SupraDerm reklám

*************************

stada hungary logo rgb 2 - 25s +++ Értékelés: 4,8/10

Csak akkor vakarja, ha akarja. Ez a szlogenje az itt bemutatott reklámnak. Gondolom a szlogenírás is egy szakma. Talán úgy is lehetne hívni, ipari költészet. Rövid és tömör kell legyen, mint egy verssor, és tartalmazzon valamiféle nyelvi leleményt. Ha lehet, legyen ugyanakkor fülbemászó, könnyen megjegyezhető. Olyan frappáns kis szösszenet, aminek ráadásul köze van a reklámozandó termékhez is. Nem kell hozzá különösebb költői elrévülés, vagy talán mégis, ha adsz magadra költőként. Michelangelo sem akármilyen széklábakat faragott volna. És egy hasonló példa a régmúltból: "Rádiója rossz vagy serceg, megjavítja gyorsan Herczeg.”

TESCO reklám

*************************

tesco logo - 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Akkor vegyük elő ismét ezt a karakter kérdést. Egy karakter megítélése, vagyis hogy szimpatikus, vagy épp ellenkezőleg, igencsak ellenszenves számunkra, az általában erősen szubjektív megítélés tárgya. Egy reklám viszont természeténél fogva igyekszik minél nagyobb célcsoportra lőni, tehát józan ész alapon a benne szereplő fő karakternek a lehető legtöbb ember számára szimpatikus formát kell, kéne megvalósítania, de legalább viccesnek kéne lennie. Vagy tévedek, és az egész nem józan ész alapon megy…

Dreher reklám

*************************

Dréher logo - 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Mint tudjuk, a magyar sörreklámok külön kasztot képviselnek a magyar reklám palettán, már ami az eszementséget illeti. Lehet, egy sörreklám maffiáról van szó, amely védelmi pénz fejében gondoskodik arról, nehogy az észszerűség, a logika betörjön ebbe a piaci szegmensbe, és tönkretegyen mindent. És igazuk van, mi ezt szoktuk meg, jönnek a sört nem tartalmazó képek, valami furcsa szöveggel, aztán végre a sör, amúgy gusztusosan, és ha szomjasak vagyunk, rögtön kiveszünk egyet a hűtőből a kedvenc márkájúból. Persze a márka korántsem biztos, hogy egyezni fog a képernyőn látottal…

neogranormon reklám

*************************

neogranormon logo - 45s +++ Értékelés: 4,6/10

Értem, érzem, kezelem. Ez a szlogen ebben a reklámban. Hát én nem. Igen, így igaz, nem értem, nem érzem a reklámok hatásmechanizmusának lényegét. Állandóan szétszálazom őket apró kicsi részletekre, azokat cikizem, és nem értem, hogy egy reklám úgymond az eredőjével hat, vagyis abban a 30 másodpercben senkisem akad fenn a részleteken, hanem csak egyféle eredő hatást érzékel, és annak kell pozitívnak lennie. Az apró részletek pedig a tudat alatt segítik ezt összerakni. Most már világos? Nem. Menthetetlen vagy…

Telenor reklám

*************************

Telenor logo - 50s +++ Értékelés: 4,4 /10

Oké, akkor nézzük e szolgáltató egy másik imázs reklámfilmjét, az egyik itt látható, amelyben foglalt bölcsességekért nem kell távoli shaolin kolostorokat felkeresnünk, és még csak a kung-fu alapelemeivel sem kell megismerkednünk. Bár szerintem ez nem is olyan rossz ötlet, ajánlom a kedves szolgáltató figyelmébe. Egyszerűen figyelnünk kell csak a reklámokat, és előbb-utóbb szemünk elé kerül majd e bölcseleti munka, amelyért még csak fizetnünk sem kell. Hacsaknem a reklámblokkok figyelésével eltöltött idővel, de hát ki ne szeretne reklámokat nézni…

Alkategóriák