Hyundai reklám
*************************
Hyundai I20 – 20s +++ Értékelés: 4,8/10
Többek közt ezt jelenti az inspirál szó. Már hogy ami a cím. Érdekes, egy átlagos autóreklám kapcsán azért támad kedvem írni néhány sort, mert egy szó kelti fel az érdeklődésemet. De jogos, hisz az alkotók is e szó köré építették fel koncepciójukat. Figyelj Józsi, tényleg nincs semmi inspirációd? Csak bámulsz itt magad elé? Holnap kirúglak meglátod… és akkor lett a Józsinak inspirációja…
***************
***************
Ha igazán figyelsz, feltárul előtted egy különleges, inspiráló világ. Ezzel indít a film. Érdekes, vajon mi lehetett a koncepció? Ráadásul úgy folytatja, hogy benne az új Hyundai I20-al, az autóval, amit maga az inspiráció alkotott. Szóval ahhoz, hogy egyáltalán észleljem ezt az autót, igazán figyelnem kell? Amúgy simán elmentem volna mellette, autó, autó. Na de épp ez az, te kis buta, hogy általában figyelmetlenek vagyunk, a mindennapi élet rohanásában már nincs szemünk észrevenni a finomságokat, a részletekben rejlő gyönyörűségeket, nincs időnk, úgymond nincs érkezésünk ráhangolódni a körülütöttünk lévő világ apró, de ugyanakkor végtelen csodáira. (Hű!)(Iszonyúan de zseniálisan fogalmazok!)(Egyszerűen én is egy végtelen csoda vagyok!)(Nem is tudom, hogyan… abbahagynád? Ja…
Nos tehát igen, autó, autó, egyik olyan, mint a másik, épp ezért kell jobban kinyitnod a szemed, hogy meglásd a csodát. Segítünk is neked ebben, különböző képi inspirációkkal. Itt most épp azt jelenti a szó, hogy „érzést ösztönöz; érzelmet, hangulatot kelt benne”. Nézzük csak:
Amúgy nem vetted volna észre, már ha nem igazán figyelnél, hogy az autó mögött egy égő kanócú bomba van a falra rajzolva, és egy majom is, aki épp befogja a fülét a várható erős zajhatást kivédendő. Ez benned egy olyan jópofa hangulatot inspirál az alkotók szándéka szerint, amelyet azonnal kivetítesz a szóban forgó autómárkára. Aztán észre se vetted volna, hogy egy macska gyalogol, illetve dehogy, egy láncon gyalogló macska van felrajzolva egy másik falra, ami benned hozzá inspirál az előző inspirációhoz még egy adag vidám érzést, ami csak fokozódik akkor, amikor észreveszed, hogy a két forgalomsegítő tükör olyan, mintha a napszemüvege lenne egy mögöttük a falra rajzolt srácnak. Vedd észre, hogy egyszer csak észreveszed, mennyi, mennyi inspiráció vesz körül téged. És ha már itt van ez a sok inspiráció, nézd csak! Hát ez az autó is egy merő inspiráció! Nem tudom, jól haladok a kedves kreatívok által kijelölt úton?
Mert ha esetleg még mindig tévelyegnék, akkor nesze itt van még egy adag képi segítség. És ha már lúd, legyen kövér, szakadjunk el a falfirkáktól, és inspiráljunk egy sokkal merészebbet. Mondjuk őrüljünk meg, és legyenek szürreális látomásaink. Ez ugyebár már egy egészen különleges látásmód, leginkább az őrülteket és a zseniket jellemzi, akiket, mint tudjuk, csak egy hajszál választ el egymástól. De épp ez a lényeg, igen, legyen a figyelmünk olyan, mint egy zseniális őrültté, kerüljünk egyfajta más állapotba, nézzük a világot ezzel a különleges szemüveggel, és pillantsuk meg a világ őrülten zseniális megnyilvánulásait is, mint például ez az autó. Na, milyen? És íme, itt van mindjárt ez a garázskapu vagy micsoda, de ez még hagyján, miért ne lehetne ilyenre festve, de a ház ablakából kinyúló csápokhoz már tényleg lelazult agy kell. De az van nekünk, hisz ha beleülünk ebbe az autóba, olyan inspiráló miliő vesz körül, és olyan extatikus állapotba hoz, mintha legalábbis egy indián izzasztókunyhóba ülnénk. Aztán ott van az a faszi, aki egyrészt kisebb, mint az autó kereke, másrészt az aszfaltban strandol. Szóval ilyen állapotba kerülsz, ha beülsz ebbe az autóba. Mondjuk ehhez képest a menet közbeni telefonálás kihangosító nélkül, az maga a biztonság non plusz ultrája. Tehát eszedbe ne jusson ilyen autót venni, mert teljesen meghülyülsz benne. Vagy most letértem tán a helyes útról kedves kreatívok? Mentségemül szóljon, mint ahogy azt már többször említettem, nem vagyok egy tipikus célcsoporttag, kekeckedem, mint állat, ne is törődj velem te kreatív, nyugodtan csináld tovább a hülye reklámjaidat, nyugodtan játssz az idegeimmel, nyugodtan verd szét az agyamat, amiképpen én is szét fogom verni a tiédet, amiért…
Ja, elnézést, csak van egy ilyen jelentése is az inspiráló szónak, hogy lelkesíti, ihletett hangulatot kelt benne, és ez volt nekem most az előbb egy kicsit, de ígérem, első dolgom lesz venni egy ilyen autót… vagyis… vonulj izzasztósátorba Ophélia…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 7/10
A technika (Technology) – 6/10
{mxc}