1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

NIVEA reklám

*************************

NIVEA Q10 Energy bőrfeszesítő testápoló – 20s +++ Értékelés: 4,4/10

Az energia szóval manapság óvatosan kell bánni. Mert hogy mindenre használjuk, mint valami általános egyenértékest, vagyis akár behelyettesíthetnénk az izé szóval is. Minden energia, ami, mint tudjuk, nem vész el csak átalakul. Ezt teszi a reklámokban is. Egyébként köznyelvileg valamiféle erőt, erőforrást értünk alatta, amiből jó, ha sok van. Egyeseknek több is lehet, mint amennyire szükségük van, őket például meg is lehet csapolni egy kis energiáért, vannak erre okkult szakemberek. És látni fogjuk, ilyesmihez egy fenék is érthet.

***************

***************

Persze lehet, a szóban forgó fenék valódi tudós, mondjuk fizikus, ezért tehetjük meg, hogy hozzá fordulunk bizonyos energiával kapcsolatos gyötrő kérdéseinkkel. A mellékelt példánk probléma felvetése pedig abban áll, vajon miért van tele az ábrázolt fiatal nő energiával? Ő maga persze nem tudja a választ, nem is úgy néz ki, mint aki tudhatja, bár láttam már matematikust is szőke nőben, ezért utasít minket kérdezőket a saját fenekéhez. Más szövegkörnyezetben ez egy meglehetősen udvariatlan válasz lenne, de itt úgy tűnik, a kedves kreatívok nem találtak ebben semmi kivetnivalót. Mert úgy általában, ha valaki udvarias, bármit firtató kérdésünkre azt a választ adja, hogy tudja a seggem, azt nem kifejezetten érezzük barátságos reakciónak. Igaz, itt kicsit finomabban mondja ugyanezt az ifjú virgonc hölgy. Másfelől egyes feminista irányzat képviselői érezhetik úgy, itt hangsúlyozottan szexista irányba történik a kedves férfinézők figyelmének az ő terelése. Kérdezhetnők, de miért, hisz itt nőknek szóló reklám forog fent, miért hát e kifejezetten erotikára utaló momentum? Pedig nyilvánvaló, a nők irigylik egymástól a feszes feneket, olyat akarnak maguknak is egytől egyig. És ezzel a termékkel íme, elérhetik. Akkor tehát egyik nő mondja a másiknak, kérdezd meg a fenekemet? Na de kedves barátom, ez itt poén, ez itt fiatalság, ez itt bolondság, nem kell ezt így mellre, illetve fenékre szívni. Egyik fiatal lány sem fogja úgy érezni, itt valami leszbi jellegű figyelemfelhívás történik. Mellesleg a reklámok nézettsége ebben a korosztályban enyhén szólva nem is a legintenzívebb.

De vajon igaz-e ez? Mármint a fiatalok érdeklődése és a reklámok általuk való nézettsége közti gyenge összefüggés. Háttér, háttér, háttér. Bizonyos értelemben rejtett marketing. Még akkor is, ha úgymond normál módon megy valamely tévécsatornán normál helyen, normál időben, vagyis a megszokott ügymenetben, mégis a fiatalok nagy része számára kvázi rejtett, hisz nem nézik direkt, csak néha vettnek egy pillantást a háttérben állandóan működő képernyőre, otthon, szórakozóhelyen, vagy amikor unottan várják a moziban, végre kezdődjék az a műsor, amiért idejöttek.

Visszatérve a feszes fenékre, amit, akit meg lehet kérdezni, szerintem inkább azt mondaná, hiába kenegeted ezzel a krémmel a csoffadt segged, ha nem mozogsz eleget, az csoffadt is marad. Mellékelt hölgynek szintén nem volna szüksége erre, mert úgy tűnik abban a korban, abban a testalkatban és abban a mozgásban van, aminek egy ilyen feszes fenék természetes velejárója. Különben ehhez az idétlen vonagláshoz, plusz arcra fagyott hülye mosoly, valóban sok energia kellhet, amint arra fel is hívják a figyelmünket. A kedves kreatívok szerint ilyen egy ilyen fiatal. Szinte szerelmes magába. Rajong önmagért. Nem tud betelni magával. Kedvtelve gyönyörködik a feszes fenekében. Boldog ez a szimpatikus narcisztikus ifjú leány. Jó, tudom, ilyesféle hajlam mindannyiunkban van bizonyos mértékig, de csak bizonyos mértékig. Ja, hogy ez reklám? És ott vannak ezek a túlzások? Bocs, elfelejtettem.

Ez a testápoló egyébként már volt, de most megújult. Ezt mondják. Mert van most benne ez a Q10. Így hívják a továbbfejlesztett formulát. És itt térünk vissza az energiához. Ugyanis ez a formula segít energizálni a bőrt. És az jó. Tudod, valamilyen erőt, erőforrást visz bele a bőrbe. Valami izét, ami jó. És te ugrasz ezekre a varázsszavakra. Mert sulykolva vagy. Betanítottak téged erre, hogy minél energizáltabb vagy, annál jobb neked. De csak akkor leszel ilyen, ha a varázskrémből legalább napi kétszer megfelelő mennyiséget alkalmazol, amire a két másodpercig alul látható felirat hívja fel a figyelmedet. Akkor két hét alatt már feszes is lesz a feneked. Ígérik. Becsszóra. És hogy mennyi a megfelelő mennyiség? Egyszerű. Legalább annyi, amennyi alkalmazása esetén a tubus két hét alatt kiürül.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}