5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

T-Mobil reklám

*************************

T-Mobil Samsug U800 - 30 +++ Értékelés: 5,2/10

Nos igen, azok az idők már elmúltak. Azok az idők nevezetesen, amikor pusztán a lehetőséget, a mobillal való telefonálás lehetőségét kellett, lehetett reklámozni. Már azok az idők is elmúltak, vagy legalábbis nagyon rövid ideig tartanak, amikor egy készüléket valamiféle egyedi, új képességére alapozva lehet proponálni a széles néptömegeknek megvételre. Mi marad hát? Minden egyéb, és ezzel nemhogy szűkülne, de szinte végtelen mértékben bővül a célcsoport-megfogalmazás lehetőségeinek köre.

***************


***************

Most már szabad a gazda, az élet bármely területéről meríthetünk, létünk bármely vonatkozását kihasználhatjuk egy ügyes asszociációs lánc megalkotására, amelynek végén a reklámozandó termék hever.

Búvár vagy és elfelejtettél lottószelvényt venni? Volna ugyan még félórád, de valahogy itt száz méter mélyen ebben a hajóroncsban már kevés működőképes kommunikációs berendezés található. Kommunikáció, kommunikáció. Hoppá! Hiszen nálad van legújabb búvármobilod, amelyen az alkotók jóvoltából dedikált gomb szolgál az elfelejtett lottószelvények gyors kitöltését segítendő. Vagy. Otthon felejtetted a vibrátorodat? Vibrátor, vibrátor. Hoppá! Mi az ami vibrál és mindig nálad van? Igen, a mobilod. És most kedvezményesen megvásárolhatod új, dildó alakú készülékünket, amelyen dedikált gomb szolgál a rezgés paramétereinek finomhangolására. És ha még közben csenget is egy kicsit... Ja, azért vigyázz, hol veszed elő.

A fentebb látott alkotás viszont azt is megmutatja, nem muszáj még csak azzal sem veszkődni, hogy valamiféle jól felfogható, közvetlen kapcsolat legyen az igény ébredésének oka, és annak kielégítése között. Elég, ha utalunk valamilyen változásra, esetleg változtatásra. A változásnak mindig van hordaléka. Mintegy magával sodor egy csomó járulékos, a változáshoz, változtatáshoz nem feltétlenül közvetlenül kapcsolható elemet is. Ha már költözünk, cseréljük ki a tévét is. Ha már építkezünk, legyen jakuzzi is. Ha már utazunk, vigyük az anyóst is. Ha már lúd, legyen kövér. Ha már kinőttük a régi életünk, cseréljük ki a mobilunkat is. Új szerephez új férfi kell, új élethez új mobil kell. Mert hogy néz az ki. Látod milyen kicsire összezsugorodott itt is. Kinőttük, mint a feles hegedűt.

Kérdés, mikor mondhatjuk, hogy kinőttük régi életünket? Mindig. Ez benne a zseniális. Igen, úgy érzem, most hogy kérdezed, azt hiszem igenis éppen kinőttem a régi életem. Igen, így hatvan felé. Én most nőttem ki. Megyek veszek új mobilt, hozzám illőt, és ha már benne vagyok, veszek hozzá egy új nőt is. Hozzám illőt. (Bocsánat anyukám, csak a poén kedvéért viccelődök itten. Igenis nagy marha vagyok. Vénmarha. Persze.)

Hogy ez a régi (másfél éves), megszokott mobil még mindig tökéletesen működik? Hogy nagy időknek volt tanúja? Hogy velem volt jóban, rosszban amíg a halál el nem választ? Mit számít az! Most itt van ez a szálcsúszott borítású (mi a tekert tökű francos ménkű az?), ultra vékony készülék, igen, ez való az én új életemhez! Olyan vékony, hogy borotválkozni lehet vele.

Tehát külsőségek, dizájn, életérzés. Persze itt inkább a fiatalokra gondolnak megint, hiszen szerintük (a kreatívok szerint) csak őket feszíthetik a régebbi lét immáron szűkös meghatározottságai, csak ők képesek egy gyors, határozott döntéssel eldobni a régit, csak ők képesek ellenállni a "még használható" racionalitásának. Nem érdekes, így kell ezt profi módon csinálni, manipulálni a hülye fejüket, vegyenek minden félévben valami ultra vékonyat, valami még ultrább, még szálcsúszottabb állatságot. Most (mindig persze) övék lehet tizenvalahányezer forintért, természetesen csak ha aláírnak két év kényszermunkát talpig vasra verve a kedves szolgáltató gályáján.

Ugyan már. Hát nem poén, hogy a kinőtt életet tényleg mindenféle összezsugorodott tárggyal láttatják szimbolice az alkotók? Kvázi óriás lett a fiú régi környezetéhez képest. Aminthogy az új mobil is óriási és szenzációs a régihez képest. Érted? Képi poén vezet rá a fílingre. Empatizál tégedet. Beleérzel, átérzel, megérzel, ráérzel. Aztán te is át akarod élni. De hát még le se járt az előző hűségesküm. Ja, akkor annyira nem izgalmas. Nem a készüléken profitálunk ugyanis. Hanem a forgalmon. És ahogy elnézlek, akad még neked pofázni valód a régi életedben is. Te már úgyis megetted életed telefonperceinek a javát, hát nem bánom, ha a borításod nem szálcsúszott.

Te, tudtad, hogy már koporsóban is van ilyen?

UpDate:

Nem szálcsúszott, hanem szálcsiszolt, ahogy egy kedves olvasó erre felhívta a figyelmemet. Köszönöm. Képzelem mi mindent érthet a többi vén... e helyett. De hát így jó egy üzenet, ha tisztán  és világosan érthető. 

******************************

Értékelés: 5,2/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 5/10

A látvány (Scene) - 6/10

A technika (Technology) - 6/10

{mxc}