5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

Rennie reklám

*************************

Rennie savtúltengés enyhítő tabletta - 25s +++ Értékelés: 4,6/10

Mint arra már oly sokszor felhívtuk a figyelmet, egy reklám sikere legtöbbször azon áll, vagy bukik, mennyire hitelesen vagyunk képesek bemutatni olyan helyzeteket, amelyek bármelyikünkkel nagy valószínűséggel előfordulhatnak, és amelyekben pont az adott termékre volna szükségünk. Gyomorégésünk például bármely élethelyzetben keletkezhet, de vajon teljesen mindegy milyenben? Be tudnánk-e mutatni egy olyan szituációt, amikor ez különösen kellemetlen?

***************


***************

Mert például egy haslövés vonatkozásában nem biztos, hogy értelmes élethelyzeteket súlyozni, vajon melyekben kellemetlenebb az eset, míg egy szellentés esetében ez teljesen adekvát. A gyomorégés talán megosztaná az erről vitázók táborát, már ha erről vitázna egy tábor, ami talán nem túl életszerű feltételezés. Mindenesetre kétségtelenül súlyozottan kellemetlen, ha gyomrunk pont akkor kap lángra, amikor meg óhajtunk csókolni egy nőt. Persze lehet, ekkor fiziológiailag amúgy is egyfajta gyengített állapotban vagyunk, hiszen izgalmi szintünk fokozódik, és ugyebár ideg és gyomor két jó barát (vagy valami ilyesmi). Nem beszélve arról, hogy egy égő gyomor igen kellemetlen szájszaggal is jár, ami szintén nem kifejezetten előnyös mellékkörülmény egy csókolózás indításakor. Megállapíthatjuk tehát, hogy a gyomorégés különösen kellemetlen, ha épp szexelni indulunk. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy ilyenkor a haslövés sem jön jól.)

De lássuk, hogyan hozza képbe adott termékünket adott klipünk készítője? Indítunk tehát a csókjelenettel, amelynek beteljesülése előtt főhősünk hirtelen eltorzult arccal a gyomrához kap és közli, hogy ég a gyomra. Te most nyilván úgy folytatnád, hogy ekkor a csókalany kihúzza a nachtkaszli fiókját, és mindjárt az óvszeres doboz mellől előveszi a terméket, majd mosolyogva átnyújtja partnerének. Szlogen: Nem csak a gyerek jöhet váratlanul. Csakhogy ez egy igen primitív, fantáziátlan megoldás volna. Ettől még senki nem rohanna a patikába ilyet vásárolni. Nézd, hogyan oldják ezt meg a profik.

A hölgy nem csinál semmit, csak csalódott, empátiát nélkülöző pofát vág. A fiatalember viszont, ebben a minden szempontból égő helyzetben máris a termék után nyúl, valamiféle asztalról leemelve azt, vagyis tudja, mi a megoldás. Ekkor azonban látomásai támadnak. Ez nyilván a gyomorégés egy ritka mellékhatása, esetünkben valószínűleg az égés súlyosságát van hivatva különösen átélhetővé tenni. Főhősünk egykor volt kémiatanárnőjének hangját véli hallani, zavartan körül is néz, és lám, máris ott találja magát hajdani osztályában.

Na most te egyszerű paraszti logikával feltehetőleg úgy képzelnéd, a látomás révén jutunk majd a megoldáshoz, de hát az már megvan, mint tudjuk. Nem, a látomás arra szolgál, hogy a fiatalember újból megértse, hogyan is működik ez a készítmény, hogyan savtalanítja a gyomrot. Ez a fiatalember már csak így van ezzel, ha valamit használ, mindig felidézi annak működési elveit is. Ha beül az autójába, azonnal átgondolja az Otto-motor szerkezeti felépítését, ha tarhonyát eszik, szinte látja maga előtt az emésztési folyamat minden egyes fázisát. Ha begyullad a vakbele, akár magát is meg tudná operálni. Mert látomása van róla. Kezelték őt már ezzel a megfelelő intézetekben, láthatóan nem sok sikerrel, de most éppen kapóra jött nekünk ez a sajátos deviancia, hiszen így mi a nézők is megismerhetjük az ajánlott termék hatásmechanizmusát, és ennél fogva nagyfokú bizalom épülhet fel bennünk iránta. Végtelenül meggyőző például, ahogy a tanárnő egy folyadék hozzáöntésével színtelenné varázsol egy rózsaszínű folyadékot. És lám, éppen ennél a pontnál gyúl világosság főhősünk agyában is, aki a látomásában ülve így szól: á a Rennie gyorsan semlegesíti a gyomorsavat. És most, hogy a látomás segített neki végre újból megérteni a dolog elvi működését, már bátran beveheti a tablettát. Rá is kérdez a kedves partner, hogy elmúlt-e már a gyomorégése? Az igenlő reakciót látva közli a nő, ő mondta, hogy gyorsan hat. Te most persze újból elgondolkozol, milyen érdekes pszichiátriai eset ez a fiú, aki ezek szerint voltaképp a barátnőjét hallucinálta tanárnőjeként, de még így is rosszul emlékszik, hiszen a készítmény hatásának gyorsaságáról mintha ő tett volna kijelentést, nem pedig a barátnő, vagy a tanárnő. De hát ez már igazán csak szőrszálhasogatás.

Nem tökmindegy mennyire béna a történet? A lényeg, hogy tudd, van egy ilyen savlekötő izé is. Próbáld ki.

De ha tökmindegy, akkor akár jó is lehetne, nem?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 6/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}