Lenor reklám
*************************
Lenor öblítő – 20s +++ Értékelés: 4,4/10
Eredeti amerikai reklám. Kaliforniai. Mint a paprika. Oda van írva, hogy kaliforniai. És ugye a reklám, mint műfaj, igazán valahonnan onnan gyütt. Tehát érdemes nagyon figyelni. Ez például egy alapreklám. Leginkább a „valami valahogy úgy van” módszert szemlélteti. Nagyon fontos, a filmkészítők egyik általános eszköze ez. Azt jelenti, ha mélyebben belegondolsz, hirtelen nincs ötleted, hogyan is működhet az adott, illetve látott dolog, de nem foglalkozol vele, elfogadod, hogy valahogy úgy van, ne foglalkozzunk vele.
***************
***************
Filmekben biztosan te is gyakran találkoztál az élménnyel, miszerint valahogy úgy egyszer csak reggel lett, valahogy úgy átugrotta az autó azt az átugorhatatlant, valahogy úgy másnapra már együtt voltak, valahogy úgy kijutott onnan, valahogy úgy eltelt három év, és akkor már minden másképp lett, és így tovább.
Itt meg kitesznek egy ágyat az utcára, és figyelik, vajon mit szólnak az arra járók az ágynemű frissességéhez. És tényleg, valahogy úgy mindenki éppen arra kíváncsi, mitől ilyen friss az ágynemű. Valahogy senki sem kezd vizsgálódni, hogyan kerülhetett egy megvetett ágy az utcára, valahogy senki sem akarja ellopni, legalább a friss ágyneműt, valahogy senki sem szeretne mondjuk csak úgy egyet aludni benne, valahogy mindenkinek csak az jut eszébe, jé itt egy ágy az utcán, vajon milyen friss benne az ágynemű? Valahogy…
Bár, mintha nem véletlenül jutna pont ez az eszébe a kedves járókelőknek, mert hallunk egy felszólító mondatot: Szagolja meg a párnát! Tehát vélhetőleg ott áll valaki, aki úgymond irányítja ezen közvélemény-kutatást talán. Akkor viszont nem valahogy, ugye? Na de senki sincs a közelben, tehát gondolhatjuk, ez egyfajta belső monológ a megfigyelő részéről, és tényleg elbújva figyeli az emberek természetes reakcióját arra a különös tényre, hogy milyen friss ágynemű van ezen az utcán álló ágyon.
Ez most tipikus példája tőled arra, hogyan kell kukacoskodni. Teljesen világos, valaki beszél ezekhez az emberekhez, azért mert te nem látod, még valahogy ott van. Fogadd el. Mindenki érti, csak te nem. Ezért nem érted a nagy filmeket sem. Mindent a szájadba kell rágni. Valahogy ott van és kész, az ő szemével nézzük az egészet te filmnyelvanalfabéta.
Ő mondja azt is: És ha azt mondanánk, hogy hét napja mostuk ki? És akkor te is hitetlenkedhetnél, ha értenéd ezt az egészet, hogy jé, ez hihetetlen, hiszen tiszta friss illata van. Ehelyett neked megint az jut eszedbe, hogy na várjunk csak, azért az talán mégsem mindegy, a hét nap alatt mi történt ezzel az ágyneművel? Egyáltalán használták ez idő alatt? Mondjuk aludt-e benne egy hajléktalan bácsi, akit viszont hét napja nem mostunk ki? Na ez itt a bökkenő. De valahogy ez senkinek sem jut az eszébe.
Már megint. Nyilván arról van szó, hogy normál használat mellett őrzi meg a frissességét az ágynemű, tehát mindenki, aki próbálgatja, szagolgatja természetesen így érti. Vagyis mintha azt mondta volna a láthatatlan kísérletvezető néni, hét napja alszunk benne úgy, hogy minden alvás előtt rendesen tisztálkodtunk, és ennek ellenére tessék megnézni, olyan, mintha nem is aludtunk volna benne. Nyilván a férjével, azért a többes. És nemi életet sem éltünk benne, azért nincs folt. És… na itt hagyd abba. Menthetetlen vagy. Igen, valahogy senki sem kezd itt szőrözni ezekkel a fenti gondolatokkal, hanem mindenkinek átmegy, ezzel az öblítővel ha öblítesz, az ágynemű sokáig olyan friss marad, mintha most mostad volna ki. Ennyi. Te nem vagy képes kicsit sem beleélni magad a „valahogy” világba. Ez az elhanyagolás világa. A lényegtelen elhanyagolása. A tudomány is így alkot vizsgálható modelleket a világról. És akkor te itt hajléktalan bácsizol, meg nemi életezel.
Rendben. Leszállok a témáról. Értem. Tehát kint az ágy az utcán, és az emberek mintha csodát látnának, eufóriában hancúroznak az állítólag hat napja mosott, de csak egy órája mosottnak ható ágyneműben. Valahogy így hat rájuk ez az élmény. Valahogy szinte el sem hiszik, hogy ez a termék ezt tudja. Valahogy azt sem hiszik el, ehhez a csodatermékhez akár még ők is, mit ők is, én is hozzájuthatnak, hozzá juthatok. Valahogy ilyenek az emberek. Ha nem ilyenek lennének, reklámok sem lennének. Hé, emberek, ne legyetek hát ilyenek!
Látod, most például megváltottam a világot…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 6/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}