KOMETA reklám

*************************

kométa logo - 20s +++ Értékelés: 4,6/10

Mint már azt korábban megtanultuk az imázs (ejtsd: image) reklámfilmeknek nem kifejezett célja a termék közvetlen eladása, inkább csak egy kellemes hangulatot kíván teremteni, majd a hangulatba jött néző előtt a terméket felvillantani, hátha összekapcsolja a kettőt, lásd Pavlov kutyája. Kockázatos, hisz ami egy adott kreatívnak kellemes hangulatnak tűnik, az nem biztos, hogy az, egy adott néző számára. Ilyenkor a kreatív megkérdezi a reklámpszichológusát, vagy a reklámgyógyszerészét…

Burger King reklám

*************************

burger king logo - Whooper 35s +++ Értékelés: 4,4/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek előtt úgymond lepereg az egész életed, vagyis arról igyekeznek meggyőzni, az ábrázolt termék végül is egész életed szerves része, voltaképp benne és általa nyert értelmet léted lényegi minősége, mindig is úgy támaszkodhattál rá, mint ama biztos pontra, amelynél fogva akár az egész világot képes lehetnél sarkaiból kifordítani. Több ilyen életút kísérő, és talán kísértő reklámot láthattunk már, eggyel több nem árthat.

Bepanthen® Baby reklám

*************************

Bepanthen logo(2) - 20s +++ Értékelés: 5,2/10

Mint már azt korábbiakban megtanultuk, az erős poén elviheti a showt, vagyis a kedves potenciális később csak a poénra fog emlékezni, a termékre nem. Persze lehet, éppen az az erőfeszítés fogja bevésni az agyába a reklámozott cuccot, amellyel megpróbálja felidézni, mit is reklámoztak a poénos filmecskében. De ha a poén erősen kötődik a reklámozott termékhez, vagyis mintegy az van a központban, akkor talán mégiscsak elérheti a célját. Nem tudom, itt most ez történik-e, mondd meg te…

SupraDerm reklám

*************************

stada hungary logo rgb 2 - 25s +++ Értékelés: 4,8/10

Csak akkor vakarja, ha akarja. Ez a szlogenje az itt bemutatott reklámnak. Gondolom a szlogenírás is egy szakma. Talán úgy is lehetne hívni, ipari költészet. Rövid és tömör kell legyen, mint egy verssor, és tartalmazzon valamiféle nyelvi leleményt. Ha lehet, legyen ugyanakkor fülbemászó, könnyen megjegyezhető. Olyan frappáns kis szösszenet, aminek ráadásul köze van a reklámozandó termékhez is. Nem kell hozzá különösebb költői elrévülés, vagy talán mégis, ha adsz magadra költőként. Michelangelo sem akármilyen széklábakat faragott volna. És egy hasonló példa a régmúltból: "Rádiója rossz vagy serceg, megjavítja gyorsan Herczeg.”

TESCO reklám

*************************

tesco logo - 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Akkor vegyük elő ismét ezt a karakter kérdést. Egy karakter megítélése, vagyis hogy szimpatikus, vagy épp ellenkezőleg, igencsak ellenszenves számunkra, az általában erősen szubjektív megítélés tárgya. Egy reklám viszont természeténél fogva igyekszik minél nagyobb célcsoportra lőni, tehát józan ész alapon a benne szereplő fő karakternek a lehető legtöbb ember számára szimpatikus formát kell, kéne megvalósítania, de legalább viccesnek kéne lennie. Vagy tévedek, és az egész nem józan ész alapon megy…

Alkategóriák