercben, 15 másodpercben, 5 másodpercben, végül 1 másodpercben kell eljátszani. A sűrítés, a lényegkiemelés képességét fejleszti. Meg kéne próbálnotok. Nagyon szórakoztató. Amit viszont ti műveltek reklám címén az csak nektek szórakoztató. Szórakoztató nektek, hogy velünk szórakoztok. Tudjátok kivel szórakozzatok!

Na jó, bocs, hogy így kifakadtam, elvégre csak reklámokról van szó, de ha belegondolok, mennyi energiát fektettek be ezekbe, és mennyi pénz megy el rá, akkor tényleg időnként kinyílik a bicska a zsebemben. Tényleg! Ez milyen jó ötlet! Elképzelem, mindennap elviszem a kedvenc bicskám magammal, hogy meg tudjam hámozni az almám délben. Na jó, nem mindennap. (Közben látjuk, ahogy a bicska kinyílik a zsebemben, és jól megszúrja a lábam.) Nem baj, majd eszek alma helyett ilyen biztos kekszet…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10