1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

merci reklám

*************************

merci – csokoládé desszert – 30s +++ Értékelés: 5,6/10

Elnézést, hogy idestova már harmadszor repülök rá e brand reklámkampányának egyes elemeire, de mindig megihlet valahányszor egy-egy példányát meglátom. Ilyen ihletett állapotba kerülök mindig ilyenkor. A termék úgymond a könnyen asszociálható típusba tartozik, szinte adja magát a sokféle helyzet variáció, azt is mondhatnám, a reklámiskolában belépő kérdésnek számíthat egy jólesőt asszociálni erre. Még nekem is menne…

***************

***************

A vonatkozó vers, most így hangzik:

Te vagy a legjobb dolog, mi történhet velem.

Te vagy a zivatar, mely kitör hirtelen.

Te vagy a boldogság, mely betölti életem,

Merci, hogy vagy nekem,

Merci, hogy vagy nekem.

Mint azt már korábba megállapítottuk, a könnyű asszociálhatóságot a brand (a márka) zseniális névválasztása vonja maga után, és ezért gondolják úgy a kedves kreatív brigádok, hogy erre kell építeni. Na meg arra, hogy a terméket nagyjából egészéből mindenki ismeri, így azt már feleleges kvázi mint magáért valót reklámozni, vagyis kitérni arra, hogyan, miért, és hányféleképpen finom ez a csokigyülekezet. Én nem mondom, ez nem helyes taktika, csak… várjál, most valamiért cikiznem kell, csak hirtelen semmi nem jut eszembe… ez egy ilyen őszinte blog, végig kísérheted az alkotás folyamatát, na…

Szóval azt hiszem rájöttem, és tökre magánügy. Nevezetesen, hogy én már az idősebb, na jó, a kissé idősebb korosztályhoz tartozom, és rohadtul irigykedem az itt látható fiatal szerelmespárokra. Mondjuk a leszbikus párra nem, (ok, barátnők, testvérek, de lehet, anya-lánya) de a többiekre igen. Na de van ott egy nagymama is! Aki szintén örül, hogy vagy nekem egy unokája, meg a lánya, aki adott neki terméket, illetve fogalmam sincs, kitől került a termék a kezébe, de ez mindegy is. Nem akarom a nagymamát! Nem akarok azonosulni vele! Én azzal a két pasival akarok azonosulni, akik a jócsajokat tulajdonolják. (Jó, akkor fordítva tulajdonolják.) (Jó, akkor egyik se tulajdonolja a másikat.) (De nehéz veletek ebben a szabad, emancipált világban.)

Mondom, magánügy, hogy engem a koromra emlékeztet (jaj de vicces vagy, nem arra a feketére), szerintem vélhetőleg kisebbségben vagyok ezzel, de engem sem szabad, mint pénzt az asztalon hagyni. Kár, hogy nem vagyok diktátor, mert akkor előírhatnám, nekem külön reklámot készítsenek, különben légvédelmi ágyúval végzem ki őket.

Igen, lehet, könnyű erre asszociálni, de sűríteni már nem olyan könnyű. Három másodperc összeveszés, három másodperc kibékülés. Azért ez profi, nem? Persze én inkább a kibékülős szexre volnék kíváncsi a termékkel az ágyban, de belátom, ez már szétfeszítené e reklámblokk kereteit.

Nem, tényleg, most is inkább az a bajom, hogy vészesen csökken a közhelybíró képességem. Amikor valami már nagyon elcsépelt. El vagyok csépelve. Ez is magánügy. De azért tényleg, mennyire eredeti már, hogy egy ilyen csokit mutatsz a párodnak, mintegy beszéljen helyettem e kisvirág alapon? És hogy már évek óta csak ezen rugózunk, mint alapötlet? Jó, tudom, felidéző reklám, csak hogy eszedbe jusson lemenni a boltba, mert megkívántad, és persze hogy nem akarsz adni belőle senkinek egy falatot sem, hanem maga a termék a merci, hogy vagy nekem, és kész. Nekem a zugevőnek, a függőnek. Pedig de szeretnék már lejönni az anyagról, de folyton az eszembe juttatjátok, és ez triggereli nálam az addikciót. Be fogok iratkozni egy anonim mercisták körbe. Na de ha felidéző reklám, akkor nyugodtan hagyni lehetne a fenébe ezeket a gejl elemeket, és mehetnének gőzerővel a fantasztikus képek, amint a különböző étvágygerjesztő összetevők egymásra találnak, és iszonyúan vonzó termékké egyesülnek. Bele lehetne adni apait, anyait, cgi-t, meg mindent, én biztos, egyszerre öt dobozzal is vásárolnék, mindenféle kiszerelésben. Mert még nem jöttem le az anyagról. Ja, hogy akkor hol marad a mély emberi érzés, meg a szeretet, meg minden, azért nehogy már pusztán az állati ösztönökre alapozzunk haver! Merci! Érted? Hát ha ideadod a kulcsát…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10