1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

ZEWA reklám

*************************

ZEWA AquaTube toalettpapír – 20s +++ Értékelés: 5,0/10

Most tényleg, mi a fenét lehet még kitalálni? Ha mondjuk vécépapír konstruktőr az ember. Persze tudom, nagy út vezetett az újságpapírtól, de mit az újságpapírtól, a kukoricacsuhétól, vagy a lúdtolltól a mai vécépapír költeményekig. De te talán még emlékszel azokra a kis barna színű, egymásba hajtogatott selyempapírlapkákra is. Na jó, te nem. Én sem. Na jó, én igen. Ne vitatkozzá mán! Egy szó, mint száz, ma már nem könnyű újat kitalálni ezen a fronton, aminthogy a reklámfilm fronton sem, ezért gondolom, mennyire empatikusan viszonyulhatott a filmet készítő kreatív a tőle talán nem is olyan távoli területen dolgozó alkotótársához.

***************

***************

Figyelj Józsi! Szerinted mit lehet még rötyipapírban újítani? Nem tudom Bélám, talán lehetne ehető. Egyet előre, egyet hátra. Na de Józsi, hülye vagy? Te szoktál a budin enni? Ja, miért ne. Ott van idő és nyugalom. Állat vagy Józsi, ezt nem fogják bevenni. Akkor meg mit? Mondjuk legyenek képek… Képek már vannak. Átlátszó? És mit akarnál rajta átlátni Józsi? A kezedet? Hogy milyen érdekes látvány lenne, ha csak azzal törölnéd ki, de igazából nem is?

Ok, nem folytatom, pedig még volna muníció, csak érzékeltetni kívántam a fejlesztőcsapat kínját. Nyilván végigzongoráztak sok mindent, amikor végre valaki fejéből kipattant az ötlet: vízben oldódó guriga! Ez aztán hívó szó! Persze a mai extra környezettudatos világban, amikor már minden feloldódik használat után, esetleg közben, és amikor már csak a vécégurigák hatalmas halmai állnak ellent a természet erejének mértéktelenül rombolva azt, és amikor…

Nem kell itt a gúny. Igenis sok kicsi sokra megy. Igenis sokan fogják inkább ezt választani, mert tudatosak környezetileg. Jobban tennéd, ha te is ilyen lennél. A múltkor is az erdőben az a lapulevél mikor fog feloldódni? He?

Konfliktushelyzettel indul a film, jő a nő, a férfi vállára teszi a kezét és rosszallóan ingatja a fejét. Gyere csak apukám! Ezt beszéli a testével. Érezzük, valami nagy baj van. Van is. Apukám ugrik azonnal. Elfogyott a vécépapír. És igen, ez nagyon bosszantó. Nekem a látottak azt sugallják, teljesen elfogyott, nincs otthon több. Szóval, ha sürgős, akkor ez tényleg nagyon bosszantó. Persze lehetnek alternatív megoldások, úgy mint… ja, bocs. És valaki már megint otthagyta az üres gurigát? Tényleg. Ez talán még jobban bosszantó, mint hogy pillanatnyilag nincs mivel kitörölni a fenekünket. Anya vádlón mutat az üres gurigára, már hogy értsük, miről van szó. Apa bűnbánóan felhúzza a szemöldökét, felfújja az arcát, igen, mi férfiak általában nagyon érzéketlenek vagyunk ebben a témában. Már az is nagy dolog, ha nem marad ott a nagydolog. Ugye? A kislány meg áll ott vidáman, neki nem kell. Csak érdeklődve figyeli a jelenetet.

Na itt siet a segítségére a gondos háziasszonynak ez a kedves cég. Ezért fejlesztette ki ezt a gurigát. Egyszerűen lehúzhatja a toaletten. Itt szeretném felhívni a figyelmét a fejlesztőcsapat nyilvánvalóan áldozatkész munkát végző tagjainak arra, hogy sajnos a fejlesztési folyamat nem jó irányt vett, az eredmény nem orvosolja az itt bemutatott problémát. Az ugyanis nem abban merült ki, hogy nem volt hova dobni a gurigát, hanem hogy az mindig ott felejtődik a tartón. Tehát a helyes megoldás egy papír elfogyás esetén magától a vécébe ugró modell lett volna. De sebaj, végül is ez nem a kreatívok problémája, ők hozott anyagból dolgoznak. Nézzük például, milyen döbbenetesen sokatmondó a férj meglepett, ámuló arckifejezése, ha a szar perspektívájából vehetjük szemügyre.

És most jön a demó. Nagy üvegedényben víz, bele guriga, megkever, kislány időt mér, és lám, két másodperc alatt feloldódik az aquatube. Látjátok gyerekek ezt a csodát? – mondaná Öveges professzor. És csak ez oldódik fel ugyanúgy, mint a vécépapír. A konkurensek kitérnek a hitükből.

Na most a dörzsöltebb reklámfilm nézők kedvéért, akik már láttak, hallottak olyasmit ilyesmiben, ami nem teljes mértékben felelt meg a valóságnak, tehát az ő kedvükért oda is van írva: Nem filmtrükköt lát! Az eredmény garantált! Én nem is gondoltam volna…

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}