1.5 1 1 1 1 1 Rating 1.50 (2 Votes)

ARANY ÁSZOK reklám

*************************

aranyászok logo – sör – 30s +++ Értékelés: 4,6/10

És még mindig gondot jelent nekem az értelmezés. Vagy már gondot jelent nekem az értelmezés ebben a korban. Szóval úgy elsőre sokszor nem értem. Igaz, lassú gondolkodású vagyok. Ez azt jelenti, hogy úgy kb. harmadjára már felfogom a koncepciót, be tudom azonosítani a szereplőket, értem az üzenetet, vagy legalábbis a szándékot, milyen üzenetet szerettek volna átadni. Sokszor az segít, ha egy kampány több darabját is megnézem. De mi van, ha a szerencsétlen potenciális vásárló eddig csak a kampány egyetlen darabját látta? Tök katyvasz, de a végén úgyis megmutatják a terméket szerencsére…

***************

***************

Hopp, ja, hogy hoppá! Értem már! Ez itt egy autószerelő műhely, ahol éppen felvétel van, és ez egy állásinterjú, és a jelentkező fiatalember mondja a szokásos bullshiteket, vagyis sztereotípiákat, de akkor megjelenik a műhelyben az a méltóságteljes öregúr a lovon abban az amerikai függetlenségi háborút idéző jelmezben, vagy ahhoz hasonlóban, és ő ott egy valamiféle élő lelkiismeret, aki szigorú nézéssel figyelmezteti a fiatalembert, jobb ha önmagát adja, vagyis őszintén beszél magáról, mert akkor lesz ő frankó, úgymint ez a sör, aki, vagy ami szintén minden helyzetben önmagát adja, és akkor van ez a nagy ünneplés, ahol a méltóságteljes öregúr is önmagát adja, vagyis már nem olyan méltóságteljes és komoly, hanem barátságos, mert ez is önmaga, és mert mindenki itt ezt a sört szereti, és ez akkor olyan szinte mint egy nagy család, egy igazi közösség.

Na, ugye hogy lejött nekem a koncepció? Jó, nem elsőre, mert elsőre az jött le, hogy mi van? Miért beszél ilyen furcsán ez a fiatalember ahhoz a két melóshoz? Meg hogy már az óvodában is kisautó volt a jele? És miért arra mondja ezt, hogy egy nagybajuszú lovas fazon hirtelen megjelenik ott a műhelyben? Ki ez a lovas télapó? Miért nem szól egy szót sem? És mi az, hogy aki frankó az minden helyzetben önmagát adja? Itt az az önmaga, hogy már az oviban is kisautó volt a jele? A szereldében nem az a frankó inkább, hogy hogyan tud szerelni?

De, persze az a frankó, de itt nyilván pont arra kérdezett rá a két pszichológus autószerelő szaki, milyen egyéb motivációk játszottak közre a nyilvánvalóan amúgy kitűnő autószerelő jelöltnél, hogy éppen velük szeretne dolgozni. Nos, itt a lovas úr hatására kiderül, nem azért, mert imád csapatban dolgozni és mélyen tiszteli a cég értékeit, hanem mert imádja az autókat, hisz már az oviban is… és ezek szerint ez a jó válasz, ezért kap sört. Én mondjuk leszarnám, mi volt a jele az oviban, és sokkal inkább az előbbi paramétereket tartanám fontosnak, de ne szőrözzünk, itt az ovis dolog az őszinte önmaga és ez a frankó.

Mert aki frankó, az mindig önmagát adja, vagy megmondja az őszintét egy másik epizódban, akárcsak ez a sör. Tehát egy sör, amelyik mindig önmagát adja, és mindig megmondja az őszintét.

Frankó, mert önmagát adja, és megmondja az őszintét. A sör. Ez a koncepció gerince. Ezzel ment be Tibi a főkreatívhoz. Gondolom. És a főkreatívnak a szeme sem rebbent. Nem kérdezte, mi az hogy önmagát adja egy sör? Hát mi mást adna? Kőbányai világost? Jól van Tibikém, jó lesz ez, egyszerű sablonokkal dolgozz, tudod, először valamit hazudik valaki valahol, de utána mégis őszinte, mert ránéz a brandlovasunk, tudod, én terveztem, és használd a brand arculati elemeit, színeit is. OK? OK főnök csak biztos érteni fog mindenki mindent anélkül, hogy mondjuk azt a bevezető kampányfilmet látná, ahol megismerkedünk a brandlovassal? Ne foglalkozzál ezzel Tibikém, a lényeg, hogy mi értsük, és mi indig értjük ugyebár, mert mi a koncepcióval kezdjük, és mi itt tudjuk, hogy például mennyire erősíti az üzenetet a koncepció szerint az a félig látszó topmodelles naptár ott hátul a falon. Tipikus autószerelőműhely tartozék. Zseniális Tibikém. Zseniálisan megfogtad a feelinget. Értem a képeid minden apró rezdülését. De Lajos javaslata sem volt semmi azzal a rozsdás kipufogódobbal a szekrény tetején a lovas feje mellett. Tiszta, világos üzenetek. Aki pedig nem a koncepció birtokában nézi meg a művet, annak legyen elég annyi, még mindig van ez a sör, és vidám emberek kurjongatva isszák a Frankó klubban. Ez is milyen frankó, hogy Frankó klub…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 2/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10