1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

CBA reklám

*************************

cba logo 31 – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

A tárgyhasználat. Igen, a tárgyhasználat nagyon fontos egy reklámban. Azzal teremtjük meg – többek közt – a hangulatát a filmnek, mintegy megágyazva az üzenetnek. Belehelyezzük a nézőt egy miliőbe, egy olyan környezetbe, amelyben szinte már érzi az üzenetet, érzi magában az egyelőre még nem pontosabban körvonalazott igény felébredését a javasolt áru, szolgáltatás, miegyéb iránt. Szóval nagyon fontos, milyen tárgyak jelennek meg az adott reklám képi világában, még akkor is, ha egyáltalán észre se veszed őket abban a mintegy 30 másodpercben.

***************

***************

Tudat alatt veszed észre őket. Vagyis tudat alattra veszed őket. Állítgatja a kis hangulati potmétereidet az agyadban. Úgy hangulatba jössz tőle. Hangulatilag beállítódsz. Be leszel állva hangulatilag. Megrészegedsz hangulatilag. Na jó, nem ragozom tovább.

Az a címe, hogy Icuka szentélye. Hogy honnan lehet tudni a címét? Sehonnan. Már ha egyszerű reklámnéző vagy, és nem keresel rá valahol, ahol oda van írva. És azért nincs odaírva magára a filmre, mert az alkotók szándéka szerint pontosan ennek a hangulatnak kéne úrrá lennie rajtad. Hogy ahol Icuka ül, vagyis Icuka a boltvezető irodája egy szentély. Ebből gondolom az az alaphangulat kell következzék, miszerint Icuka számára ez egy szent hely, és mint ilyen, az egész üzletlánc egy szent hely, amit nagyon komolyan kell venni, és ahol nagyon jó lenni. Elnézést, nem tudom kedves kreátorok, eltaláltam?

Na de milyen tárgyakkal is rendezi be e szent helyet Icuka? Aha, szóval Icuka ilyen retró közért fan. Mindenféle olyan tárgyakat gyűjt a szentélyébe, amelyeket a régi közértekben használtak. Régi pénztárgépek és asztali számológépek, régi közértmérleg, piros retró telefon, és egy daráló, ugyanis régebben mindenki maga megdarálhatta a kávét, mákot, diót a közértben. Na és vannak képek a falon. Például egy sertés bontási rajz. Meg Icuka baba- és gyerekkori képei. Retró Icuka. És ott egy klasszikus Pacsirta rádió. Mondjuk erre nem emlékszem, már hogy ilyesmi rendszeresítve lett volna a közértekben, de mindegy is, az egész szentély nagyon retró. Ja és néhány mozgó kép is van nagyon szellemesen Icuka háta mögött, amelyeken egyéb Icuka reklámok futnak szakadatlanul. Ez persze nem annyira retró, de nagyon vicces.

Aztán ott van egy kép, ahol egy bikából pikák, és/vagy banderillák, vagy mik lógnak ki, és akkor te azt kérdezed, ez hogyan is került Icuka falára? Mert hogy volt neked időd tanulmányozni a képeket abban a 30 másodpercben, és te ezt észrevetted, és most csodálkozol. Szóval mit is árul ez el Icukáról, illetve közvetve az általa képviselt üzletláncról? Mert te erről is elkezdesz elmélkedni abban a 30 másodpercben. Vajon mire gondolt a kreatív? Retró közérttárgyak, és bikaviadal. Mi is jön át nekem ebből tudatalattilag? Icuka vad bikaként küzd a vásárlók jólétéért, az intézmény sikeréért, stb.? Harciasság, keménység, de a te érdekedben. Icuka nem enged a minőségből! Igaz, a bika szempontjából ez egy vesztes játék, a győztes matador pedig nincs a képen. Vagy esetleg nálunk még bikahús is kapható, bár ennek a túl direkt üzenetnek nem adok sok esélyt. Már hogy ez lett volna az alkotók indíttatása e kép felhelyezését illetően.

Igen, a tárgyak. Azok nagyon fontosak, mint látjuk. És nézd, ott van egy aranyszarvas is. A főhelyen. Elvégre magyarok vagyunk, vagy mik. Nem? Hunort és Magort csalta el egy ilyen új hazát mutatva, és még a szkíta pajzsokon is előfordul, jelezve, mindenki a magyaroktól származik, még Ádám és Éva is, de lehet, rosszul emlékszem erre az egészre, de az biztos, az ott egy nagyon magyar tárgy. Be kellett válogatni a díszes társaságba nyilván.

Szóval ugye most már érted, miért megyünk oda vásárolni valamilyen ellenállhatatlan erő vonzásának engedelmeskedve. Túl a művésznő lehengerlő stílusán, a csodás kreatív alkotók mély vásárlói insight (ez valami pszichológiai izé, hogy te mire ugrasz, amikor azt érzed, hogy ugranod kell valamire, mert pont azt érzed, amit kell, és ők ezt tudják) ismeretének köszönhetően a tárgyak kellően gondos összeválogatása, elhelyezésének mikéntje teremti meg ezt a bevonzó összhatást, aminek nem tudsz te ellenállni. Az aranyszarvastól a bikaviadalig olyan ívet húz a lelkedben ez az összeállítás, amelynek hatására ez a te szerencsétlen lelked egyszer és mindenkorra odaláncoltatik eme üzletlánc kebeléhez (hú, de durva!), és így nem tehetsz mást, minden filléreddel őket gazdagítod. Különösen most, amikor a Mizo félzsíros tehéntúró éppen akciós…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10