1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Omnia reklám

*************************

omnia logo – 40s +++ Értékelés: 4,4/10

Mert hogy tényleg van ilyen. Hogy a termék hoz össze embereket. Gondoljunk csak a vasárnapi autóápolós emberekre egy lakótelepen. A közös nevező itt az autó, és perceken belül megvan a közös hang is, az amúgy eleddig idegen emberek között. Vagy a mobil, amikor összevetik az amúgy eleddig idegen beszélgetők a mobiljaikat… nem ilyet még nem láttam, de mindegy. Vagy amikor az amúgy eleddig idegen anyukák összevetik a babájukat a gyerekkocsikban… most miért? Ha úgy nézzük a baba is egyféle termék, nem? Szóval, mint a fenti példákból is látható, egy termék igenis összehozhatja az idegen embereket, és kész.

***************

***************

Itt a koncepció arra a sztereotípiára épül, hogy az apukák mindig sokkal bizalmatlanabbak lányuk új barátjával szemben, mint az anyukák, és az új barát mindig fél a barátnője szüleivel való első találkozástól. Sőt, ha rosszul mennek a dolgok, akkor a továbbiakban is félni fog ezektől a helyzetektől. Na de itt az a csoda történnik, hogy az újbarát és az új apósjelölt kávézási szokásai teljesen azonosak, még a kávéfajtáját illetően is. Naná, hisz vicces is lenne, ha kiderülne, mindegy milyen kávé, csak cukor nélkül, és kis tejjel. Ezért a csaj nem is azt kérdezi a kanapén egymástól a lehető legtávolabb ülő két krapektől, kérnek-e egy kávét, hanem hogy kérnek-e egy Omniát. Ilyen hülyén nyilván soha senki nem kérdezi a vendégektől, kérnek-e egy kávét, hanem azt kérdezi, kérnek-e egy kávét, de értelemszerűen itt fontos a brand. Persze a srác ettől még szerethetne egy másik kávéfajtát is, csak nyilván udvarias.

És igen, minden jelenetben nagyon fontos a változás. Ettől lesz érdekes a néző számára, ez kelti fel az érdeklődését. A kiinduló helyzet: zavarodott srác, rideg apósjelölt. Végkifejlett: megkönnyebbült, felszabadult srác, barátságos apósjelölt. Ez a változás. Mert egyszerre mondta igent az Omniára, egyszerre mondták, cukor nélkül, és egyszerre mondták, kis tejjel. Szent a béke. Aki úgy szereti inni a kávét, na meg pont ezt a kávét, ahogy én, az tőlem lehet akár sorozatgyilkos is, viheti a lányom – gondolhatja az apósjelölt. Gondolom én. Az aroma összehoz. Az aroma.

Jó, oké. Ott az a gőzölgő kávé a képen, meg olyan jóízűen isszák, tényleg kedvem kerekedett inni egyet nekem is. De nem baj, ha nem ez a márka van nekem otthon? És hogy nem is lesz? Mars ki a fókuszcsoportból Ede, ide többet be ne tedd a lábad! Nem én akartam jönni, be tetszett válogatni. Csak érdekelt volna, miért pont ezt a márkát válasszam? Engem nem érdekel Ede, otthon milyen droggal mérgezi magát, de ne rontsa itt nekem a fókuszcsoport morált, megértette?

Mert hogy tényleg, miért pont ezt? Meg vajon nincs már nekem tele a tököm ezekkel az úgymond érzékenyítő reklámokkal? Jó, minden reklámmal tele van, de ezekkel különösen, hogy például az aroma hoz össze minket, mert a főnököm is meghívott egy kávéra, amikor közölte, ki vagyok rúgva. Ott például elválasztott minket az aroma. Talán még a márka is stimmelt, de azt nem lehetett látni. Mit ne mondjak, amikor legutóbb szakítottam a párommal, pontosabban amikor legutóbb szakított velem a párom, akkor is egy kávé mellett beszéltük meg, hogy én állítólag jobbat érdemlek nála, nem úgy, mint szegény Laci, akinek most milyen rossz, hogy helyettem őt választotta a csajom, akibe még mindig szerelmes vagyok. Na itt is szerintem az aroma választott szét minket, úgyhogy azt ajánlom, nehogy ez a márka legyen, mert ha igen, tönkre teszem a piacotokat. Valahogy. Még nem tudom hogyan, de majd kitalálom.

Ugyan, ugyan. Ez csak egy kis hangulatfestés, egy apró szellemes jópofaság, ahogy megbékél az öreg. Csak annyit kell éreztetni, kellemesség, barátságosság van, meg az otthon melege, meg a kávé melege, gőzölgése, aromája, és szerelem, és régi megállapodott szerelem is, meg mi is voltunk fiatalok apukám hangulat is, és gőzölgés, és mosolygás, és béke, és gőzölgés, és aroma és megint csak gőzölgés, szinte a számban érzem a kávé ízét… de én nem ezt a márkát iszom. Jó nem kezdem elölről.

Pedig a reklám teljesen szabályos. Hamis és mesterkélt. A színészek jók. Ötös fiam, menj a helyedre…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10