5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

NIVEA reklám

*************************

NIVEA CELLULAR ANTI-AGE krém – 30s +++ Értékelés: 4,8/10

Mint azt már tanulmányaink során többedszerre is megvilágítottuk, a túlzás az egyik szükséges feltétele a reklámnak. Nevezzük nevén, voltaképp a túlzás is egyféle hazugság, vagy másképp fogalmazva túlzásnak nevezzük azt a hazugságot, amelynek ha kicsi a mértéke, akkor nem nevezzük hazugságnak, csak túlzásnak, míg ha e mérték nagy, akkor az már nem túlzás, hanem hazugság. Tudsz követni?

***************

***************

Anti-Aging. Most ez a menő. Ma már minden kozmetikum anti-aging. Korosodás elleni. Hogy látsszál te fiatalabbnak. Egyébként azok az idők már elmúltak, hogy teljesen kamu legyen az egész, ma már komoly kutatások biztosítják, hogy tényleg látszódjék is valami. Egyes MLM hálózatok által forgalmazott termékcsaládok mögött dollármilliárdos kutatómunka áll, és már nagyon elvarázsolt, hasba lukat beszélő munka kell a hálózatépítéshez, hogy a valóban jó minőségű, és ennek megfelelően igen drága termékcsomagot eladhassák. Úgy is mondhatnám, hogy ez a marketing munka a reklámvilág rolls royce-a. Nem vagy te ügynök, vagy te egy vezető, és csatlakozol ahhoz a nagyszerű csapathoz, amelynek nagyszerű vezetői, akik az egészet megalkották, az emberiség megmentéséhez kérik a segítségedet. És persze ha szívósan dolgozol, te is olyan gazdag lehetsz, mint ők. Ennyi az egész.

Az itt reklámozott termék megszerzéséhez azonban nem kell ehhez a csodálatos hálózathoz csatlakoznod, egyszerűen bemehetsz érte a boltba, és máris ugyanazzal a fiatalító ígérettel bíró anyaghoz juthatsz hozzá, mint amit sokkal drágább ígér. Na jó, biztosan van minőségi különbség a drágább javára, de hát a szerényebb pénztárcájú célcsoportot sem szabad az asztalon hagyni, vagy hogyan is fogalmazzak.

Engedd meg, hogy bemutassam az édesanyámat – így indít a film, illetve dehogyis… bocsánat, egy pillanatra a múltba révedtem, ez ma már nem trendi. Ő az anyukám! Na így, röviden, tömören, mai fiatalosan. A srác így mutatja be az anyját a csajának, akinek menten eláll a lélegzete a látványtól. Mert hogy láss csodát, az anyuka egyáltalán nem néz ki anyukának, hanem egy olyan nagyon fiatal nőnek. Valahogy. Szóval olyannak, akinek semmiképp sem lehet már egy ilyen ivarérett fia. Persze itt volt egy kis gond, mert egyrészt láttatni kellett, hogy milyen fiatal ez az anyuka, másrészt azért annyira fiatalnak nem volt szabad lennie, mint a fia csaja. Szép feladat, a nő és a lány találkozása. Az érett nő, és a fiatal csitri. Tanuljál most te. Amint látod, az érett nő mindig magasabb, mint az éretlen. Lenéz rá. Az érett nő nem olyan szedett-vedett, mint az éretlen, hanem sokkal ápoltabb, mondhatni konszolidáltabb. Naná, hisz a terméket használja. Baromira érdekelne, mi történne, ha a csitri is magára kenné az anti-age krémet, és mondjuk alkalmi öltözetett öltene, magas sarkú cipellővel. Akkor szerintem baj lenne azzal az évekkel fiatalabb megjelenéssel, ahogy az itt elhangzik, mert évtizedekkel fiatalabbnak látszana egyből. Egyébként tökre annak látszik így is, hisz a fia nője meg is kérdezi, hány éves volt, amikor születtél? Tizenkettő? És ha mondjuk a srác most tizennyolc, akkor az ugyebár harminc. De mivel tizenkét éves korukban még nem olyan gyakran szülnek a nők, legyen mondjuk huszonkettő a szülési dátum, bár még ez is elég korai az európai jellemzőket figyelembe véve. Az meg már negyven.

De mit számolgatok én itt, hát nem tök mindegy? Túlzás. Nehogy már csak ettől a krémtől. Hiszi a piszi. Tessék mellé tenni egy ugyanilyen nőt, aki viszont nem használta a terméket. Ja, de ez nem tartozik ránk, mi csak a reklámot nézzük. Az meg tette a dolgát. Hogy a molekulák tényleg azt teszik-e, vagy nem, nem érdekel minket. Sokkal inkább az, hogyan oldják a kedves reklámalkotók még csírájában, a lehetséges konfliktust. Tudják, anyós, menny. A menny ugyanis, mint tudjuk, nagy szeleteket hasíthat ki a fiú szeretet állományából az anyós rovására, amely folyamat nyilván nem tetszik ezen utóbbinak. Az anyós ezért rendszerint féltékeny, ráadásul a menny még a krém használata nélkül, mintegy természetesen lehet szép, míg az anyóst meg csak a krém tartja össze. Sokszor. De itt nem ez történik. Ott ülnek ők hárman egy kupacban, és fülig ér a szájuk. Csak úgy fürdenek a kölcsönös szeretet hullámokban. Majd a leendő anyós, vagy inkább anyósjelölt az összes fogát láttatva (vicsor?) így szól kedves fiához: Máris kedvelem. Engem, aki már megélt egy-két anyóst, most rázott ki a hideg…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10