3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (2 Votes)

Szentkirályi víz reklám

*************************

szentkiralyi ásványvíz – 40s +++ Értékelés: 4,8/10

Nem mindig tök friss reklámokat fikázok, hanem ami éppen a kezem ügyébe akad. De azért igyekszem legalább 1 év sugarú körből választani, bár nem tudom, miért lenne ez megkötés számomra. Egyáltalán, miért lenne bármi is megkötés a számomra? Például az, ha egy reklám néhai, és azóta már szent királyunkkal, mint szimbolikával akar hazafias asszociációs rohamot kelteni bennem nyilván csak azért, hogy ne merjem e reklámot negatív jelzőkkel illetni, akkor miért is kéne e lelki pressziónak engednem? (Igen, kicsit strapás ilyen körülményes mondatokat olvasni, de ne légy lusta.)

***************

***************

Milyen már, hogy Fodor Klarissza modell (oda van írva, onnan tudom) New Yorkban is ragaszkodik ehhez az ásványvíz márkához olyannyira, hogy muszáj neki egy palackkal a táskájába rejteni?

Milyen már, hogy valamelyik new yorki reptéren van ilyen ásványvíz csak úgy nagy ládában kitéve, és lehet belőle csak úgy venni? Vagy ez a Liszt Ferenc? Már úgy értem reptér. Liszt Ferihegy. És mondjuk már becsekkolás után van, azért vehet egy palackkal és viheti fel a gépre. De akkor milyen már, hogy a hatórás úton se fogyott el neki? Azért nem, mert a gépen azt itta, amit az utaskísérőtől lehetett kapni. Különben is, az úton még nem volt honvágya, nem úgy, mint később. És New Yorkban minden nagyon szép, és nagyon jó, kitűnően megy a fényképezés, jól haladnak, sétál egy felhőkarcoló szélén és további fantasztikus beállításokban, mígnem egyszer csak szünet lesz. És akkor meg már milyen már, hogy ottan nem a stáb catering bázisából (nyilván van ilyen egy ilyen komoly forgatáson, vagy min) vesz elő egy hűtött palack akármilyen ásványvizet, hanem a táskájából a nevezett márkát, azt, amit otthonról hozott, azt, ami eddig ott melegedett a gépen, és a felhőkarcoló tetején a tűző napon, és nyilván már olyan hőmérsékletű, mint a friss pisi nyilván? Igen, a tűző nap kellett ahhoz az ivós beállításhoz is, látod.

Igen, én ilyeneken tépelődöm ezt nézvén, ahelyett, hogy átadnám magam a másodlagos jelentések bűvkörének, ugyanis én egy ilyen egyszerű lélek vagyok. Gyakorlatias, tudod? És ezzel a merev lelkemmel nem vagyok képes könnyeket szökkentettnem a szemembe, amikor a modellnő azt hallucinálja, hogy a new yorki panorámák átváltanak hazai panorámákba pusztán a hazai ásványvíz ízvilágának tudatmódosító hatására. Mert igenis olvastam kommenteket, amelyek íróiból igenis ilyen hatást váltott ki eme spot. Igenis. És milyen már, hogy vélhetően nincsenek is kevesen. Ők a célcsoport. Nyilván.

Egy csepp Magyarország. És milyen már, hogy csak ez a cég képes egy cseppet beletenni az országunkból a vizébe? És az összes többi hazai márka meg nem? Nyilván így van, mert ez a vezető szlogenjük. Ja, mert hogy a szent király az ott van a névben. És ha már a vonatkozó községben volt szerencséjük az alapítóknak ezt a vizet megtalálni, akkor milyen kreatív lenne az, aki ezt nem használná ki? Pláne ezekben a nemzeti időkben. Évismétlő lenne a kreatív elemi iskolában.

És milyen már, hogy egy stáb ezért a 40 másodpercért kiutazik New Yorkba? Szerintem kimentek, mint gép. Ki szoktak menni. Simán. Nem irigylem tőlük, csak… ja, de irigylem. Mert milyen már, hogy ezt meg is tudja fizetni az ásványvizes cég? Pontosabban, milyen már, hogy ezt el is lehet adni az ásványvizes cégnek? Még pontosabban, milyen már, hogy mi befogadók tényleg meghatódunk a new yorki képeket felváltó hazai képeken, és ebbéli hangulatunkban képessé tesszük ezen ásványvizes céget nem is egy ilyen spot megfizetésére plusz extraprofit? Milyen már ez kedves agyhalott barátaim?

Break my heart, break my heart vagyis törd össze a szívem, énekli az énekes mindezek alant, és bár ez a dalban szereplő lányra vonatkozik ugyan, de értjük mi az elemelést, országunk iránt legalább ilyen érzelmi kötődéssel vagyunk, és jobban tennénk, ha ezentúl az ásványvizet is besorolnánk ebbe a kategóriába. Milyen már ez? Egy ásványvizet. Egyet vizet, kettőt kap. Vizet és hazaszeretetet.

Elnézést, nagyon felhúztam magam. Egy reklámon. Milyen már ez?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 6/10