1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

 McDonald?s reklám

*************************

McDonald's reggeli - 25s +++ Értékelés: 5,8/10

Hogy ennek a sztorinak sincs semmi köze a reklámozandóhoz? Így van. De itt valahogy mégse olyan nagy baj. Miért? Eddig másról se szólt a nóta, minthogy gyenge reklám az, amelynél az elejét nézve találgatni kell, illetve lehet, mi a fenét reklámoznak itten? És itt? A hiszti bűbáj kislány mégis mennyiben idézi fel a Meki világát? Mert sárga a kabátkája?

***************

***************

Az a helyzet, vannak cégek, amelyek előéletüknél fogva már megengedhetik maguknak az ilyen típusú reklámokat. Nevezzük őket mondjuk mélyen bevésett brandeknek. Rájuk az a jellemző, hogy ha csak a puszta üzenet van jelen, akkor is azonnal bizonyos viszonyulást vált már ki a befogadóból, nem pedig az ismeretlenségen kell áttörnie. Ha még ehhez hozzá teszünk valamiféle kis sztorit, az már csak finomhangolás. Például a most szóban forgó céget mindenki ismeri. Még azoknak is nap mint a nap a szeme elé kerül, akik soha, vagy csak nagyon ritkán veszik igénybe szolgáltatásait. Hátha pont ma kerül az illető olyan helyzetbe, hogy kapóra jön e jeles intézmény. A reggel futólag látott emlékeztető reklám pont e kapóra jöveteli döntést segítheti elő. Azon célszemélyekről már nem is beszélve, akik rendszeresebb kliensei e vendéglátó-ipari létesítménynek. Jelen esetben a belevaló akaratos pöttömség, és a szerencsétlenkedő fiatal apuka láttán bizonyára sok női hölgy szívét járja át kellemes melegség, illetve sok hasonló helyzetben lévő férfiembernek lehet empátia rohama. E pozitív érzelemhullámok lecsengésére ül rá az üzenet, mennyé zabáljá mán egyet a Mekiben megint te lúzer. Jó ez csak nekem megy így haza, mert én nem vagyok egy Meki kedvelő, de mit lehet tudni, ha nagyon gyorsan kellene valami élelmi anyagot magamhoz venni, és épp ott lenne egy ilyen izébolt, hát még bemennék a végén. Egyébként nekem is voltak hasonló korban a lányaim, kétségtelenül hasonló viselkedés mintázattal, úgyhogy empátiában bennem sincs hiány.

Szóval a kedves kollégák (elnézést) ott tévednek nagyot, amikor azt hiszik, a reklámozandó terméket jegyző brand már olyan mélyen bevésett, hogy elbírja a fenti típusú úgynevezett finomhangoló sztorit is. Persze lehet, hogy jól felfogott üzleti érdekből a megrendelő hiúságára építenek, miszerint az önök cége annyira nagy, és/vagy annyira egyedülálló a piacon, hogy tök mindegy, mivel indítunk, majd a cégről fog eszükbe jutni a sztori, és nincs szükség arra, hogy ez fordítva legyen. És akkor a hiú cég ezt elhiszi, és akkor nem kell különösebb erőfeszítést kifejteni arra vonatkozóan, hogy a sztorinak mégiscsak valamelyes köze legyen a reklámozandóhoz. Kisebb befektetés hasonló, vagy nagyobb nyereséggel. Picit ugyan át van így verve a megrendelő, de hát ilyen a tőke természete, mint tudjuk.

******************************

Értékelés: 5,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 6/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 610

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 5/10

{mxc}