1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Dove reklám

*************************

dove logo – 20s +++ Értékelés: 3,6/10

És ha még azzal is meglepjük a kedves potenciális vásárlót, hogy mi valami olyasmijére is vigyázunk, aminek létezéséről ő még csak nem is tud, na akkor aztán hatalmasat nő a bizodalma irányunkban, hogy lám, milyen gondosak ezek itten. És ha ez az olyasmiség ráadásul olyan nagyon tudományosan olyanság, amit földi halandó elsőre nem is ért, akkor még inkább megnő a bizodalmunk a termék iránt. Mert az jó, ha ilyen is van benne. Legyen benne minél több akármi, csak ne kezdődjön E-vel. Mert az árt. Ennyire azért már értünk hozzá…

***************

***************

A mikrobiom az emberi testben élő kommenzalista, szimbionta és patogén mikroorganizmusok alkotta ökológiai rendszer. Kicsit bonyolultabban fogalmazva, mindenféle szabadszemmel nem látható mikró izék, bacik, és vírusok, meg gombák, meg fene tudja milyen nyüvek és tetvek még, akik nélkül – mint kiderült – tökre megdöglenénk. És hát a bőrünkön is vannak ezek. Sokan. És elnevezték ezt az egészet mikrobiomnak. Tök jó név egy reklámban. Bódító.

A te tusfürdőd gyengéd a bőröd mikrobiomjához? Ezzel a kérdéssel keresi fel a reklámkérdező a gyanútlan civil nőket. Ugye erre csak azt lehet válaszolni, hogy mi van? A micsoda milyen a micsodámhoz? Jesszus, az én tusfürdőm még csak említést se tesz erről, vagyis minden bizonnyal pont leszarja a mikorizémet, no majd én most jól kidobom a francba, ide ezzel a másikkal, ami viszont gondoskodik nekem az ezemről is. Kösz szépen, de rendes vagy. Lehet kártyával fizetni? Valahogy ilyesmi lehet az elképzelt hatásmechanizmus, vagyis az igény felkeltése. Gondolom. És lám, se Shakia, se Megan, se Charlene nem tudja, mi az. De nem baj, mert a kedves reklámhang elmagyarázza nagyon türelmesen, nagyon kedves hangon a három butácska kislánykának, emígyen: Ez a bőröd élő védőrétege. Ennyi. És megint lám, a kedves hölgyek értelmezően visszakérdeznek, és haj de milyen okosan! Mint egy pajzs? – kérdi Roisin, bár ő nem hallotta a magyarázatot, nem volt ott. Mármint mi nem láttuk őt hallgatni a magyarázatot, de értjük persze a filmes nyelvet. Megan még pontosít is: Mint egy védőpajzs? Ugye? Tehát nem csak mint egy egyszerű pajzs, ami nem véd semmitől, hanem mint egy védőpajzs. Az mennyivel jobb. Jó, persze, lehet, mindketten ugyanarra a megértési fokra jutottak, csak én szőrözök itten már megint. És a kicsit molettebb Alice okosan le is vonja a konklúziót: Akkor vigyázni kell rá. Na pont erre való ez a termék ugyebár.

Később persze kiderül, hogy nagyon csúnya hímsoviniszta módon, bizony lebecsültem ezeket a nőket. Ugyanis arra a közlésre senkinek a szeme sem rebben, vagyis nem igényel semmiféle hasonló magyarázatot, miszerint ez a termék SLES mentes. Bevallom, nekem legalábbis fogalmam sem volt arról, hogy ez a nátrium-lauril-éter-szulfát rövidítése (CH3(CH2)10CH2(OCH2CH2)nOSO3Na), ami egy anionos tisztítószer, és felületaktív anyag, mely számos tisztálkodószerben megtalálható. Nagyon olcsó és hatékony habképző anyag. Csak éppen irritálja a bőrt sajnos. Mondjuk nekem sem jutna eszembe kénsavat tenni a hajsamponba, de ez állítólag csak később derült ki. Szóval a nők a reklámban ezt mind tudták, le a kalappal, csak ezzel a mikrobiomasszával, vagy mivel nem voltak tisztában, és most nagyon örülnek, hogy ráadásul a csodaszer még SLES mentes is.

Nem, ők azzal is tisztában voltak, vagyis ezzel a mikrobio dologgal, tessék tehát eldobni az előítéleteinket, ezek a professzor nők csak az én és a hozzám hasonlók kedvéért viselkedtek ilyen bájosan egyszerűen, hogy én, az egyszeri egyszerű vásárló is pontosan értsem a termék pajzs, egyszersmind védőpajzs szerepét. Nahát. Úgy táplál ez a formula tudd meg, hogy közben teljesen SLES mentes, kár, hogy csak nők használhatják. Bár kifejezett tiltást nem fedeztem fel a filmecskében, lehet, én is kipróbálhatom. Annál is inkább, mert talán minden tisztálkodó szerem tele van SLES-el, már most viszket mindenem, ahogy rágondolok.

Tudom ám én, miért nem szereted te a reklámokat. Mert visszautasítod azt a végtelenül leegyszerűsített ember típust, mint akik ebben a filmben is megszemélyesültek. Te nem vagy ilyen, ugye? Pedig ilyen vagy, ilyenek vagyunk, ezek nem hülyék. Már a reklámgyártók, illetve a megrendelők. Kell a pénz. Körülnéztek köztünk, és most a nyelvünkön beszélnek…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10