3 1 1 1 1 1 Rating 3.00 (1 Vote)

Vénusz reklám

*************************

Vénusz étolaj és margarin – 40s +++ Értékelés: 4,6/10

Mert vannak fokozatok. Már hogy mennyire zavaros a mondandó. Persze lehet azzal védekezni, értsd, megvédeni a koncepciót, hogy ennyi idő alatt úgyse próbálkozik senki sem a szöveg mély értelmezésével, tehát legyen annak inkább csak hangulata, akár a képeknek. A rövid idő alatt senki sem fog rákérdezni, hogy mi van? Hogy mit hová, és meddig? Az első reflex úgyis mindig az, mi vagyunk a hülyék. A második reflex pedig mire megjön, már ott a következő reklám, vagy folytatódik a Mónika show…

***************

***************

Van egy hely, ahol pezseg az élet. Így indít a narrátor. Én innentől kezdve tökre arra voltam kíváncsi, melyik ez a hely? Előre elárulom, nem tudtam meg. Én legalábbis nem. Előre elárulom, nem igaz, amit mondtam, mert mégis rájöttem. Vagy nem. Vannak tippjeim, de nem vagyok biztos egyikben sem. Persze lehet, ez tudatos, ilyen a koncepció, bosszankodj egy csöppet, és nyugtasd magad valami finom süteménnyel, és ha már ott vagy, hát használd ezt a terméket a sütéshez, vagy kend ezt a kenyeredre. Elég nyakatekert koncepció, nem adok neki nagy valószínűséget, valószínűleg mégis inkább én vagyok a hülye.

Várjál, megpróbálom részletekben megnézni. Tudom, nem fair, mert neked törtmásodpercek alatt kell feldolgoznod, de pont ezért segítek. Az első képen mintha egy vendégségben lennénk, két baráti házaspár tüsténkedik valamelyikük konyhájában, a nők és a férfiak éppen elkülönülten női és férfi dolgokról pletykálnak, miközben a vacsorához készülődnek. Talán ez az a hely. Vagy a családi idill? Ott is a konyhában pezseg az élet. Aha! Akkor a konyha.

Na azt hiszem ez jó lesz. Rájöttem. De ezt el is árultam előre. Vagy nem. (Talányos vagyok, mi?)

Ahol kinyújtjuk az együttlétet – mondja, és jaj, milyen szellemes, éppen nyújtja a tésztát. Cserébe nem zavar minket, hogy az együttlétet inkább megnyújtani szokták, mert ez annyira poén. Annyira nagy ötlet. És lehet ezen a szálon menni tovább! Sándor, engedd meg, hogy egy csókot nyomjak arra az okos kopasz fejedre – mondta a főkreatívnő ekkor, és a szót tett követte. Persze mindenki tudta a cégnél, hogy egymással csalják a házastársaikat, de… ja, bocsesz, most nem novellát írunk. Szóval lehet tovább menni ezen a szálon, például hogy megkel a büszkeség. Látjuk, ahogy a maffinok a sütőben éppen megkelnek. Most miért? Költői szabadság. Megkel a büszkeség. Konyha kellett, szöveg kellett, a büszkeség is megkellett. Szokott a büszkeség ilyet tenni, nem ciki.

Megédesíthető a bánat. Te, mi a bánat az az édes bánat? Hagyjál már nem érdekes. Tudod, amikor bánatban valaki mindenfélét összeeszik. Hát az legyen legalább édes. Nem, ha sült csirkéről van szó, akkor nem. Jaj, itt nincs konyha! Akkor nem a konyha az a hely ahol megédesíthető a bánat is? Ez inkább nappalinak látszik. De akkor melyik az a hely? Ahol például odapiríthatunk a haragnak. Odapirít. Értelmező szótárban nem találtam. Olyan van, hogy odapörköl, ami tök jó lett volna ide, amint a termékkel éppen pörköltet készít a szereplő, de hát nem juthat minden egyszerű megoldás még egy kreatívnak sem az eszébe ugyebár. Csak nekem. De hát nem lehet mindenki én.

Na jó, akkor mégiscsak a konyha lesz az a hely ahol mindezek történnek, mert ezek a kaják mind ott készülnek, és ha nem is ott eszik őket, de onnan hozzák be. Például ahol a fáradság elkenhető. Jaj! Se konyha, se ott elkészítés, se onnan behozás. Ez itt a természet. Ahol viccesen szólva a fáradság elkenhető. Bármit is jelentsen ez. De mi értjük. De akkor hol az a hely? A meglepetést habosítjuk. Te is szoktad, most ezen ne akadjunk fenn, mert íme, ismét a konyha. Például a konyhára igaz az is, hogy itt a szerelem forrón az igazi. Mondjuk ez határeset, de kb. 8-1-re győzött a konyha. A konyha az a hely.

Ami így készül, az több mint egyszerű táplálék, mert az igazi étel, maga az élet. Ugye te is érzed, hogy itt volna mit értelmezgetni, hiába no, a nehéz filozófiai szövegekhez fel kell nőni, nem bulvárlap ez. És mi az étel lelke? Maga a termék. Következésképp, ha az igazi étel maga az élet, akkor a termék az élet lelke. Hát persze. Ne aprózzuk el, merjünk nagyot mondani! Elvégre reklámról van szó, nem?

Iszonyat mód megéheztem ezen képek láttán. Megyek, iszom egy pohár vonatkozó étolajat. Leheljen belém lelket…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10