1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

SWISS VITAMIN DRINK reklám

*************************

swiss vitamin logo VITAMIN ital – 30s +++ Értékelés: 3,4/10

Állandóan folyik a lázas kutatás a kreatív fejekben, hogyan lehetne valami újszerűt kitalálni, hogyan lehetne megújítani a már megszokott kliséket, mégis valahogy csökkentendő az általános undort, ami a reklámfilmeket övezi a befogadók által. Illetve nem csak a reklámfilmeket övezi, hanem úgy a reklámokat általában. De undor ide, undor oda, a reklámoknak még mindig, vagy nem még, hanem for ever mérhető hatása van, lesz az emberiségre tán még a kihalása után is. De azért mégis, Tibikém, gyere már elő valami újjal, főleg a szakma miatt, hadd egye őket a sárga irigység, hogy nekik nincs egy ilyen kreatív Tibijük…

***************

***************

Az ötlet pedig itt abból áll, hogy egyszerűen kilépünk, mintegy kikacsintunk a kliséből, és így próbálunk kicsit emberközelibb, kicsit önirónikusabb lenni, hátha még a reklámszkeptikusok is elismerően csettintenek majd egyet.

Minden úgy indul, mint egy szabvány reklámban, fölkap magára valami inget a jónő celeb, majd jön le a celeb a lépcsőn sietve, közben telefonál, a jó alakja is látszik, aztán számítógépezik (idősebb emberek és kisebb gyerekek kifejezésmódja), már látszik mellette a termék (életembe nem hallottam róla, de hát ezért vannak a reklámok ugyebár), issza a terméket, viszi a kutyáját szeretettel, meg a terméket és egy rúd szalámit… ja nem, megállítottam, már látom, az valszeg a laptopját tartalmazó tok, és egyszer csak, váratlanul leül egy kerevet karfájára, és kinyilatkozik, mondhatni coming-outol.

Heló. Ez egy reklám. Ezt mondja. Hoppá! De jó ötlet! Szóval nem teszünk úgy, mintha valami ideális világban keletkezne valami ideális problémánk, amit pont ezzel az ideális termékkel tudunk ideálisan megoldani, hanem lépjünk ki a való világba, és ismerjük el, ez egy reklám. Most nyilván az következik, bevallja, tudjátok ezt a szart kéne reklámoznom, de ez a szar nagyon szar, meg ne vegyétek, ráadásul méregdrága, és különben is dögöljön meg minden és mindenki ami és aki reklám. De valahogy, valamilyen különös oknál fogva nem ez következik.

Hanem kezd minket a celeb beavatni a kulisszatitkokba, kacagjunk együtt ezeken az idealizáló reklámokon. Például most nem beszél érthetően, hanem hadarva, a saját stílusában, szerencsére meg tudom hallgatni többször is, így kiderül, noha szokott ő is, mint ember, loholni, csak nem ilyen sikkesen, mint a reklámok megszokott ideális világában, mi több, még az ing sem az övé. Azt nem tagadja, hogy az a kurva jónak tűnő lakás az övé, de nyugodjunk meg, az ing nem az övé. Persze lehet, az nem is egy lakás, csak valami stúdió, vagy lakás, de a férjéé, vagy még azé sem, vagy semmi sem az övé, még a kutya sem, még a termék sem, még az ötlet sem, illetve ez utóbbi nagyon valószínűen nem az övé, minden esetre több entitás tulajdonviszonyának megtárgyalására nem kerül sor, de ez nem is baj persze.

És most bepillanthatunk az alkotói folyamatba, ahogy a rendező instruálja a karakter megjelenítésének hogyanjával küzdő színészt. Természetesen a színész pont annak a mozzanatnak a hiteles megjelenítésével küzd, amely pont a reklámok klisészerűségének meghaladását van hivatva bemutatni. Nevezetesen: Hogy mondjam úgy, hogy ez ne legyen nagyon egy vitamin ital reklám? És az arckifejezése mindent elárul, elárulja a gyötrődő színész belső lelki világát, láthatjuk, miképp kell megharcolnia nap, mint nap azért, hogy képes legyen átlényegülni a megformálandó karakterré, hogy ne csak eljátssza, ő az, hanem legyen is az, legalább amíg a reflektorfények kiemelik őt megszokott hétköznapi környezetéből. Nem semmi rendezőnek kell lenni annak, aki képes ilyenkor biztos kézzel vezetni színészét az alkotás e rendkívüli lelki megterhelést jelentő válságos szakaszában. És jelen esetben nem is kell csalódnunk. Íme a zseniális rendezői instrukció: Azért ez egy reklám.

Jó, jó, jó, azért igen, lássuk be, azért ez egy reklám, azért. Szálljunk már le a földre. Sajnos persze, de ez van, szokjuk meg, ez egy reklám. Ilyen világban élünk, ugye te is megérted. De hát tessék mondani, mit is kéne ezen reklámozni? És jön a felsorolás, a voltaképpeni termékismertető a vívódó főhős szájából, és ebben a formában mintegy magától értetődőséget sugározva, miszerint nincs itt semmi látnivaló, tessék továbbmenni, hisz ugye neked is szinte reflexszerű e termék megvásárlása, hisz te is tudod róla, amit itt én most felsorolok. Csak egyet emelnék ki az érvrendszerből, azt, ami a legjobban megfogott, nem kell rajta gondolkodni. Értem, mire gondoltok, amikor ezt mondatjátok a főhőssel, világos, gondolkodás nélkül, tétovázás, felesleges időtöltés nélkül leemelhetitek a polcról, hisz nyilvánvaló a nagyszerűsége, te is tudod, mégis kimondja e „reklám leleplező reklám” a reklámok leglényegibb lényegét, nem kell rajta gondolkodni, illetve nem is kell gondolkodni úgy egyáltalán…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10