4 1 1 1 1 1 Rating 4.00 (4 Votes)

CBA reklám

*************************

CBA reklám – 30s +++ Értékelés: 3,4/10

Mint már máshol utaltunk rá, van a reklámoknak egy csoportja, nevezzük talán MÜSZI típusú reklámoknak, amelyhez tartozó terméknépszerűsítők nem is a terméket népszerűsítik, hanem önnön magukat. A termék maga felejtős, a filmecske maga pedig bevésődik, mintegy öncélúan. Mondhatni marketinges baklövés, mégis – mai divatos szófordulattal élve – mémmé válik. És akkor úgy eléldegél önmagában a nép nyelvén, beépülve a mindennapos szófordulatoka, szólásokba, mondásokba, esetleg törvényerejű rendeletekbe, de ezen utóbbira nem tudok így hirtelen példát. Gyanús, hogy a most vizsgált darabnak is ez lesz a sorsa. Vagy nem…

***************

***************

Na Gyurikám, akkor itt van ez a közértlánc, nem túl jó a minőségük, de ugye ez minket nem érdekel, anál… izé… annál is kevésbé, mert kampánymegrendelésről volna szó, vagyis nagy kaszálásról. Kasszálásról. Nem, nem véletlenül nyomtam meg az sz-t Gyurikám, mert hogy meg van bennem az alapötlet itt belül, ki is hányom mindjárt neked, te fogod kidolgozni. Szóval ikonikus figurát fogunk alkotni Gyurikám, valami olyasmit, amilyen a

volt az előző átkosban, vagy amilyen Emese a buta, de lelkes banktündér a nem annyira régi átkosban. Nekünk persze a mostani átkoshoz kell igazodnunk, tehát valami frisset, újat kell hoznunk, mégpedig mai hazudós stílusban, hogy megfogja a kedves rétegnézőt. Magyarul úgy valahogy finoman robbanjon bele a pofájukba. Érted? Gyurikám? Érted Gyurikám? Nem érted? Akkor tedd meg értem. Ötlet a figurára? Ja, az ötletem, hogy a figura legyen a kasszás.

Ki?

Aki a kasszában ül.

Egy nő.

Nem tudom Gyurikám, tőlem lehet semleges nemű is, vagy egy tárgy, esetleg fogalom, csak bombasztikus legyen. Meglepő, dinamikus, energikus, lehengerlő, ilyesmi. Capisco?

Mi?

Kapizsgálod? Mellesleg ez is egy példa, hogy minden nyelv őse a magyar volt, de történetünk szempontjából ez most nem érdekes.

Ok, főnök, megvan, úgy lesz lehengerlő, hogy a kasszában egy úthenger fog ülni.

Jesszus Gyuri! Azért ennyire nem kell benyalnod nekem! Kicsit közvetettebb értelmezésben gondolkodj!

Ok, megvan, egy ember fog ülni a kasszában melós ruhában, és rá lesz írva, hogy úthenger kezelő szakmunkás. Tehát így csak közvetve utalunk az úthe…

Mondd csak Gyurikám, szerinted mivégre tartalak én téged? Hogy baromságokkal nyomd tele az arcomat? Azért?

Nem azért főnök.

Akkor miért?

Hogy a baromságaim inspirálják a főnök úr normalizációs asszociatív mechanizmusait, és így jusson aztán a főnök úr a helyes megoldáshoz.

Helyes Gyurikám, és akkor már meg is vagyunk, a kasszában egy nő fog ülni. Egy kasszírnő.

De főnök, ez nem túl direkt így? Maga mondta, hogy közvetettebben. Legalább ne üljön.

Rendben, álljon.

A kasszában?

Dehogy a kasszában, hanem mindenhol.

Mindenhol álljon?

Valahogy úgy, mintegy töltse be a teret, érted Gyurikám? Mindenféle szempontból töltse be a teret, kvázi takarja csak el jól az árukészletet, abban úgysem vagyunk itt erősek.

Jaj, akkor legyen nagyon kövér, akkora, mint egy ház? Megoldjuk cgi-vel (google) főnök.

Dehogyis Gyurikám, legyen mondjuk molett, az oké, de mozogjon. Kvázi mint egy elektronfelhő az atommag körül, hogy szinte ne lehessen meghatározni hol van éppen. Tudod, tiszta kvantummechanika. Vagy a helyét tudod megmondani, vagy az impulzusnyomatékát. Na most ha vesszük a relativisztikus doppler effektust… Gyurikám, mintha lankadna a figyelmed.

Jaj dehogy főnök, igen, értem, molett hölgy nagy impulzusnyomatékkal keringjen a mag körül. Van pörkölt mogyoró, pisztácia, meg az a chilis kukorica, az a ropogós izés, bármelyik lehet a mag. Melyik legyen főnök?

Anyád legyen Gyurikám. Az. Úgyhogy nagyon gyorsan keríts nekem egy ilyen hölgyet énektudással, mozgékonysággal, aztán sminkeltesd ki nekem agresszíven ütősre, plusz fehér köpeny, de legyen rajta sok élénkpiros is. Vágod?

Vágom. És mit fog énekelni? Annyira szeretem főnök amikor így elhomályosodik a tekintete az ihlettől…

Akkor hallgasd csak: ”Az én nevem a Kasszás Erzsi./Itt dolgozom, imádok én itt lenni./Rendet tartok, tiszta bolt, az áru friss./Itt vagyok, nyugodtan kérdezhetsz is./És mosolyogsz máááár, mindenki vidáááám, ez az én filozófiám./És vissza vár… Erzsi. (kunc)” Közben tánc, bolt szerte.

Ne főnök, ne, ezt nem bírom katartice, tökre kiújult az inkontinenciám. Ilyen szépet még nem hallottam. És a képi megoldás, non plus ultra. Igazán bevésődik. Mindig eszembe fog jutni róla a Tesco…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 2/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10