1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

COOP reklám

*************************

COOP reklám – 35s +++ Értékelés: 3,6/10

Az is egy jellegzetes reklámtípus, amikor egy termékkel, vagy termékcsaláddal, terméktípussal kapcsolatban vitában álló, vagy külön utakon járó felek a végén pontosan ugyanarra a végeredményre jutnak, azt sugallva ezáltal, hogy egész egyszerűen és akárhogy is, de nincs jobb megoldás. Minden út Rómába, azaz ezen optimális választáshoz vezet és pont. És ha a megvilágosodás pillanata jól van megfogalmazva, akkor nem marad el a meglepődő meghökkenés, a megvilágosodás, miszerint nekem sincs más választásom… persze én juszt se…

***************

***************

A tücsök és a hangya házastársak. Mondhatni ez egy ilyen fajok közti, azaz interspecifikus kapcsolat, azt most nem tudom, vajon nemezhetnek-e… nemzethetnek-e… nemzenekhetnek-e… szóval csinálhatnak-e közös gyereket, de gyanítom, mondanivalónk szempontjából ez most nem releváns. A lényeg, hogy a kedves rétegnézőt máris képbe helyezzük, mert nyilván azonnal mindenkinek beugrik a La Fontaine mese a tücsökről és a hangyáról, ahol is a tücsök egész nyáron csak hegedült, kvázi lustálkodott, a szorgalmas hangya pedig hangyaszorgalommal gyűjtöget télire. Aztán a tücsök meg elvárta volna, hogy ő is kapjon a gyűjteményből télen, pedig nem is érdemelné meg. Mondjuk ezt én már gyerekkoromban sem értettem, hiszen a tücsök is dolgozott, szolgáltatást nyújtott a hangyáknak, művészeti produkciót, de hát változnak a korok, ma már ezt nem is mesélném az unokámnak. Szerencsére a kedves kreatívok bazíroznak a mai fiatalok műveletlenségére, tehát hogy nem a lustaság metaforájaként jelenik meg számukra a tücsök, és így nem kezdenek majd bosszankodni, hogyan juthatott hozzá ez a lusta dög ugyanazokhoz a jó minőségű árukhoz, mint a szorgalmas hangya? Sőt vélhetőleg még a mese sem ugrik be nekik, hanem csak egy jópofa gegnek tartják majd ezen állatfigurákat ebben a terméknépszerűsítőben. Csak a háztartási résznél kell majd vigyázni a rovarirtók akciós árleszállításánál.

Tehát jön haza a hangyacsaj tele bevásárló korárral, és örömmel jelenti, szuperolcsón kihozta a vásárlást. És találomra kivesz két terméket a kosárból. Mire a tücsöksrác azt mondja, őt ez egy hangyányit (egy HANGYÁNYIT – rögtön kifekszem) sem érdekli, mert neki csak a minőség számít, különbenis, reggelizz, mint egy király! Majd előveszi ugyanazt a két terméket, amivel kapcsolatban a hangyacsaj az olcsósággal dicsekedett. Ah, annyira zseniális! A meghökkentés abszolút bejön, a minőség, az olcsóság, a királyság üli itt most az egy testben manifesztálódás ünnepét, és te, vásárló érzed, iszonyúan jól jársz, ha itt vásárolsz.

Na de miért pont itt vásárolnék én te kedves kreatív? Miért ne inkább ott, ahol az a molett hölgy szaladgál a polcok között, és szerinte meg ott a legjobb az áruválaszték? Mit tetszik erre mondani? Ja, hogy mert ez a reklám jobb, mint az? Ezek szerint itt már nem az egyes vonatkozó üzletláncok, hanem a reklámfilmecskék között zajlik immáron a verseny? Hát akkor nem is tudom… mondjuk nekem egyik sem tetszik. Vélhetőleg a próbavásárlásom fogja eldönteni. Vagyishogy megpróbálok vásárolni, ha lesz pénzem. Akkor meg minek a reklám? Na jó, nyilván ez nem az önök problémája, önöknek csak reklámot kellett készíteni ahhoz, hogy jót jó áron mindenkinek. És akkor jött a zseniális villámcsapás. Villámcsapásként jött a zseniális ötlet, amely a többféle műveletlenségre épít. Ilyen a mese nem, vagy csak felületes ismerete, na meg hogy a tücsök nem is zöld, hanem barna. A szöcske zöld. És mivel a tücsök nem is hegedül a filmecskéjükben, plusz műveletlenség, a srác lehetett volna akár szöcske is. A szöcske és a hangya. Tökre jó. Kicsit ugrálósabbra kellet volna venni csak a figurát, szerintem képileg még jót is tett volna a műnek. És akkor mondhatta volna a hangyacsaj, ne ugrass már szívem, olyan nincs. És akkor jönne a meglepi. Vagy jaj szívem, te kis mitugrász, nem is lehet jó minőséget olcsón kapni. És akkor jönne a meglepi. Nem? Rögtön volna nagyon szellemes összecsengés az állat jellegzetességeivel. Itt viszont nem történt utalás semmiféle hegedülésre, mintegy kimaradt ez a lehetőség. Mondhatta volna a hangyacsaj, ezt a nótát már ismerem, százszor húztad már a fülembe, hogy létezik olcsón is minőség, mert te csak egész nyáron hegedülsz, míg mi itt szorgalmasan gyűjtögetünk ezen élelmiszer forgalmazó lánc üzleteiben, de te bezzeg… és akkor legalább a mesét is megismerné a műveletlen befogadó. Ja, de akkor barna ruhában kéne a srácnak lennie… rémes mennyi tanácsot adtam már megint ingyen…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10