1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Enterol reklám

*************************

Enterol logo probiotikum – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

A gyógyszer, vagy gyógyhatású készítmények reklámozásánál szinte adja magát a harcra, küzdelemre való asszociáció. Hiszen valóban küzdelem zajlik, mert nyilván valami bajunk van éppen, ezért küzdünk az egészségünkért, esetleg az életünkért, hogy ne mondjam. És ha már adja magát, nosza használjuk is fel. Miért is hagynánk ki ezt a lehetőséget? Ha már harc, hát legyen harc. Egyébként, bár ez a reklám még „békeidőben” készült, mostanában amúgy is harcias hangulatban van az ország…

***************

***************

Nézzék kérem, önök valamikor kreatívok lesznek, és reklámokat fognak készíteni. Nos ez még nem volna olyan nagy baj, túl lehet élni, de sajnálatos módon, ezeket a filmecskéket esetleg tömegek fogják nézni akarva, akaratlanul, vagyis önök egyféle – nem mondom, hogy jóféle – influenszerek lesznek. Befolyásolók. Egyféle közvélemény alakítók. És ez már gond, de hát ebből fognak élni, én meg abból, hogy önöket a lehető legkártékonyabb… bocsánat, leghatékonyabb ilyesfélékké fejlesszem. Értve vagyok?

Nos, ennek jegyében nézzük a mai elemzendőt. A szer, amit reklámozandók vagyunk, egy úgynevezett probiotikum. Hogy használ-e, vagy sem, az a mi szempontunkból édesmindegy, sem a hatás-, sem az érdekkörünkben nem áll ennek vizsgálata. A lényeg, a hiedelem szerint ez a szer helyreállítja a megsérült bélflórát hasmenés és/vagy antibiotikum kúra után. Vagy alatt. Nem érdekes.

Amint látjuk, egy mikroközösséget, egy családot választott az alkotó a termék alkalmazásának bemutatását illetőleg. Miért egy mikroközösséget? Mert a potenciálisan targetált grupp… elnézést, megpróbálok leereszkedni az önök színvonalára (ez egy ilyen ironikus írás, nem gondolom, hogy minden kreatív hülye, nekem vannak kreatív barátaim is), szóval a lehetséges célcsoport itt is az egyszeri ember, aki otthonosabban mozog a jól ismert közegben, mintsem, hogy szociodemográfiai görbék kovariánsainak elemzése alapján vonjon le következtetéseket. Értik ugye? A családon belül pedig természetesen a nő a főszereplő itt is. Az erős nő. A katonásan erős nő. A határozott, a családot összetartó, azt kemény kézzel rendben tartó, na micsoda? Nagy valószínűséggel háztartásbeli. Miért? Ejnye no. Hát tudják azt maguk. Hát persze. Na hanyadik oldalon van a tankönyvemben leírva? Pontosan Gizelda, pontosan. Előadás után várjon meg az irodámban, elbeszélgetünk majd a jövőjéről. Igen, ez az úgynevezett relativizáló sztereotípia. Relativizáló, vagy másképpen „mihez képest” sztereotípia. És ez a meghatározás az én szellemi végtermékem, mint tudják. Úgy értem véglegesített, tökéletesített. Ne röhögjön József, mert ki fogom hajítani a vizsgán. Na vajon itt mihez képest? Igen, nem, dehogy. Nem hozzám képest, nem én vagyok az út, az igazság és az élet (János 14.). Egyelőre. Szóval mihez képest? Igen, a konyhaasztalhoz képest.

És az alkotók ezt nagyon jól érzékeltetik is, hisz az az úgynevezett eligazítás a konyhában zajlik, ahol valóban lehet a nő kemény és határozott, keményen és határozottan tarthatja a kezében a fakanalat, és még mást is persze, de azt főleg nem a konyhában. A relativizáló sztereotípiák így oximoronokhoz vezetnek, mint azt bizonyára önök is azonnal megállapították. Jelen esetben képi oximoronokhoz is. És az oximoronok pikánsak, viccesek, figyelemfelkeltőek, épp olyanok, amilyenekre szükségünk van egy reklám esetében.

Ugye most viccel Béla? Nem tudja mi az az oximoron? Mondok egy példát. Okos Béla. Tehát amikor a jelző, és a jelzett szó éppen ellentmond egymásnak. Önellentmondás. Hideg tűz. Erős nő. Vezető nő. Katonai vezető nő. Mind, mind oximoron, érti Béla? És éppen ezért érdekes. Nem a női szerepből következő szerep, és ezért érdekes. Én például tökre beizgulok, ha egy csinos rendőrnőt látok, pláne motoron. Ön nem izgul be ilyenkor Béla? Hát akkor valami baj van magával Béla. Sejtem már mi, de nem mondom ki, mert azonnal futna maga feljelenteni engem homofóbiáért, mert ilyen a maguk fajta.

Na de azért az alkotók természetesen észnél voltak midőn is ezt a kis remeket megalkották, mert nem feledkeztek meg a relativizálásról, vagyis a jelent konyhába helyezéséről, tehát nem borítják fel a világ rendjét, nem nyugtalanítják ezzel a befogadót, hisz ez egy reklám, és mint ilyen, elsősorban bizalmat kell építenie ugye Béla?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 6/10