5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Ariel reklám

*************************

Ariel Enzim 5 - 35s +++ Értékelés: 4,2/10

De hát akkor hogyan kell mosóport reklámozni? Fogós ravasz kérdés. Kutatások bizonyították, meg aktív részecskék tánca? Hiszem, ha akarom. Poénos kis sztorik állandó arcokkal? Az egyiknek vicc, a másiknak nem. Összehasonlítgatás más brand-del? Az háború és hazugság. Akkor jöjjenek az érzelmek. Az úgynevezett fogyasztói insights.

 ********

********

Insights. Mert ez egy szakma, és akkor van neki szakzsargonja is. Ahogy kell. És mert ez úgy van, hogy a fogyasztó nyolcvan százalékban érzelmi alapokon dönt. Te is. Legyél te szerelmes, mondjuk egy mosóporba. És akkor te majd elveszed azt a mosóport feleségül. És boldogan éltek majd, amíg te meg nem halsz. Mert a brand az veled ellentétben örök. Legalábbis így tervezik. Téged meg nem így terveztek.

De térjünk inkább a tárgyra. Nézzük csak, adott esetben mi is az az érzelmi töltés, ami később mosópor vásárlási kisülésbe torkolhat a reklámozó reményei szerint?

1988-at írunk. Hősünk gyermekkorába tekintünk vissza, reggel van, édesanya elhúzza a függönyt, hősünk gyermekként pisilni indul. (Vélhetőleg). Gondos édesanya fehér gyermektrikó hátán különös kettős foltot vizsgál. Mi lehet az? A jelenet alatt súlyos szavak koppannak. Intelem, erkölcsi tanítás, buzdítás. Parainézis. Tudod, Kölcsey, gimi, érettségi. (Parainesis - nézd meg az interneten, mit gondolsz, én mit csináltam?) Azt mondja hősünk visszaemlékezve: gyerekkorom óta arra tanított a mamám, hogy megvalósíthatom az álmaimat. Szép. (Figyelem! Ez egy mosópor reklám!) Ugrunk. 1993. Kamaszodó gyerek gépkocsi csomagtartójába vágja a - ha jól odafigyelsz, te is felismered - teniszcuccot, kiragadja az iskolatáskát, és elrohan. Anyuka fehér trikót nézeget, hátán különös kettős folttal. Mi lehet az? Főhős visszaemlékezve: azt is mondta mindig, hogy egy nagy siker sok apró győzelemből áll, amelyekért mindennap meg kell küzdeni. Milyen igaz, és milyen bölcs. Gondolkozz el rajta te is. (Figyelem! Ez egy mosópor reklám!) Ugrunk. 2008, napjainkban. Titkárnőszerűvé átlényegült anyuka (lehet, hogy vállalkozóasszonyszerűvé?) mobilozva, iratot kézben tartva átjön a másik szobába, földön fehér trikó, rajta különös kettős folt. Mi lehet az? Tök mindegy, bevágja a mosógépbe. Mosógépen szép, színes, nagy Ariel mosóporos doboz. Nagy fehér felnőtt trikó anyuka által felemelve, teljes képernyőben (premier plán) különös kettős folt nélkül. Mi lehetett az? Narrátor főhős mondja: a tökéletes előkészület, erőt ad a győzelemhez. Mellbevágó igazság. Tartsd mindig szem előtt! (Figyelem! Ez egy mosópor reklám!) És végre a különös kettős folt megfejtése: teniszbajnok gyerek győzelem esetén, hülye módon mindig hanyatt vágja magát a salakon. Ezek után meghallgathatjuk a termékismertetést, amelyből megtudjuk, hogy itt ráadásul egy speciális folteltávolító rendszer is játszik. Én eddig azt hittem, hogy minden mosópor definíciószerűen egy speciális folteltávolító rendszer, amiképp mondjuk a rendőrség definíciószerűen egy speciális bűnelkövető eltávolító rendszer.

Remélem, figyeltünk tehát az érzelmi mozzanatokra: a szép emlékű gyermekkor, benne a megvalósuló örök álom a tenisz, és az igaz emberré válást segítő, most már életünk végéig a fülünkben csengő örök érvényű intelmek, amelyek forrása kettős: a szerető, gondoskodó anyuka, és a mögötte álló nevezett mosópor. Ők ketten állnak a kiváló eredmények hátterében. Köszönöm édesanyám. Köszönöm Ariel. Érted most már? Érzelmileg összekapcsoltuk. Na ki fog eztán eszembe jutni e mosóporról? És mi fog eszembe jutni anyámról?

Ja, és igyekezz, mert ez most limitált széria, ahogy erről az aranyszínű felirat tájékoztat. Megveszed, azonnal tedd el a szekrénybe, nehogy felhasználd! Mosáshoz vegyél másik mosóport, amiben nincs ilyen értékes folteltávolító rendszer.

******************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 3/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

 

{mxc}