Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Flip TV reklám

*************************

flip logo – 30s +++ Értékelés: 3,8/10

Van-e a reklámnak felelőssége? Közszereplő-e a reklám, már ha ennek így egyáltalán van értelme. Az biztos, még mindig elég sokan nézik a tévében, mert még elég sokan a tévét nézik úgymond valós időben, és nem maguk állítják össze tetszésük szerint a tartalmakat, pedig elvileg tehetnék. Elég sokan még mindig a műsorújság rabjai, időhöz kötött foglyai. Sokan nézik tehát a reklámokat…

***************

***************

Ezért kéne minőségi reklámokat készíteni, amiképp ez a „kéne” érvényes voltaképp minden művészinek szánt alkotásra is. Persze ez korántsem mindig sikerül, de legalább törekedni kéne rá, mert a műalkotás igenis közszereplő, felelőssége van, de erről most ne nyissunk vitát.

A legfőbb baj az itt bemutatott alkotással, hogy még csak nyomokban sem mutatható ki az efféle minőség elérésére való törekvés. Na persze ezzel enyhén szólva nincs egyedül, végtére is ez az egész blog, a jelen írás írásakor a maga több, mint 900 írásával gyakorlatilag csak ilyen, legalábbis általam mindenképpen ilyennek tartott alkotások cikizésével foglalkozik.

A mellékelt etűd kifejezetten humorosnak szánja magát, de hasonlóan a már korábban bemutatott, ugyanezt a brand-et reklámozó két spothoz, a minőségi humornak még csak a paródiáját sem nyújtják, ráadásul még meg is kell fejteni, egyáltalán mi történik a jelenetekben. Mentségükre legyen szólva, legalább a színvonal egyenletes, hisz ugyanarról a reklámkampányról van szó.

A srácok tudják, hogy a Flip ajánlata pont jó nekik, de a váltást mégis halogatják. Jaj, rémül meg Mari néni Nemeshaboson, vajon miért halogatják, ha pont jó nekik? Mert hogy pont jó nekik az ugyebár vitán felül áll. Ha most lenne idő ezen töprengeni, nyilván azt gondolnánk, talán nincs rá pénzük. Talán nem is a csomagra nincs, hanem talán az új lehetőségek maradéktalan kihasználásához új készüléket kéne venniük talán. Mert talán minek váltsanak, ha nem is tuják kihasználni talán. Nem tudom, nem értek ilyen mélyen hozzá. De képzeld, nem, azért halogatják, mert ma mennek edzeni. És a kettő kurvára kizárja egymást, nyilván. Na és most jön a humor. Már hogy mit értenek ők edzés alatt. Ami kizárja, hogy váltsanak. Mert nem is edzenek, hanem… hanem… fogalmam sincs, mit csinálnak. Nyilván valami olyat, ami miatt nem lehet váltani. Talán néznek valami szomorút, és szomorúan esznek közben. És evés közben nem lehet váltani. Azt hiszem ez egy ilyen duplafenekű humor. Egyrészt miért ne lehetne váltani edzés előtt, vagy utána mondjuk online, ez nagyon vicces, másrészt nem is edzenek, hanem valami szomorút néznek, és esznek közben. Ez is nagyon vicces. Sok vicces filmben láttuk már ezt a félreértelmező poént. Ma nehéz napom lesz anyukám, későn jövök. És akkor a beach-en koktélozik csajok között. És mi nevetünk, és ehhez hasonlók. És jön a többi, holnap se jó, mert vizsgára tanulunk, és nem is, meg a pakolás helyett is inkább rombolnak, és a rombolás is nagyon vicces, úgyis mint a reklám, mint attitűd formáló, felelős eszköz (hülye vagy? Reklámról van szó…), aztán meg mennek a tejfakasztóra, ami szintén kizárja a váltást. De gyerekek, ezek mind nevetséges indokok! Szedjétek már össze magatokat, hisz megvan bennetek a flipesség!

Hát, jelentem, azóta se vettem észre, hogy ez az erőltetett idétlen baromság, ez a flipesség közszájon forogna, mintegy védjegyévé válva a szolgáltatónak, és az általa biztosított fantasztikus minőségnek. Nem is tudom, miért nem. Tudom, ez nem is volt a cél – ugye nem volt könyörgöm – hanem egyszerűen csak egy új brand megtanítása, tudatosítása. Ugye? Fontos, hogy sokszor elhangozzék a brand, és akkor már jöhet a végtelenül alacsony színvonalú humorkodás is, hisz megfizetik. Könnyű pénz. Ami nagyon veszélyes. Talán pont ez a könnyű pénz hiteti el az alkotókkal jó önámítósan, vélhetőleg ők mégiscsak minőséget állítanak elő. És tényleg, kívülről nézve a sürgés-forgást, nagyon komoly munkavégzésnek látszik a dolog. Tekintélyt parancsoló, jól felszerelt irodákban, éjszakákba nyúló brainstormingok, korszerű technika a forgatásokon, sok fontos ember sok fontos dolgot intéz sietve, a tervet tartani kell gyerekek, action! Meg catering, meg vécébusz. Sok pénz nem szülhet zengve bongva nevetséges egeret! De. Nagyon szomorú…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10