5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

SEAT LEON reklám

*************************

Seat Leon - 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Azt hiszem értem a koncepciót. SEAT - auto emoción mondja a cég jelszava, vagyis autós érzés, autós érzelem, vagy valami ilyesmi. Na most mi volna, ha reklámunkban sem mindenféle műszaki adatokkal fárasztanánk a kedves érdeklődőt, hanem nagyon viccesen az eladó épp a vonatkozó emócióit, érzelmi viszonyulását fejezné ki, úgymond non verbális eszközökkel?

***************


***************

És az ötlet lám, megvalósult. Tessék csak nézni. Autószalonban érdeklődőt kísér a díler és szól ekképp:  nos ez itt az új Leon, és már benne van az új ühüm áhá, az pedig ott egy FR, alapfelszereltsége a hmmm aaa hááá, szeretné?

Mindezekhez a fazon az érzelmeket kifejező hangokat hanglejtésében és mozdulataiban - hogy is mondjam csak - kissé nőiesen húzza alá, legalábbis az én ízlésem szerint. Az ühüm áhá alá azért ki van írva, hogy ez alatt az új TSI motort kéne érteni, a hmmm aaa hááá megfejtése pedig a közös nyomócsöves TDI technológia.

De hát ha egyszer emoción, akkor emoción. Mégis mi bajod vele? Nos lehet, ódivatú vagyok, de ha én mint férfi bemegyek egy autószalonba (legalább még ott hadd legyek férfi), és jő egy idegen, még sosem láttam férfi eladó, akkor ő nekem ott ne vonagoljon, és ne fejezzen ki érzelmeket, mert attól én picit viszolygok. De barátom, képzeld csak, igazából azért nem ez történik ezen márka autószalonjaiban, ez csak egy szellemes reklám geg. Ja, de nézvén e jelenetet, azért csak végig fut bennem a fentebb vázolt érzés, hacsak egy pillanatra is, ami épp elég ahhoz, hogy ne tessék az alkotás. Mondjuk ha egy nő lett volna a vevő, akit ugyebár kevésbé érdekelnek a száraz technikai részletek, és sokkal inkább érzelmi alapokon nyugszik a pszichéje, akkor azt mondanám, úgy nagyjából helyén vannak a dolgok, és férfiként sem támadnak kellemetlen érzelemfelhangjaim a történet láttán. Vagy nem bánom, legyen nő az értékesítő munkatárs és férfi a vevő. Persze csinos nő. Vagy legyen mindkettő nő, és akkor beszállnának az egyik kocsiba, hátra, és éppen senki sem lenne a szalonban, és... hogy mit mondasz anyukám? Ja, itt állsz a hátam mögött? Tudod, hogy nem szeretem ha... különben is ezt csak úgy viccből írtam ide, majd kitörlöm persze, csak gondoltam, milyen poén lenne... igenis, már törlöm is.

És az milyen undorító, amikor beszállnak, és a vevő azt mondja, hogy itt a kormányon pedig, akkor az értékesítő úr olyan furcsa ugató (vagy pumpálást utánzó?) hangokat ad ki, és még a kezével is mutatja. Neked nem undorító? Ja hogy te el tudsz vonatkoztatni. Igen, valószínűleg én túlságosan mélyen beleképzelem magam a helyzetbe. Bemegyek egy szalonba, és akkor egy nem túl megnyerő külsejű, középkorú férfi elkezd ott nekem bizalmaskodva ugatni, brekegni, hümmögni, sóhajtozni, ahelyett, hogy értelmesen tájékoztatna a paraméterekről. Persze ha nő lenne... ja ezt nem szabad.

Az alapötlet pedig nem rossz, ha már egyszer emoción, hát közelítsük meg az autót érzelmileg. De ember! Szerinted ez a nyálas pacák a túlnyomó többségnek szimpatikus? Persze lehet, a kontrollcsoportnak tetszett. Mit tudom én. Szerintem, ha már autó és érzelem, akkor legyen valami ehhez hasonló. És még lehetne sorolni a példákat.

Na jó, segítek. De mielőtt igent mondok - mondja a nő a férfinak - tudnod kell, hogy nem vagyok egyedül. Engedd meg, hogy bemutassam őt. (És itt természetesen az adott márkájú autó bukkan fel a háta mögül.) Vagy. Tudod dzsinn, én egy igaz barátot szeretnék. No és milyen egy igaz barát? Lehet rá támaszkodni, kényelmes vele az élet, biztonságot sugároz, minden sokkal gyorsabban megvalósul, ha vele vagyok, gyorsan felmelegít, ha benne vagyok... illetve... na jó megyek már anyámba...

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}