Győri Édes hirdetés
*************************
Győri Édes ZABfalatok – 20s +++ Értékelés: 4,6/10
Van a reklámoknak az a típusa, amikor a termék nem megoldást kíván nyújtani életünk bizonyos problémáira, hanem egyenesen részt kér az életünkből, mintegy személyes kontaktusba kíván kerülni velünk érzelmi síkon is. Érthető, hisz annyi tárgyat személyesítünk meg életünk során és teszünk meg társunknak a játék mackónktól az autónkig, hogy jogosan építhet az egyszeri kreatív ezen esendő személyiségjegyünkre.
***************
***************
A kulcsszó, vagy mondjuk a kulcsinger jelen példánkban is a társ, mégpedig a szeretni való társ. És hogy mélyen beleverődjön az üzenet abba az ostoba fejedbe, hát csupa szeretni való társsal vesszük körül termékünket. Kvázi egy rangra emeljük ezt a kekszféleséget a szerelmi társunkkal, és a kutyatársunkkal. Mert ő is egy társ. Mármint a zabfalat. Ez is társ, az is társ. Öntse el hát szívedet kvázi hasonló szeretethullám, mint amikor a szerelmedre, vagy a kutyádra nézel. A mi zabfalatunk is társul szegődik melléd, boldogít, mint a többiek. Ha nem volna, iszonyú űrt éreznél te a lelkedben. Bizony.
Kérdéssel indítunk, állító kérdéssel, nagyon profi módon, hisz szakemberek volnánk, vagy mik. Miért kedveljük a megújult győri édes zabfalatokat? Anyád kedveli, nem vagyok én ló. Jó, tudom, nem én vagyok a célcsoport. A célcsoport azt mondja ilyenkor, jé, tényleg, miért is kedvelem? Mert kedvelem, az már egyszer biztos. Tán mert jó íze van? Tényleg, milyen íze is van ennek? Zabfalat? Nem hangzik túl jól, de hát ezek szerint kedvelem. Mert szeretni való társ, ha egy kis délutáni finomságra vágysz. Aha. Tehát társ, akit szeretni kell, finom, és délután illik fogyasztani. Nézd csak meg, hogy fogyasztja az a boldog társulás is, akik szintén társak és szeretni valók. De jaj, egy kis darab zabfalat ezalatt leszakadt, és beakadt alant. Ez most olyan versszerűen volt remekelve, ha nem vetted volna észre. Lehullott tehát a zabfalat, és nyomában menten zabok kezdtek kisarjadni a parkettából. És lám, a fiatal boldog pár, és a boldog kutya, tüstént egy hullámzó zabföldön találják magukat, már csak egy boldog ló hiányzik, aki szerintem valószínűleg sokkal adekvátabban, és közvetlenebbül tudná értékelni a kialakult helyzetet. De ha ló nincs, jó a szamár is, pontosabban a kutya, meg az ifjú pár. Ők persze csak egy pillanatra lepődnek meg a lakásukban heves növekedésnek induló zabmező láttán, és azonnal felfogva, hogy ez csak egy amolyan szimbolikus metafora, azonnal átadják magukat a finom és omlós zabfalatoknak. Add hát át magad te is, és akkor pont olyan kellemes és boldog hangulat lesz úrrá rajtad, mintha egy piros padon üldögélnél a szerelmeddel és a kutyáddal egy nyári napfényben fürdő ringó zabmező közepén.
Viccelődök én itt éppen, pedig igenis abban, hogy mit szeretsz és mit nem, kifejezetten nagy szerepet játszanak az érzelmi tényezők, a nem racionális lelki komponensek, amelyeket az életünk során tapasztalt, az adott élelmi anyaghoz köthető testi-lelki élmények határozhatnak meg akár véglegesen is. A kelkáposztát azért szeretjük, mert a nagyi olyan szép mesét mondott a szegény emberről, akinek csak egy káposztája volt, de azt is megosztotta a királlyal, amikor az álruhában… és így tovább. És te azért utálod, mert kötelező volt az óvodában megenni az utolsó cseppig, különben nem kaptál sütit, vagy valami ilyesmi. Ugye? Érted már? Okos vagyok? És bár a kreatívok közel sem olyan okosak, mint én, azért ezt a mechanizmust ők is értik ám! (Mind hozzám járt. Sajnos néhánynak sikerült átmennie. Rajtam.)
Mivel pedig a zabevésre nem olyan régóta tanítgatnak minket, fontos, hogy a pozitív megerősítés kapjon kiemelt hangsúlyt, miszerint zabot enni jó. Erre láthatunk itt egy kitűnő példát. Hát ki ne szeretne egy piros padon ülni a zabmező közepén? Milyen kellemes is volna az! Társam a zab. Körülölel. Átölel. Ölelésében ringat. Boldog vagyok, mint zabban a pad. Mint zabban a kutya. Mint… mint… nem tudom. Mindegy.
És ami fő, a dolog megújult! Meg bizony. A fejlődés nem áll meg. És azt te el tudod képzelni, hogy már 38% zabpehely van benne? Közönséges reklámbefogadóként én ezt úgy értelmezem, minél több zab van benne, annál jobb. Mondhatták volna, emelt zabtartalommal. 38%. Azért irigylem a lovakat. Ők feltehetően zabtiszta zabot zabálnak…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10