5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Decathlon reklám

*************************

decathlon logo –  30s +++ Értékelés: 4,2/10

Aztán vannak azok a reklámok, amelyek nem lacafacáznak sokat, csak egyszerűen mutatják az embereket, akik éppen élvezik a termék(kek) áldásait, és boldogok. És jól érzik magukat. Kész. Na de ha csak ennyi volna, igen, nekem ízlik a májas hurka, abban hol van egy kis plusz? Hol van benne a sava-borsa? Hol van benne a művészet? Illetve dehogy. Hol van benne az üzenet biztos célba érését segítő nyomatékosító erő? Nyomatékosítani márpedig kell…

***************

***************

Karácsonyi vásárra készülődünk (lásd dátum), amely időszak a kiskereskedelem nagy időszaka. (Vicces fiú: viszont a nagykereskedelem kis időszaka.) Tehát karácsony és termék. Termékbemutató karácsonyi felhanggal. Fontos, mert valamilyen rejtélyes oknál fogva ilyenkor az emberek eszméletlen sok árut vásárolnak, amelyeket aztán kicserélnek egymásközt, ahelyett, hogy mindenki már eleve azt az árucikket venné meg, amelyre szüksége van. De mindegy is, ez nem egy szociológiai, vagy társadalomlélektani oldal, nem feladatunk a fentebb vázolt problémakör mélyebb kutatása.

Konkrét filmünkben egy sportszereket árusító áruházláncról van szó, aki… amely szeretné felhívni figyelmünket sportszereire, hogy ugyan vásárlanánk már meg őket pont. A kreatív ötlet, hogy sportoljanak az emberek, és közben énekeljék ezt a közismert karácsonyi dalocskát:

Kiskarácsony, nagykarácsony, közös edzés télen nyáron, buborékos rész (hadd egyem már?), mindig mozgunk, ünnepekkor összeállunk.

Na de ez most miért kellett? Már úgy értem, ez a dalocska ugyebár nem így volt közismerve. Jó, oké, ha csak az a szerepe az egésznek, hogy hé, például nálunk is vásárolhatsz, de jó ötlet, nem gondolod, akkor végül is tök mindegy ki, mit mond a képeken, a lényeg, felismerhető legyen a hely, és így beépülhessen mint tipp a te fejedbe a karácsonyi ajándékra vonatkozóan. Ez megvan, vagyis megvan egy úgymond alapszinten, de itt inkább az a kérdés, vajon magasabb szinten is megvan-e? Egy olyan szinten, ahol azt mondja az ember (pszichológusoknak ugyanez én állítással: ahol azt mondom én), hű az angyalát ez ütős volt! Tökre kedvem támadt kipróbálni, felpróbálni, belerúgni, beleütni, felhúzni, lehúzni, beletaposni, felvenni, levenni, felemelni, leejteni, átúszni, visszaúszni… szóval használni azt, és ezért megvenni ott. Nos, úgy tűnik, ezen magasabb szintet a kedves alkotók a közismert dalocska részbeni átköltésével igyekeztek elérni többek közt. Nyilván úgy módosítva a szöveget, hogy az passzoljon a képhez, mintegy narrálja azt, ha szabad ezt a kifejezést használnom.

A kiskarácsony nagykarácsony résszel különösebb probléma nem volt, azt viccesen egy bokszzsákot ütögető bácsi énekli, meg egy leányzó, aki kézilabda kapusként éppen bekap egy gólt. Tehát karácsonyi gondolattal a fejünkben éppen sportolunk. A néni azzal a közös edzés télen nyáronnal, már elég hülyén hangzik, de értem, az unokával együtt, meg hogy együtt fut télen nyáron az a társaság. Talán szintemelőnek gondolták az alkotók a közös, a közösség fogalmának hozzáadását a termékre emlékeztetőhöz, talán így vélték felidézni a potenciális vásárlóban az érzést, a sportolás legtöbbször közösségi élmény is egyben, jaj de jó lesz neked, meg neki főleg, amikor veszel neki tőlünk neki ajándékot neki, és akkor lehet vele közösködni veled neki.

A buborékos embernél nincs közös, viszont az nagyon vicces, ahogy ott termékkel a fején, meg a szemén buborékol a vízben. Dinamika érted, dinamika. És változás. Közös, vicces, közös. Ünnepekkor összeállunk. Összeállunk. Ezt kapd ki. Összeállunk, mint a beton. A koncepció szokott inkább összeállni a kreatívok fejében. Néha. Vagy összeáll a vendéglista. Vagy összeáll a nyerő csapat. Ez már közelebb van, mert ők nyilván egy nyerő csapat, de pont soha nem mondjuk így a mellékelt módon, többesszám első személyben. Egy ilyen társaság inkább összejön, összegyűlik. Esetleg összefog. Ünnepekkor összegyűlünk. Ez is kijön. Jó, most vitatkozzál, elhiszem, ha sokat mondogatod, hogy összeállunk, végül értelmesnek hangzik, de ne mondogasd sokat. Hülyén hangzik, hidd el.

Néha az alapszint jobb. Óriási karácsonyi vásár a Decathlonnál! Birodalmi lépegető pulzusszámlálóval nagy választékban, vagyis semmi felesleges vicceskedés…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10