1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Soproni reklám

*************************

Soproni sör – 30s +++ Értékelés: 4,2/10

Ha már egyszer elköteleztük magunkat egy koncepció mellett, illetve ha már egyszer egy koncepció sikert sikerre halmoz az eladás területén, akkor ugyebár járt koncepciót járatlanért el ne hagyj. Ráadásul, ha ez a koncepció olyasmit lovagol meg, úgyis mint konjunktúra lovag, amely egy ország történelmének szinte minden korszakában többé-kevésbé kurrens, akkor szinte biztos a siker. Már ha igaz, hogy bárki is pont az erre építkező reklámok láttán fogyaszt mondjuk több ilyen sört. De hát én nem vagyok szakember, ráadásul nem is nagyon vagyok (meg)vezethető nemzeti érzületeimnél fogva…

***************

***************

Jaj hát persze, nekem is vannak nemzeti érzületeim, nem vagyok én egy mocskos hazaáruló, nekem is könnycsepp szökik a szemembe amikor makói hagymát vágok, vagy amikor beleharapok a jó magyar hegyes erős paprikába, és nekem is megdobban a szívem, amikor a jó magyar rendőrök elkapnak gyorshajtásért, szóval az vesse rám az első követ, aki nálam magyarabb.

Hogy mi a közös bennünk magyarokban? Ugye ha így teszünk fel egy kérdést, akkor máris érezzük a szívünk tájékán, hogy ez csak valami olyan dolog lehet, amely más nemzetekben nem közös, ez valamilyen csak ránk jellemző tulajdonság, amely nagy valószínűséggel pozitív értelemben különböztet meg minket más országok népeitől, vagy legalábbis nagyon cuki dolog, ami csak bennünk, magyarokban cuki, más népeknek, coki. (Ez jó kis szójáték volt, ezt például semmilyen más nemzet nyelvén nem lehetett volna mondani.) Nos, mint ahogy az itt kiderül, semmilyen más nemzetre nem jellemző, hogy minden nemzettag tele lenne ellentmondásokkal. Más országok népei nincsenek tele ellentmondásokkal, abszolút ellentmondásmentes személyiségek, pszichológusra nincs szükségük, a skizofréniát még hírből sem ismerik. Na persze a mi ellentmondásaink sem súlyosak, hanem olyan cukik. (Ez a cuki most beégett nekem, tessék hozzászokni.)

Például a Balatonnál tengeri hekket eszünk. Nem is igaz, legfeljebb is, mert én a keszeget is szeretem, meg a mindenféle balatoni halból a halászlét, de OK, tényleg lehet enni hekket is és az egy ellentmondás. Szerintük. Ugyanis… rendben, lépjünk tovább.

Tízmillió fociedző országa vagyunk, mégis egy némettel utazunk Franciaországba. Hát ja, ez is csak nálunk van, semmilyen más válogatottnak nincs más nemzetiségű edzője. Hát hogy is mondjam, a nagy csapatok esetében ez talán többé-kevésbé igaz is, de a… szóval a kevésbé nagy csapatoknál bizony gyakrabban előfordul, de reklámunk szempontjából ez nem is fontos, értjük mi a cukiságot meg a viccességet, hogy itt mindenki – ezek szerint a nők és a csecsemők is – ért a focihoz, mégis egy németet kellett fogadni a rendberakáshoz. Jó, nekem is vannak női fociértő barátaim, de nem ők dominálnak. De ez megint lényegtelen kekeckedés.

Na de hogy mi magyarok kánikulában is szeretjük melegen tartani a lábunkat, ez mondjuk számomra új, lehet, baj van a magyarságommal. Vagy a humorérzékemmel. Vagy a lábammal. Vagy úgy mindenemmel. Szóval ez hülyeség, de ha már nem volt több mi a közös bennünk ötlet, hát egynek elmegy.

Na és amiben nincs közöttünk ellentmondás, ha összejövünk, Sopronizunk. Hát igen. Valahogy az ellentmondás szót kellett beletenni a slusszpoénba, méghozzá tagadva, ha eddig állító mondatokban szerepeltettük. Ebben, abban van ellentmondás, de sörben nincs ellenmondás. Ugye ez így kerek. Csakhogy a van ellentmondás az minden magyarban volt, a nincs ellentmondás pedig közöttünk nincs. Na de egy kis logikai bakugrás miatt még nem fog csökkenni radikálisan nevezett sör fogyasztása. Gondolom.

Ja, és az is egy minden magyar kreatívban fellelhető ellentmondás, hogy noha nyilvánvaló érdekük minél nagyobb célcsoportot megcélozni, mégis leszűkítik azt adott esetben csak a férfiakra. Tízmillió fociedzőről beszélnek, de azért ugye tudjuk, itt csak rólunk, férfiakról van szó. Sör, foci, asszony behoznál még néhány üveggel? És mintha csöngetett volna a pizza futár. Megnéznéd?

Mert például a haveréknál nem ez volt a helyzet, amikor a belga-magyart néztük. A feleségek nem szolgáltak ki minket. De nem ám! Mi nem vagyunk hím soviniszták. Elküldtük őket színházba. És ez így volt jó…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10