5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

TENA reklám

*************************

Tena logo lady SLIM – 20s +++ Értékelés: 4,0/10

Arra gondoltam, megnézem már, e vészterhes idők vajon hogyan tükröződnek a reklámokban? Sehogy. The show must go on. Bár, ha jobban belegondolok, ez így helyes, igenis a népnek látnia kell, az élet megy tovább, és minél kevésbé térünk el megszokott életformáinktól, annál kevésbé fogja az egyén létbizonytalanságban érezni magát. E nemes cél megvalósítása érdekében tehát – legalábbis az eddig általam látott esetekben – a reklámoknál az átalakítás alatt az értékesítés zavartalanul folytatódik. Csak a fejre tessék vigyázni, tudják, állványok, meg minden…

***************

***************

Igen, gondoltam keresek egy olyan reklámot, ami valamiféle vírus elleni szert reklámoz, vagy a különleges helyzetet alapul véve hívja fel valamilyen termékre a figyelmet, ami valahogy éppen most jön jól. Szóval valami olyasmit, ami a helyzet „nézőpontjából” világítja meg, hogy lám, még ilyenkor is, milyen tök jó, ha ezt a mustárt eszed. Például. Nem tudom. Lehet, ez etikátlan volna? Nyerészkedni egy ilyen válsághelyzeten? Nézzek csak körül, hiszen senkinek nem jut ilyesmi az eszébe. Igenis annak a szájmaszknak ez a tisztességes kiskereskedelmi ára, szerintem egy fillér haszna sincs rajta a sarki kisbolt tulajának. Rendben, tudomásul vettem, a reklámok úgy harcolnak, hogy rendületlenül tolják tovább a megszokott metódust. És lám, milyen okosan teszi ez is.

Az első felirat arról tudósít, hogy önmagam leszek. Ezt az a nő gondolja, akit premier plan-ban láthatunk az első másodpercben. Igen, járvány idején is maradjunk önmagunk, ne engedjünk, a pánik személyiség torzító hatásainak. S lám, egy zsúfolásig megtelet klubot, vagy valami ilyesmit látunk, kacagó közönséggel, amelynek a mi hősünk is eleme a saját barátnői társaságával. Valami standup előadás lehet éppen, ha jól látom. Igen, nyugodtan kacagjuk egymást telibe a vírussal, nem törünk meg… na jó, lehet, ezt még a vírus előtt vették fel. Nem lehet, biztos, de hadd nézzem ezt most a vírus szempontjából, mert most, most van, a reklámot is most láttam ebben a vírus tengerben. Egyébként így kell aktualizált blogot írni, hogy sokszor leírod az aktualitást, mintha köze lenne ahhoz, amit írsz.

A poén itt az, hogy a hölgy a nevetéstől majdnem bepisil, legalábbis ez egy ilyen szólás, különösen hölgyek körében. Bepisilek! Tényleg! Ezt mondja. Majd hátulról látjuk, kissé megemeli, majd végig is simítja a hátsóját… popsiját, ami nekem tökre azt jelenti, meg is tette. Mert tehette. Mondhatnám, mert megérdemli. Aki ezt a terméket veszi, az igenis megérdemli, hogy jól érezhesse magát, és ne görcsöljön egy ilyen vidám pillanatban. El tudod te egyáltalán képzelni, milyen az, ha egy jóízű, szinte fuldokló kacagás közben még pisilhetsz is? Hogy milyen felszabadító érzés lehet az? Hogy így lehetsz csak igazán önmagad? Hogy teljesen felszabadíthatod magad a társadalmi konvenciók által megszabott korlátok alól, hogy nem szűkítheti be a tudatodat holmi állati, mondhatni biológiai, az értelem magasabb rendűségét csak meggyalázni tudó ocsmány meghatározottság? Mert te, ha éppen felhőtlenül kacagnál egy jó poénon ezt nem teheted, hiszen a hólyagod azonnal bejelez, és ha nem akarsz kirekesztődni a társadalmi létmeghatározottságodból, akkor szellemi energiáid egy részét a kiválasztási funkciód megzabolázására kell fordítanod, és ekképpen a test béklyójában vergődve nem adhatod át magad a magad teljességében a szellemnek. Hacsak nem viselsz inkontinencia betétet. És most, ha megengeded, ezen a szálon nem mennék tovább gondolva itt például a vízilóra, aki szabadon megteheti, hogy a farka pörgetésével terítse szét a bioszféra számára amúgy igen hasznos exkrementumát amikor csak jólesik neki.

Megbízható védelem. Ez a szlogen. És vékony ráadásul. Na mostanában pont erre van szükség. Nem akarok ötleteket adni, mert indokolatlan felvásárlási lázt okozna, és ezt nem szeretném. Csak mondom, hogy nevezett terméknek kitűnő a nedvszívó képessége, és szerintem fontosabb a magad, és embertársaid megóvás a betegségtől, minthogy azon aggályoskodnál, hogyan néznél ki egy ilyesmivel a szájad előtt a villamoson…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 4/10