Telekom reklám
*************************
extra gyors internet – 30s +++ Értékelés: 4,2/10
Aztán vannak az úgynevezett katyvaszoló reklámok. Nem, semmi új, csak most találtam ezt a jó kis kifejezést, hogy katyvaszoló reklámok. Eddig is sok katyvaszoló reklámot elemeztem itt, csak nem használtam rájuk ezt a kifejezést, hogy katyvaszoló reklámok. Hát most használom, és használni is fogom ezentúl. Hacsak el nem felejtem. Szóval olyan reklámok, amelyek tök katyvaszok, vagyis egymás hegyén-hátán megannyi összefüggéstelen sületlenség, amelyeknek közük sincs valamiféle termékhez…
***************
***************
Ja, persze, nyilván feeling, hangulat, bizalomébresztés, miegymás, hogy jó legyél náluk, mármint ők a kedves potenciális fogyasztónál, na persze, mert a termékről már semmi újat nem tudsz elmondani. Akkor mondasz mást. És amikor már a másról sem tudsz semmi többet elmondani, akkor jön a következő fokozat, a katyvasz szint. Ezt figyeld:
„Mutasd meg, hogy a tettek embere az új tipikusan magyar!”De tényleg, de most őszintén, szerinted ez mit jelent? Ez egy tipikus katyvasz mondat. Tehát a tettek embere először is mindenképpen magyar. A többi nép emberei nem a tettek emberei. Például ezért volt magyar az első holdra lépő ember, vagy az első szívátültetés operatőre. Legalábbis majd kiderül, figyeld meg. De nem is minden magyar a tettek embere, hanem csak az új magyar. A régi magyarok szart se csináltak. Illetve nyilván már régen is voltak új magyarok. Például ők építették a Lánchidat. Na jó, de ha bevesszük a tipikusan szót is, akkor úgy is értelmezhetjük, hogy a tettek embere tipikusan magyar kifejezés megengedi mások számára is a tettek emberének lenni, de tipikusan az ilyen ember magyar és kész. Vagy talán arról volna szó, a tettek embere az ÚJ tipikusan magyar, vagyis a tipikusan magyar csak mostanában lett a tettek embere, régen a tipikusan magyar ember tök lusta volt. Vegyük észre, hogy ezt a szófordulatot jelzőként is lehet használni, vagyis régebben, ha azt mondták valakire bárhol a világon, te egy tipikusan magyar vagy, akkor ezzel az illető lustaságára utaltak. De ez már a múlté. Ma, ha azt mondják valakire, te egy tipikusan magyar vagy, az innentől kezdve már nem pejoratív jelző, hanem éppen ellenkezőleg, dicséret, miszerint az illető bizony sokkal inkább a tettek embere, mintsem egy lusta dög. Nem tudom érthető? Szerintem nekem átment így a koncepció. Okos vagyok?
De nézzük, milyen filmes eszközökkel tudatja velünk az alkotó a fenti mondandót. Az első képkockák hibázó magyarokat mutatnak. Melléfognak, tévednek, benéznek. Kiömlik a hátizsák, elhajítódik a szerszám valamiért, rosszul szól a hegedű a vizsgán, kifolyik a lé a kajás dobozból, szóval csupa, csupa nagy tragédia, és nyilván, csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit. Azonban itt az idő, hogy túllépjünk a kudarcokon, és ekkor van az, hogy te kíváncsian várod, vajon milyen szolgáltatás az, amivel ezt a túllépést meg is lehet tenni.
„Kezdj valami hasznosat a nettel!” Ennyi. Ilyen egyszerű. Hasznosat kell kezdeni a nettel. Valamit, de hasznosat. „Vágj bele, próbáld újra, fejezd be!” Gondolom a nettel. Ja, hogy ehhez adják az ő gyors internetjüket. Amit te most nyilván valami hasznosra fogsz használni. Értem én, ez egy ilyen figyelemfelhívó üzenet, ha már ott van ez a net, akkor bármivel is foglalkozol, ez csak segíthet neked. Például az öreg bácsi futását ott a hídon, nyilván nem tudta volna, hogy lehet futni a hídon, ha nem lett volna net, csak mondjuk tévé, meg újság. Lám a hegedűs kislány is már nagyközönség előtt hegedül a net segítségével – valahogy, ezt most ne kutassuk, feeling. És tessék mondani, hogyan nyomtál volna csodálkozó fejet a féllábú modellnek, ha nincs net? És látod, ez milyen hasznos volt neked? Gondolom az a vetített kisfiú pedig valami úszó fenomén lehet, akit hogyan máshogy lehetett volna példaképül állítani az úszónövendékek elé, mint a net segítségével? Mondd hogyan máshogy? Na ugye! És ezért ez a jó cég folyamatosan gyorsít, hogy a felsorolt példákhoz hasonlóan te is megmutathasd, hogyan lesz a tettek embere az új tipikusan magyar!
Nos, ha ez neked ilyen lelkesítően összeállt, én csak gratulálni tudok ehhez, nekem továbbra is katyvaszos, de lehet, ilyennek is kell lennie, mert ugye volt benne minden, kudarc, aztán siker, és az egész fölött ott lebegett a szolgáltató szelleme, illetve arculata. Tehát nem kell itt a részletekkel törődni, elég, ha kiépül a feltételes reflexív, végtére is ezek a szavak egész jól érthetően hangzottak el. Az agyunk meg olyan, hogy a katyvaszt, mint zavaró tényezőt úgyis kiszűri, csak a kulcsszavak maradnak, és azonnal vesz a kedves potenciális egy jóadag netet a vonatkozó szolgáltatótól. Így kell ezt csinálni.
Na meg ki ne akarna úgymond a családhoz tartozni, vagyis ki ne akarna új tipikusan magyar lenni? Figyellek!
*******************************************************************************
Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10