3.5 1 1 1 1 1 Rating 3.50 (2 Votes)

Telekom reklám

*************************

Telekom – új, havidíjas mobilcsomagok – 45s +++ Értékelés: 5,0/10

A lehető legszélesebb célcsoportot akkor a legkönnyebb befogni, ha maga a termék is úgymond ebben gondolkodik, vagyis eleve, vagyis ab ovo, vagyis a tojástól fogva, vagyis eleve valamilyen moduláris, a kedves vevő által hangolható formában kapható. Vagyis, azaz ab ovo, azaz eleve testre szabható, mint olyan. A reklámalkotónak tehát nincs is más dolga, mint a lehető legtöbb testet bemutatni, amelyekre a termék nagyszerűen szabható. Hátha a te tested is köztük lesz…

***************

***************

És persze egy kampány akkor lesz Tesco gazdaságos, ha az elkészített anyagból sokféle hosszabb-rövidebb kis reklámspotot lehet összevágni, tetszés szerint az alkalomhoz illően variálni. És mivel ez a telekommunikációs cég nagy cég, gazdag cég, hát jó sok anyagot készíttetett magának, hogy lehessen belőle aztán válogatni. Persze ez nem baj, én is így csinálnám, ha engem bíztak volna meg, de nem bíztak, nem tudom miért. Lehet, talán mert nem is foglalkozom ilyesmivel, na meg nem is értek hozzá? Ez gyenge kifogás, de haladjunk tovább.

A mellékelt darab a hosszabb fajtából való, sokféle igényt mutat meg, amelyeket nagyszerűen ki lehet mind elégíteni ezzel a moduláris csomag felépítéssel. És beindul a viccesség henger. Egy vicces szerkezet előtt egy vicces figura éppen azt látja, hogy nem mindenkinek elég annyi perc, amennyi a csomagban van. Még olyan gőzfelhők is kisüvöltenek a szerkezetből valahogy. Aztán ezt illusztrálandó egy tömegközlekedési jármű belsejét látjuk, ahol hárman is telefonálnak, persze különböző testben, mert ugye nem felejtettük el, itt testre kell szabni a javából. Nem tudom észre tetszettek-e venni a rejtett viccességet ott a baloldalon, ahol is egy hölgy egy olyan hatalmas ősi mobiltelefonnal telefonál éppen. Talán arra gondolt az alkotó, ő a nyugdíjas korosztály, és hogy neki is van teste, amire szabni kell. Tessék igenis észrevenni az ilyen finomságokat, nem hiába dolgozik az a rengeteg ember érted. Ilyen bőbeszédű az a kiscsaj is, aki egy mobiltelefonon lógatja a lábát – észrevetted? – és neki 1051 perc volt meg dumával töltve. Miért nem 1024? Az kettő hatványa lenne legalább. És az olyan digitális. Na ezt kihagytátok úgyis mint finomságot.

Aztán vannak a kicsit maradiabbak, akik inkább hívnak, mint pötyögnek, hisz ehhez szoktak hozzá, és egyre nehezebb nekik megtalálni magát a telefont az okostelefonban. Tehát inkább hívnak, mint annak a kollégának az anyukája is, hisz az kényelmesebb – már ennek a korosztálynak – mint pötyögni. Itt is eldörren egy hatalmas viccesség, miszerint pötyögjön a Morse egy grillező nem mai fiatal úr szerint, és akkor tényleg látjuk, ahogy a Morse képe pötyög egy mobilon. Egy másik verzióban pedig a Blaha Lujza képe telefonál, mert ott meg a mai pötyögő fiatal mondja, inkább telefonáljon ő. Azt a finomságot most már tényleg észre kellett vegyék ahogy a szunyókáló teremőrnéni felriad Morse pötyögésére a képen.

Tehát íme, miattad és miattad, vagyis ahány ember, annyiféle igény miatt, most te rakhatod össze a csomagodat a különböző méretű netekből és a különböző méretű beszédekből. Önkiszolgáló testreszabhatóság. Mint egy bírósági ítélet, amit testre szab a hatóság. (Jó, egy a-val több, de azért zseniális szóvicc, nem? Nem!!?!)

Na de mi a baj ezzel? Sok ember azt mondaná erre a reklámra, hogy kedves, bájos, könnyed, mi több, vicces, és hát tényleg, mennyivel jobban járok, ha pontosan az igényeim szerint rakhatom össze a csomagomat. Mint ahogy utazásnál aszerint, hogy hosszabb, vagy rövidebb útra, hidegebb tájakra, vagy forróbb vidékekre megyek-e. Jesszus! Most ingyen adtam megint egy reklámötletet a moduláris szolgáltatásokra! Szóval vicces, kedves, bájos, mi? Már ha neked ez vicces. Szerintem meg nem kéne mindenáron vicceskedni, mert a jó vicceskedés, vagyis a jó humor nem születik ám minden bokorban. Ahhoz is érteni kell ám. Karinthy például azt mondta, humorban nem ismerek tréfát. Na ez például humor a javából, tetszik tudni? Nem hogy pötyögjön a Morse. És akkor pötyög. Ízlések és humorok? Lehet. De ha egy pillanatra kivonnánk a viccességeket ezen reklámokból, szerintem akkor is tökre megállnák a helyüket, tessék kipróbálni. Na persze az én utazásos ötletem működne a legtökéletesebben mindenfelé viccességek nélkül is, úgyhogy máskor tessék engem előbb megfizetni megkérdezni…

(Egyébként elárulom, a végén mindig a szolgáltató nyer, olyan terméktervet még sohasem fogadtak el termékmenedzsertől, amelyik kevesebb bevételt generált volna.)

*******************************************************************************

Értékelés: 5,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 5/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10