1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

TUC reklám

*************************

TUC keksz – 20s +++ Értékelés: 4,2/10

Tényleg zavarban vagyok, amikor nem értek egy reklámot. Úgy értem, hogy nem értem a sztorit. Nem ritka eset ez az esetemben. Olyannyira nem ritka, hogy már-már gyanús, talán mégis velem van a baj. Ráadásul sokszor az úgymond normál filmekben sem mindig tudom követni az eseményeket, sokszor összekeverem a szereplőket például. Na most a reklámok esetében talán nem kéne hogy zavarjon, mert az csak egy reklám. Ha legalább az lejön nekem, hogy mi a termék, annál többet már nem is kívánhatok magamnak. Szerencsére ez sokszor sikerül, a demenciám még engedi… egyelőre…

***************

***************

Itt egy kissé kövérkés szaki megyen a folyosón, hirtelen megáll, mert megkordul a gyomra. Megyen tovább, és bemegyen a színpad feliratú ajtón, amelyen egy nagy csillag embléma látható, felette meg egy piros lámpa villog. Pedig, mint az később kiderül, neki valószínűleg a másik, a karbantartás feliratú ajtón kellett volna bemennie, mert ő egy karbantartó melós, mint az rajta jól látszik. De ő valamiért a másik, ajtón megy be, amely a jobb oldalon van, rajta egy nagy sárga…stb. Az ő ajtaja balra van, nem villog felette semmi, és egy nagy sárga villám virít rajta. Te azt gondolnád, ezt nem lehet összetéveszteni. De emberünk összetéveszti, és tényleg egy színpadra jut, ahol kigyúlnak valamiféle vörös fények, és mindenféle női nézők fogadják nagy üdvrivalgással. Valamivel dobálják is.

Na, mindig ez van. Először, vagy inkább első látásra egy kukkot sem értek a filmecskéből, aztán ahogy elkezdem ezt írni, világosság gyúl az agyamba. Ja, ez biztosan egy ilyen csajos buli, egy olyan leánybúcsúztató, vagy szülinap, ahová meg szoktak hívni vetkőzős férfiakat. Tényleg, láttam már ilyet. Az interneten. Meg még durvábbat is, ahol a fickó tejszínhabot nyomott a fark… na jó ugorjunk, nem akarok senkit sem megbotránkoztatni. Magamat sem. Én ilyet sosem láttam, még csak nem is hallottam róla.

Tehát ott áll főhősünk a színpadon és nem érti az egészet, majd a termékismertető után ott ül a furgonjában, eszi a terméket és meztelennek tűnik. Felül biztosan. Egy csaj még be is integet neki az ablakon egy pillanatra. Ezt sem értettem, hogy akkor most mi történt? De ahogy itt írom, a fickó nyilván eleget tett a nők követelésének, és jól levetkőzött, majd kimenekült a furgonjába terméket enni. Zseniális ötlet. Nagyon vicces történet. És tényleg annyira egyértelműen utal arra, pontosan milyen termék is oldhatná meg a problémát. De mi is volt a probléma?

Ne hagyd, hogy egy kis éhség összezavarjon! Ja, értem! Szóval azért tévesztette össze az ajtókat, mert hirtelen lezuhant a vércukra, hipoglikémiás állapotba került, az agya nem kapott elég tápanyagot, és ez még ahhoz is elég volt, hogy levetkőzzön a színpadon nagy bódultságában. Na de erre a termék nem lehet megoldás, hisz erre a zsíros kenyér is jó, ráadásul eső után köpönyeg, hisz előbb jön a bódító éhség a zavart viselkedés következményeivel, aztán az orvoslás, az evés. Akkor hogy ne hagyjam, tessék mondani? Jaj, annyira nem értem! És ez annyira ijesztő! El kell mennem agy MR-re, vagy CT-re, vagy valami más kétbetűs izére, mert ennek nem lesz jó vége.

Meg hát tetszik látni a mafla képű munkáson sem segített a termék, hiszen ott ül meztelenül a kocsijában és ezt eszi. Nem tűnik fel neki, hogy valami még mindig nem stimmel?

Gratulálok kedves Feri, te aztán nagyon szemfülesen lerántottad a leplet ezen reklámfilm ellentmondásairól, szerintem ezek után megszégyenülten vissza fogják vonni a forgalmazásból, és eljönnek hozzád bocsánatot kérni egy nagy adag pénz kíséretében.

Ja értem. Itt a sztorinak kellett erősnek lenni, hogy emlékezzünk rá, és a hozzácsatolt termékre, hisz pusztán az, ha éhes vagy, egyél ilyen kekszet, nem igazán mutat rá erre a termékre, mert miért ne inkább wellington bélszínt? Legyen hát a sztori erős. És ugye az? Milyen vicces már, hogy úgy korog a gyomra, és erre bemegy a lánybúcsúztatóra, és ottan pediglen még le is vetkőzik? Hát nem? Nagyon erős sztori.

Százszor mondtam már neked, tök mindegy a sztori, na jó azért nem egészen, de a lényeg, hogy ott a termék a képernyőn, és ha még bosszankodsz is a történeten, és azon, hogy egyáltalán képes voltál reklámot nézni, csak tudni fogod, hogy van ilyen keksz. Vajon milyen lehet? Tényleg, vajon milyen lehet? Most vesszek ilyet, de nem ám a reklám hatására, én nem vagyok ilyen könnyen manipulálható…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,2/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 310

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10