Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Soproni Sör reklám

*************************

soproni uj logo Óvatos Duhaj – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyeket – legalábbis nekem – nagyon nehéz megérteni, mert olyan mértékben katyvasz és logikátlan baromság az egész – legalábbis számomra – hogy ember legyen a talpán, aki felfogja, mi több, a termék iránt fokozottabb késztetést érez hatására. Egyszerűen nem is tudom mire vélni az alkotók szándékát, úgy tűnik – legalábbis számomra – mintha szándékosan gúnyt űznének a kedves befogadóból, és valahol a háttérben jól szórakoznak azokon, akik beveszi, mi több, meg is veszik alkotásukat. És mivel én is ilyen típus vagyok, baromira szeretnék egy ilyen csapathoz tartozni. Please…

***************

***************

Vegyük például ezt a már többször tárgyalt sörreklámkampányt, ahol mi magyarok szívet melengetően különlegesek vagyunk. Ezt minden magyar szívesen hallja, mert hisszük, már az ősrobbanás is magyar volt. És azért vagyunk itt most különlegesek, mert mindenféle hétköznapi szuperképességekkel rendelkezünk, és ezért igyunk ilyen sört. Már ezt a kapcsolatot is nehéz volt nekem felfogni, de hirtelen megvilágosodtam.

Hát hogyne volna hétköznapi szuperképességünk, amikor simán felfogjuk, értve értjük például ezt a reklámot is. Persze kivéve engem. Nekem nincs ilyen szuperképességem, ami vagy abból fakad, hogy a szabályt erősítendő én egy különlegesen gyengeelméjű magyar vagyok, vagy nem vagyok magyar. Bármely megoldás érdekel, csak mondjátok bátran a szemebe, el fogom viselni. De nézzük konkrétan az itt felhozott szemléltető példákat, amelyek éppen ezen hétköznapi magyar szuperképességeket vannak hivatva szemléltetni.

Vannak, akik mindenben meglátják a romantikát. Megállítottam a képet, és hosszan tanulmányoztam. Logikailag az állítást valami olyan képnek kéne alátámasztani, amiben senki nem látná meg a romantikát, csak azok a magyarok, akiknek mindenben romantikát meglátó szuperképességük van. Úgy tűnik, a srác valamilyen alkalomból meglepi a csaját, vagy a fiatal férj a feleségét, vagy először hívja meg magához vacsorára a szerelmét, vagy akármi, és a saját ízlése szerint készítette elő a helyszínt. Persze véletlenül a vonatkozó sörmárka arculati elemei dominálnak, de ez érthető. Na most lehet, arra gondolt a költő, ez olyannyira ízléstelen, hogy szuperképesség kell romantikusnak látni, de ez két okból sem lehet. Egyrészt, ha ez a csaj igazán érez valamit a fiú iránt, akkor nem a dizájnt, hanem a szándékot értékeli minden különösebb szupererőlködés nélkül, másrészt nehogy már ízléstelenséggel hozzuk kapcsolatba a termék brandjét, nem igaz? De akkor könyörgöm, mihez is kell itt az a bizonyos szupererő? Hülye vagyok, pontosan ennek a kérdésnek a helyes megválaszolásához, csak nekem nincs ilyen erőm.

Vannak, akik bármiből képesek hűtőt csinálni. Ez is egy magyar szupererő. Oké, rájöttem, ez egy ellenzéki hangvételű reklám. Gúnyolja a magyarkodást. Érted, nem golyóstoll, meg 1 főre eső Nobel díj, meg C-vitamin meg 6:3, hanem hogy régi tévéből hűtő. Ejnye, ejnye, nem szabad egy reklámban politizálni, ráadásul ilyen nyíltan. Lebukunk srácok! „Segítsd a lebukottakat!”

Na a harmadik példánál végleg leállt a szupererőm. Akik nem ismernek kompromisszumot, amikor a kedvenc ízeikről van szó. Talán mert hogy képes rálocsolni a sört a húsra ahelyett, hogy meginná? Vagy pont hogy másfajta sört nem is hajlandó rálocsolni a húsra? Legyen ez utóbbi. Tehát az egy különleges magyar szupererő, hogy a kedvenc sörét issza, és használja a főzéshez. Más nemzeteknél ilyen nincs, csodájára jár a világ. Mondjuk egy német hiába erőlködik, nem képes a kedvenc sörével locsolni a malacpecsenyét. Tényleg sajnálatra méltó.

És tudtad, hogy mi, szupererős magyarok vagyunk képesek elsőként ráérezni az újdonságokra? Pontosabban közöttünk járnak azok, akik pont erre képesek, és magyarok. Na ezért idd ezt a sört. De miért is?

És most azt is vegyük figyelembe, hogy egy-egy epizód megtekintésére csak néhány másodperc áll rendelkezésre, és rögtön érteni fogjuk, miért lógok ki ebből a szupererős csapatból, hisz nekem ennyi idő alatt csak egy nagy trutymó állt össze a fejemben, vagy még az sem, egy hangot sem értettem az egészből. És nyilván, amit nem ért az ember, azt hajlamos megértés helyett minősítgetni, amiképp én is, aki bornírt, színvonaltalan baromságnak látja ezt az egészet. Elnézést kérek, tudom, ez egy primitív zsigeri reakció, de én még itt tartok. Persze azért meg fogom kóstolni a terméket, de a húsom locsolásához már van választottam…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10