4.8 1 1 1 1 1 Rating 4.80 (5 Votes)

Renault reklám

*************************

Renault Mégane - 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Az volna a koncepciónk Robikám, hogy legyünk kishitűek. Szóval hogy sosem gondoltuk volna. Nem hittük volna egyáltalán, hogy nekünk egyszer ilyen klassz termékünk lesz. És mégis lett nekünk. És most boldogok vagyunk ezért nagyon, és ez a boldogság testesüljön meg a termékben. Finoman vezesd rá hangulatilag a fogyasztót erre, és csattanjon az az ostor a végén rendesen. OK? Délutánra vázlat az asztalomon.

***************


***************

Na nézzük csak. Első jelenet, emlékezz, mikor azt mondtad, a lányok nem érdekelnek. Aha és éppen ezt a pillanatot látjuk, amikor azt mondtad. Kissrác vagy, golyózgattok ott a földön, és megpuszil az a kiscsaj. És te undorodva letörlöd, és azt mondod. Vagyis értjük, hogy miért mondtad azt. Értem, szóval minden jelenetnek akkor ez lesz a koncepciója, nehogy összezavarodjon a kedves néző. Legyen ő egy egynemű közegben. Felfogásilag.

Második jelenet, mikor azt hitted, sosem lesz mobil telefonod. Tehát ugye következetesen most is azt a pillanatot látjuk, amikor éppen azt hiszi, hogy neki sosem lesz. Ez, amivel telefonál éppen, gondolom kölcsöntelefon. Nem? Vagy ez már az övé, csak ekkor emlékszik vissza arra a pillanatra, amikor azt hitte? Robikám ez már egy picit lötyög itt nekünk.

Harmadik jelenet, és mikor megesküdtél, hogy soha nem vágatod le a hajad. Vagyis nem hitted volna, hogy egyszer mégis. Értem. De hát már ő egy mobiltelefonos kikent-kifent menedzser volt az előbb! Hogy mi? Játék az idősíkokkal? Ez most egy művészfilm? Akkor nem játék az idősíkokkal, hanem ezek nem is ugyanazok a személyek? Ja hogy a nézőt szólongatjuk itt meg, és valamelyik soha, vagy azt hitte, pont stimmelni fog valakire? Hogy legyen választék? Marhaság Robikám, marhaság. Na de itt legalább konzekvens voltál, hihető, hogy ekkor valamikor esküdhetett meg, miszerint soha nem vágatja le a haját. Persze lehet, hogy tényleg soha nem vágatta le, már ha ő nem azonos a mobilos fickóval. Ha azonos, akkor játék az idősíkokkal, tudom.

Harmadik jelenet, amikor kijelentetted, hogy nem akarsz gyereket. Közbevetőleg megkérdezném Robikám, ugye nem felejtetted el, hogy ez egy autóreklám? Nem? Biztos? Jó, akkor nézzük. Akkor most ez éppen az a pillanat, amikor kijelentetted, hogy nem akarsz gyereket. Ha igen, akkor ez nem a te gyereked, hanem a bátyádé, és te éppen elszörnyülködsz a drámai jeleneten. De akkor lehet, most sincs gyereked. Ez persze így nem stimmel, mert ugyebár itt az volna, hogy ennek ellenére mégis. Akkor ez nem az a pillanat, amikor kijelentetted. Az egy régi pillanat. Hanem ez egy boldog pillanata éppen a gyereknevelésnek, amit te élvezel, és örülsz, és hasonló örömet fogsz érezni az autó ?mégis? birtoklásakor, hiszen erre készítjük elő hangulatilag éppen a fogyasztót, ugye Robikám. Mint amikor valami gyanús színű, nyákos valamit eléd öntenek.

Na nézzük a slusszpoént. Negyedik jelenet, emlékezz, amikor azt mondtad, a Renault nem neked való. Itt a változás ideje! Várjál Robikám, lassítsunk. Miért mondtad azt, hogy a Reanult nem neked való? Méltatlan hozzád? Gagyi, kommersz, tucatmárka? Nem szimbolizálja a státuszodat? Vagy túl bácsis? Hozzád sportkocsi illik? Ja hogy te arra gondoltál a koncepciónak megfelelően, sosem hitted volna, hogy egyszer egy ilyen nagyszerű, fényességes, csodálatos a tiéd lehet? A szegény csóróé? De most itt a változás ideje, mert olyan olcsó, hogy még te is megveheted. Ja hogy nem most vagy szegény, hanem amikor azt mondtad, hogy nem neked való. Nem a te pénztárcádnak való. Mondjuk amikor megesküdtél, hogy sose vágatod le a hajad, miután elszegényedtél a mobilos menedzseres állapotodból. Ekkor kijelentetted azt is, hogy nem akarsz gyereket, mert hova szüljél, ide a zenekari próbaterembe nem lehet. Ott laktál. Most már lakhatsz a Mégane-ban is. Szüljél bele még egy gyereket.

Na jó Robikám, ez így túl eklektikus. A jelenetek hangulatai szórnak, egyáltalán nem mutatnak egy irányba, autóhoz sincs közük legalább, és a végén jössz ezzel a nem neked való, százféleképpen értelmezhető dumával. Robikám, ki vagy rúgva. Hogy akkor elviszed egy másik ügynökséghez, és csak azért is lesz belőle film? Nem hiszem én azt.

******************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 7/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}