2.5 1 1 1 1 1 Rating 2.50 (2 Votes)

OMNIA reklám

*************************

omnia logo – kávé – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

Mint a paraziták, úgy kapaszkodhatnak fel a nagy, mély, alapvető emberi érzésekre, érzelmekre a reklámozandó termékek üzenetei, vagyis ily módon szeretnék a „gazdatest” – a mély emberi érzelem – energiáit a maguk hasznára fordítani, az üzenet erősségét ezáltal is megnövelni. Régi trükk ez a reklámvilágban, de vigyázni is kell vele, nehogy röhejességbe forduljon az egész az ellenkező hatást elérve így. Hacsaknem épp a velőtrázó viccesség elérése volt a koncepció. Hacsaknem…

***************

***************

Értekezlet. Storyboard. Ok, szép női fejjel indítunk, olyan negyven év körüli, ha jól látom, majd háttal, és nézi a mágnestáblát. Fénykép, London, Tower Bridge a háttérben, előtte srác, nem túl fiatalos a nőhöz? Mert hogy a bátyja. És külföldön már egy éve. Értem, kurrensek vagyunk, aktualizálunk, testvérek távol egymástól. Ja értem, azért van mellette az a patinás kis plakátszerű Budapestről a régi Erzsébet híddal, hogy érzékeltesse a gyökereket. Hogy az meg itt van, és hogy „most beautifuk city of the world”. Nekünk biztosan. Aha erősíti a kontrasztot, segít átélni a nézőnek, hogy távol meg minden. Te és miért egy olyan paprika alakú hűtőmágnes, vagy mi van ottan lejjebb? Ja, hogy magyar paprika. Nemzeti érzület. És akkor átmegy a képen az a fiatal szemüveges nő. Az ki? Ja majd később megértem. Kíváncsi vagyok. Nyilván a néző is. Imádtunk együtt kávézni mondja a belső monológ. Aha és akkor kávékellékek logóval. Meg kávé. Meg főző és láng. Hangulatos. Beszívja a kávé illatát. Jó a kávé illata. Hangolás. Bizalomépítés. Nagyon jó, de miért imádtunk? Múlt idő? Meghalt a bratyó? Ja, hogy régebben. Na ok, elmegy. Imádták együtt érezni az Omnia illatát? Ezt akkor meg is dumálták? Jó, biztosan. Aha, ez valami hivatal. Munkahely. Hangulatos. A háttérben két elmosódott férfialak összehajol. Dolgoznak. Minden nagyon barátságos. És megint a fiatal szemüveges nő. Jön a kávéfőzővel. Biztos munkatárs és barátnő. Megértő, látjuk, éppen együttérez a barátnőjével, átérzi a vágyakozást a testvére iránt. Mi is átérezzük. Testvéri szeretet. De kicsit szomorkás a hangulatom máma. Önti a kávét. Úgy hiányzik. Nagyon jó Bélám. Mert nem elcsépelt, nem szerelmespár. Testvérpár. Aha, skypolnak. Ott a srác a képernyőn. Jaj de szellemes! Virtuálisan megszimatolja a gőzölgő kávét! Igen, helyes, oldalt a kiszerelés. Csöngetnek vagy mi, ugye? Indul a nő szelíd mosollyal az ajkán. Minden nagyon szép, minden nagyon jóságos és szelíd. A feeling fokozódik. A szemüveges kolléganő mosolyogva utánanéz. Nem a két férfi kollégára, pedig azok éppen neki magyaráznak. Ezt majd javítsd valahogy Lajosom. Bélám. Töri a feelinget abban a tizedmásodpercben. De jók a piros almák a kosárban az asztalon. Mosolyognak. Aha, és akkor fél másodpercre csak a kiszerelés premier plánban. Nagyon jó. Mintha ő is vágyakozna a bratyó iránt, igen, szegény magányos és elhagyatott. Nagyon ügyesen játszol a tárgyakkal Ferikém. Bélám. És nyitja a nő az ajtót, és ott áll a bratyó a gangon, és aha, a mobilján skypolt az előbb, és mókusos ing van rajta. Te Jóska, miért van rajta mókusos ing? Bélám. Ja értem, mert bratyó és mindig is ilyen bolondos hülye volt, örök gyerek. Nem tud felnőni az én bratyóm. Hát nem szeretni való? Fokozódik a feeling. Jaj, boldogság van. A szájához kapja a kezét. Jó ez a zene, majd mondd meg honnan van. Összeborulás. Te, most hol vagyunk Károly? Bélám. Nem a gang van mégsem a háttérben? Ja, hogy közben valahogy bejöttünk az előszobába. Kicsit eklektikus az iroda nem? Azon a koloniál utánzatú sublódon a modern lámpa, és mi az az ezüstös szoborféleség ott a dupla villanykapcsoló előtt? Ezeket majd fésüld össze jobban Kázmér. Bélám. Vagy mi? Ja, hogy az eklektikád egyféle zaklatottságot akar kifejezni. Aha értem. Na de akkor a boldogság után mintegy harmonikussá kéne átlényegülnie a berendezésnek valahogy. Nem gondolod Ede? Bélám. Na mindegy. Jé! Kutya is van? Az iroda kutyája. Jó, jó kutya az kell. Kutya boldogság, ő is örül, hát persze. A feeling fokozódik. Ja, hogy az fickó ezek szerint kolléga? Mert hogy öleli azt a fickót is. Jézus, ugye ez nem egy család?! Ne csináld ezt velem Lacikám! Bélám! És figyeld, visszatekertem, van ott még két ezüstszobor a kávézóasztalon, mi ez? Gyűjtik? Na most kezdek picit összezavarodni Bélám. Most eltaláltam. Olyan jó, hogy van, ami összehoz bennünket. Omnia, az aroma, ami összehoz minket. Ez most komoly? Csak ez hozza össze őket? Van, ami? Más nincs? Mondjuk a testvéri szeretet, ilyesmi, csak úgy magában? Hát mert hogy OK, a kávé egy meghitt közös pont ami mindig feeling, emlék, érzelem, de hogy van, ami? Tényleg csak ez? Ok, ezen még farigcsálj egy kicsit Bendegúz, ezen a szlogenen, és ha jó lesz, lehetsz megint Béla…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10