1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Sport szelet reklám

*************************

sportszelet logo Sport RAJT– 25s +++ Értékelés: 4,6/10

Hát persze. Ha már van egy bejáratott, és szerintünk (szerintük) nem lejáratott kampányunk egy remek bejáratott és szerintünk (szerintük) nem lejáratott karakterrel, akkor használjuk is minden új termékvariációra, így gazdaságos. Használjuk, amíg szereti a közönség, amíg örömmel üdvözli a képernyőn, amíg szinte családtagként tekint rá, mint szeretett régi barátra. Megdolgoztunk érte, bevezettük, megszerettettük, viszi a hátán a terméket. Ha meg egyesek továbbra sem értik (én) mi történik ezekben a klipekben, az vessen magára. Különben is, vagy szereti valaki már akár ősidők óta ezt a csokit, vagy nem. Ez a csoki ugyanis már reklámfüggetlen…

***************

***************

Mert hát megint mi van?

A zöld ember verse:

Az élet sport. /De néha sportszerűtlen. /Ettől még ne parázz rá! /Ha az ellenfél lesből támad. /Vagy ha nyíltan szembeszáll veled, /Akkor is maradj pozitív. /Az élet sport. Kell hozzá energia.

A narrátor verse:

Vigyázz, kész, Sport Rajt. /Startolj rá az őrülten földimogyorós és karamellás új ízre.

Mondjuk azzal kezdeném, az élet nem sport. Nem űzzünk sportot belőle, mert ugye ennek a kifejezésnek inkább pejoratív jelentése van a köznyelvben. Persze értem én, mivel a terméket így hívják, erre a szóra kell felfűzni a koncepciót, de az életre vonatkozóan egy kicsit lealacsonyítóan hangzik. Például a szerelem melyik neme az életsportágnak? Ja, hogy az is verseny. Végtére is igaz. Maga az evolúció is egy verseny. Aki nem győz, az kihal. Na erről van szó. A filozofálgatásról. Én nem szeretnék egy igen egyszerű csokiszelet révén a fentiekhez hasonló filozófiai eszmefuttatásokra kényszerülni. Hagyjál már lógva ezekkel az élet kezdetű megállapításokkal egy 25 másodperces reklámban, jó? Filozófus vagy te? Nem? Akkor meg kezd úgy, hogy a sportban néha van sportszerűtlen, vagy valami ehhez hasonló. De az élet az hogy-hogy sportszerűtlen még ha néha is? Ja, hogy ez egy ilyen metafora. De te ne metaforázzál itt nekem, hanem bökd már ki, mit árulsz, van ilyen mogyorós is? Akkor miért nem a mókusok ajánlásával jössz, mit az élet sportozol itt nekem? Ne parázzak rá? Most azt hiszed jó dumád van? Mai fiatalos? Mai szlenges? Ettől megyek le a boltba? Vagy ez olyan tök vicces, hogy attól megyek le a boltba? Mert jóízűen nevettem? Mogyorósan? Nem, nem tudok olyan gyorsan lenyugodni, mint te, amikor kikapták a terméket a kezedből, igen, értem pedig, ez olyan fantasztikusan finom, hogy szinte nem is lehet nyíltan az utcán enni, mert azonnal elrabolják. Szerencsére van nálad még egy. És akkor megint tanácsokat adsz nekem életvezetésből? Halló! Te egy csoki reklám vagy! Persze viccesen illusztrálod ezeket a tanácsokat, lesből támad az uborkásüveg, mint ellenség, és nyíltan a saját arcképed száll szembe veled, értem, de mikor mondod már, hogy mi ez az új cucc? Maradjak pozitív? Jó. Kösz. Ezt nem tudtam. És mivel az élet sport, kell hozzá az energia. És itt fordulunk rá a célegyenesre, hogy a sportnál maradjunk, mert hiszen pont hogy energia van ebben az új termékben. Mint mondjuk az élelmi anyagok túlnyomó többségében, hisz azért esszük őket általában. Persze a csokiban koncentráltabban. Tudom. De a te csokid miért jobb, mint… nem azt akarja mondani, hogy jobb, hanem hogy ez is van, és ez is nagyon, nagyon, akarom mondani őrülten finom, és ugye te se mindig ugyanazt a csokit szeretnéd enni? Hát számolj vele is. Ja, értem, lassan megértem én ezt a reklámszakmát. Akkor érted a koncepciót? Az a neve, hogy sport. Akkor energia, rugalmasság, állóképesség, ritmus, határozottság, kitartás, megújulás, ezeket kell sugároznunk ebben a reklámban. Mert az a neve, hogy sport. Érted? Na jó, de ez mégiscsak egy csokiszelet. Mert ugye az már nem igaz, ha ezt eszem, akkor a fenti jellemzők jellemzők lesznek hirtelen mind rám. Nem az nem, de ez így vicces. Kedved lesz ezt enni. De nekem nem. Tán épp ellenkezőleg. Mert ez nekem nem vicces. Ez egy olyan alacsony színvonalú humor, nem? Neked. Akkor te ne nézz ilyeneket, csak edd a terméket, mert régi kedvenced. Akkor miért nem lehetett volna inkább ezzel jönni? Valami csokihoz közelebbivel és nem a nevéhez. Régi barát, új ízzel, mindig megújuló barátság, akiben, amiben soha nem fogsz csalódni, vagy tudja a fene te vagy a kreatív, nem én. Viszont egyikünk sem Kant, vagy Hegel, hagyjuk rájuk, hogy megmondják, milyen az élet. Mondjuk ettől ők még lehettek a csokiban is kompetensek…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 6/10