4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (1 Vote)
Raiffeisen reklám

*************************

Raiffeisen személyi kölcsön - 25s +++ Értékelés: 3,6/10

Komolyan elgondolkodtatott. Mármint hogy mi lehetett a koncepció? Vagy egyszerűen a tökmindegy típusú sztori esete forog fenn? Ismert arcok, ugra-bugra idétlenség, "mi a fene ez" jellegű figyelemfelkeltés, majd üzenet. Vagyis a két ismert arc most már akármit is csinál, mi szeretjük őket, jóízűen kacagunk rajtuk, mert viccesre van véve a figura, és ezen jó hangulatunk okán figyelmesen meghallgatjuk az ajánlatot, majd engedelmesen bemegyünk a bankba gazdagítani a tulajdonosokat. De mégis, hátha szofisztikáltabb a mögöttes koncepció.

***************

 

***************

Nézzük csak. Papa, mama a nyílt utcán megbolondul. Még a gyerekeknek is leesik az álluk, annyira szokatlan viselkedésformát figyelhetnek meg szüleik részéről. Ugyanis ebből már ők is kinőttek. A stipi-stopizásból. Papa odarohan egy robogóhoz, kettőt rácsap, azt mondja stipi-stopi, és akkor ez az övé lesz ilyenformán. Nem vagyok jogász, lehet, az elbirtoklás e sajátos formája egészen a római jogtól eredeztethető. Aztán jön anyu, nem akar lemaradni, egy díványt stoppol le gyorsan, mit sem törődve azzal a mellékes körülménnyel, hogy azt két tagbaszakadt legény éppen viszi valahová. Hm, ez igen, itt látszik, milyen erős e jogi intézmény nézvén a gyenge nő és a két erős férfi közt mutatkozó erőnlétbeli különbséget. Igaz, úgy tűnik, a hölgy valamiért mintha önként lemondana aztán e jogának érvényesítéséről. No és ekkor pillantják meg a bank hihetetlenül csábító akciós ajánlatát a portál üvegére ragasztott plakáton. És mi azonnal érezzük, stipi-stopi szempontból talán ez tűnik a legértékesebb jószágnak, hiszen szinte még a lélegzete is elakad a két versenyzőnek, úgy indulnak rohamra a stopi-elsőbbségért. A bank pedig nem fog elmeorvosi igazolást kérni az ügyfelektől. Szlogen: itt őrülteket is kiszolgálunk. Szimpatikus, bizalomgerjesztő bank.

Ugyan, túl komolyan veszed. Ez a kedves fiatal szülőpár mindössze irigylésre méltóan gyermeki lelkülettel rendelkezik, és gyermekeik legnagyobb örömére kezdtek ebbe a játékba az utcán, mit sem törődve a többi, elidegenedésükbe besavanyodott mogorva járókelővel. Ki ne szeretett volna közülünk ilyen szülőket. Szóval az egész játszásiból van, nem kell komolyan venni, nem kell mellre szívni. Persze hogy nem igaziból lesz az övé a motor, persze hogy nem igaziból gondoltuk, egy stipivel, meg egy stopival elvehető az a dívány a markos egyénektől. És persze hogy nem igazi a banki ajánlatot elfogadó szándék sem. Játék az egész. Jól veszem a koncepciót? Gondolom igen, hiszen az üzenet elhangzása utáni slusszpoén szintén a játszási értelmezést erősíti.

Ja, és tisztelt Gazdasági Versenyhivatal!

Vagyok szíves alulírottan tájékoztatni Önöket, miszerint a fent idézett reklámban látható írásos tájékoztatás kiemelt sorai azt sugallják, hogy azok ugyanazon ajánlat különböző paramétereit írják le. Nevezetesen, hogy az 1 000 000 Ft-os, hétéves futamidejű ajánlathoz tartozik a 26,10 %-os THM. Ezzel szemben az apró betűs felirat, amely egy ilyen reklámban nemcsak az apró betű, hanem a rendelkezésre álló két másodperc miatt is tökéletesen olvashatatlan, arról tájékoztat, hogy ez a THM egy 500 000 Ft-os, hároméves futamidejű konstrukcióhoz kapcsolódik. Persze megértem én, hogy ez utóbbi THM jobban mutat az előbbi ajánlat mellet, de talán Önök nem lesznek ennyire megértőek. Mert ez még akkor is a fogyasztók megtévesztésének számít, ha az idétlen reklám feltehetőleg nem túl sok többlet érdeklődőt vonzott feleslegesen a bank szerető kebelébe.

Maradok kiváló tisztelettel, kelt mint fent, pecsét, aláírás.

******************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTCT szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) - 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) - 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) - 1/10

A látvány (Scene) - 5/10

A technika (Technology) - 5/10

 

{mxc}