Csillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktívCsillag inaktív
 

Soproni sör reklám

*************************

soproni uj logo hétköznapi szuperképességek – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Amikor ezt az egészet annakidején elkezdtem, az volt az apropó, hogy a gyerekek tudtak reklámost játszani, vagyis találd ki az elején, mit reklámoz a végén. És többször is lehetett ugyanarra a filmre játszani, mert annyira nem volt összefüggés. Azóta ez sokat fejlődött, finomodott, mert úgy tudják már ugyanezt művelni, hogy szinte végig látható a termék, mégis elfelejted a (hülye) sztori miatt. Ezt érhetjük tetten ennél a reklámnál is, amely márka egyike a nekem eddig a legtöbb témát adóknak. Hálás vagyok érte...

***************

és aktualizálva

***************

Most két verzió is látható itt ugyanabból a kampányból, és ennek örülök, mert a második verzióban végre megjelenik a minket most világszerte foglalkoztató probléma. Azért örülök, mert nagyot csalódtam volna, ha nem ez történik, vagyis hogy ha a kedves reklámalkotók kihagynának egy ekkora ziccert. Esetünkben nem is hagyták ki, de nagy lélekjelenlétről tanúságot téve, amennyiben a kampányból azért nem estek ki.

„Mi magyarok különlegesek vagyunk.” Ezzel indítunk. Hát ja. Ez úgy mindenkinek bejön. Az összetettebb lelkűeknek áttételesen, ironikusan, az egyszerűbbeknek direktbe. Igen, kövezz meg, úgy gondolom, vannak egyszerűbb lelkületű emberek is. De hát neked, mint kreatívnak, ezt kötelezően tudnod kell. Nem?

Aztán jön az ez még nem volt ötlet. És nyilván, ilyenből végtelen számú van. Csak egy szabályt kell betartani, semmi köze ne legyen az adott termékhez, úgymond önmagában állja meg a helyét. És hogy hogyan lehet szert tenni ilyen ez még nem volt ötletre? Nagyon egyszerű, mint minden ilyesmi, ez is az utcán hever szinte. Jó, azért kell hozzá egy kis kreativitás, hogy felismerd, ebben lehet valami, de egy jó kreatív agynak állandó készültségben kell állnia az ötlet lehetőségének felismerése érdekében. Te figyelj, te miért nem könnyezel, amikor vágod a hagymád? – csodálkozik rá ismerősére a kreatív egy közös főzés során. És akkor bevillan az ötlet! Ez az! Hétköznapi szuperképesség! És innentől kezdve átszakad az ötletgát, és jön csőstül. Paprikás kenyérrel óriás halat fogni (de hát tényleg lehet), uszodában üres sávot találni (és hogyan tartja foglalva?), nemet mer mondani a hatodik töltött káposztára (vicces tényleg, nyilván az átlag mind szétdurran), ütvefúró mellett is tud aludni (vicces tényleg, de amúgy nincs ilyen, de értem), akik a lakásban is le tudnak barnulni (nem ott, hanem az erkélyen), akik a nappaliban körbe tekerik a Balatont (mindenki, akinek van szobabiciklije), akik a szomszéd néni helyett is be tudnak vásárolni (mindenki, aki akar, de értem), akik bármit megtanulnak a netről (bármit? na az tényleg, de az nem hétköznapi), stb., és mindannyiunk szuperképessége (? de értem), hogy úgy is tartani tudjuk a biztonságos távolságot, hogy közben közel maradunk egymáshoz. Soproni, ami közös bennünk! De hát most mondtad, hogy mi mindannyiunk szuperképessége. Az akkor nem közös bennünk? Ja, hát mondjuk az is. És nem látod, mennyire ötletes volt a kampány aktualizálása? Hát nem összehozták a maradjotthon-t a hétköznapi szupererővel? És ez az „oly távol vagy tőlem, és mégis közel” utalás annyira szívmelengető. Nem is tudom, miért nem ez az István a királyos az aláfestő zene, és miért inkább ez a Rákóczi indulós feldolgozás.

Tényleg annyira irritáló a gúnyolódásod! Hát nem látod magad előtt azt a sok embert, akik még ilyenkor is agyalnak, ötletelnek, vitatkoznak, hogy a lehető legjobb ötletek érvényesülhessenek, aztán leforgatják, persze a lehető legkisebb kockázatvállalással, de mindenképpen nagyobbal, mint te otthon ülve, hatnak, alkotnak, gyarapítanak…

Nos, erre az egyik válasz egy idézet, miszerint zengve, bongva vajúdnak a hegyek… keresd meg a folytatást, másrészt azt hiszem megtaláltam az ilyesféle ötletcunamis típusra az adekvát kifejezést: izzadságszagú. Más szóval erőltetett. Nem adja magát. Hajánál fogva előrángatott. Szerintem tudnék még találni szinonimákat.

És most szinte magamon érzem egy egész szakma utálatát. De hát tessék figyelembe venni, ez az egész oldal az én kizárólagos magánvéleményem, ráadásul szerencsére nem képviselek túl nagy célcsoportot. Elvégre vagyok én egy influenszer? Csak szeretnék…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10