1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Carefree reklám

*************************

Carefree Flexiform - 20s +++ Értékelés: 4,6/10

Mindenkivel előfordul - kivel többször, kivel ritkábban - hogy álproblémák megoldásán való töprengésre pazarolja amúgy drága idejét és energiáját. Az álproblémákat az jellemzi, hogy többnyire magunknak gyártjuk őket, és így elsősorban magunkat okolhatjuk az energiapazarlásért. Én például hosszan merengtem azon, vajon hogy a fenébe fér az adott reklámunkban látható tangaszerű alkalmatosság és a hölgy feneke közé úgy egy betét (nem bank), hogy abból semmise látszódjék?

***************


***************

Belátom, álprobléma ez a javából, normális embert ilyesmi nem szokott ágyban való álmatlan forgolódásra indíttatni, normális ember egy pikírt "na persze" kiszólásnál többet nem invesztál a problematika kibontására. Bár egy haverom például a múltkor azon elmélkedett, hogy ha egy leszbikus pár férfi identitású tagja összefekszik egy meleg férfipár szintén férfi identitású tagjával, akkor ők most heteroszexuális, vagy homoszexuális kapcsolatot létesítettek-e? Igaz, ezen elméleti megfontolások egy italkimérésben zajlottak, ahol a résztvevők gondolati teljesítményét a hely jellegéből adódó hatások ekkorra már erősen befolyásolták.

Mivel reklámról van szó, rögtön mondhatnám, lám, megint egy hibás mozzanat, ami eltereli a néző figyelmét magáról a vásárlásra ösztökélő üzenetről. Mondhatnám, ha e marketing kommunikációs felhívás célcsoportja én volnék. Azonban én nem használok ilyesmi készségeket. Egyelőre. Ha meg vénségemre majd szükségem lesz rá, vagy valami hasonlóra, feltehetőleg nem egy tangához igyekszem majd a vonatkozó segédeszközt illeszteni. Bár ki tudja.

Nézzük tehát a dolgot a valódi célcsoport szemével. Azért megjegyezném, vegytisztán a kérdés még így sem közelíthető meg, hiszen a célcsoport tagjainak ezen üzenettel való befolyásolása közben nem kizárható módon a célzatlan csoport tagjai is jelen lehetnek, akik ily módon bizonyos mértékig torzíthatják a mondandó befolyásolási erejét. Vagyis a kedves férfitársak a filmecske láttán például gúnyos kacajokat hallatva fejezhetik ki negatív hozzáállásukat a klip valósághoz való közével kapcsolatban, egyszersmind elijesztve ezzel a társaságukban tartózkodó hölgyeket az adott termék megvásárlásától. Tehát a célcsoport meghatározásánál sohasem feledkezhetünk meg arról, hogy a csoport tagjait voltaképp idealizáljuk, és nem vesszük figyelembe a csoporton kívül eső elemek káros mellékhatásait.

Eltekintve a fentebbi torzító hatástól, nézzük azért most mégis a dolgot a valódi célcsoport szemével. Fiatal lányok vagyunk és keltünkben-jártunkban (vagy fordítva) hirtelen kosarazó társaságba botlunk. Pajkosan elkapjuk a labdát, mintegy könnyedén felvesszük a ritmust, és látszik, egészséges, jó közérzet birtokában leledzünk. Mondja is a mesélő, hogy kényelmesen érezd magad bármilyen fehérneműt is viselsz, bármilyen is a hangulatod, fedezd fel a carefree flexiformot. Tökéletesen illeszkedik mindenféle fehérneműhöz, és pamut puha fedőrétegének köszönhetően most még kényelmesebb.

Közben a kimerevített kosárlabdás képből kihúzzuk a fejünket és fehérneműben sétálunk más élethelyzetek kimerevített képei között. Mintegy illusztrálva vagyon, hogy teszem azt egy rossz hangulatban is kényelmesen kell éreznie magát az embernek. Legalább. Például nagyon kényelmetlenül érzi magát az ember, amikor közlik vele, hogy nem tartanak igényt a továbbiakban a munkájára. De ha ekkor épp ezt a terméket viseli a seggében, mégis kényelmesen érzi magát közben. A bármilyen fehérneműre is látunk példát a snitt után, ahol is megjelenik a nekem oly sok gondot okozó tanga. Fiatal lánynak empatizálva magam azonban egyrészt igen büszke vagyok a csinos kis fenekemre, másrészt, mint az ilyen stílusú ruhadarab gyakori viselője, azonnal átlátom a felkínált termék minden praktikumát. És ami fő, alkalmam nyílik a bevezetőben említett problematika kísérleti vizsgálatára is! Aztán záróakkordként bedugom a fejem egy bulizós életképbe, ahol láthatólag ismét fenemód jól érzem magam, és így rajtam kívül senki sem tudja, hogy éppen "azokon a napokon" igyekszem átverekedni magam.

Én mérnök ember vagyok, mérnöki a szemléletem. Ezért előre szólok. Ha véletlenül valaki tetten érne, amint egy tangában flangálok carefree betéttel a farpofáim között, az nem perverzió. Statikai és dinamikai terhelési próba csupán.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}