Vénusz vaj reklám
*************************
Vénusz vaj – 30s +++ Értékelés: 3,8/10
Mindenkinek igaza van a maga szempontjából. Ez egy ilyen közhelyszerű konyhafilozófiai megállapítás, utána nem kell belebonyolódni mindenféle követhetetlen és általunk felfoghatatlan vitákba. Erre analóg talán mondhatjuk, minden igazi a maga szempontjából. Vagy a magam szempontjából. Nem kell túl sokat tökölni, megmondom én neked, mi mitől igazi, és ez akármi lehet. És akármiből nagyon sok van.
***************
***************
Ez ettől igazi, az attól igazi, ez meg amattól igazi. Tehát ha igazi ilyet akarsz, akkor tegyél bele azt, mert az ilyen, attól lesz igazi, különben hamis. Mit sem ér. Nem jó. Nyilván ez utóbbi szerepet vállalja magára a termék, vagyis valamit használatával igazivá tehetünk, és akkor sokkal jobb lesz, mintha nem használnánk. Például a kenyér a sótól lesz igazi. Ha nem használjuk, nem lesz igazi kenyér. Vagy például a kenyér a liszttől lesz igazi. Ha nem ebből készítenénk, nem lesz igazi kenyér. De mondok egy másik példát. A kenyér az élesztőtől lesz igazi. Ha nem teszünk bele, nem lesz igazi kenyér. Látod? Kezdő kreatívok könnyű terepe ez. Még te is fel tudnál dobni néhány újabb variációt. Próbáld ki, ha nincs jobb dolgod. Van? El sem hiszem…
A vasárnapi ebéd a pletykáktól lesz az igazi. Most miért? Neki ez jutott az eszébe. Összejön a család, és pletykálnak, vagyis felületesen csevegnek mindenféle szóbeszédekről közelebbi és távolabbi ismerősökkel kapcsolatban, esetleg híres emberekről, celebekről, ilyesmikről. Abból baj nem lehet. Apukám, ugye türtőzteted majd magad, és nem szólsz be anyámnak megint. Hát persze, jobb a békesség, már ha egy terméket akarunk népszerűsíteni. Bár szerintem úgy izgalmasabb lenne, legfeljebb az anyós célcsoport esne ki a potenciális vásárlók köréből.
Tudtad, hogy a piknik pedig a széltől lesz igazi? Szélcsendben nem piknik a piknik. Már ha éppen sárkányt akarsz eregetni a pikniken és éppen gyerek vagy. Jó, most éppen erről a piknikről van szó. Ez a piknik attól lett igazi, hogy éppen fújt a szél. Csak jóindulatúan értelmezem a mondatszerkezetileg általánosságnak állított kijelentéseket. Mert hogy különben úgy kéne érteni, minden piknik közös tulajdonsága, hogy a széltől lesz igazi. De ez egy reklám, és kihasználja, hogy a kedves rétegnéző nem mélyed bele az egyes állítások valóságtartalmának pontos elemzésébe, hisz épp csak arra van ideje, hogy a képnek megfeleltesse a szöveget, és az úgy néz ki, stimmel. Tényleg hülyén nézne ki, ha ott állnának a gyerekek petyhüdt sárkányokkal a szélcsendben.
Aminthogy a petyhüdt lufik sem néznének ki a szülinapon, ha nem lenne szél, ami felfújja őket. Várjál. Ja, valahogy összekeveredtem, de mindegy. Szóval a szülinap meg a lufik nélkül nem az igazi. Ez most komolyan megrázott. Nekem gyerekkoromban nem nagyon volt lufi a születésnapjaimon. Úr isten! Nekem nem volt igazi születésnapom! Csak mindig azok az emeletes torták, meg a sok ajándék, meg a sok gyerekbarát, de lufi az egy szál se. Azt hiszem értem, miért lettem sorozatgyilkos.
Na jó, de mi van a termékünkkel? Az egyfajta vaj. Na tudd akkor meg, az ételek pedig a vaj ízétől lesznek igaziak. Valóban, igen sokféle étel elkészítése képzelhető el vaj felhasználásával, itt van mindjárt például a vajas kenyér. De tényleg, hirtelen nehéz is olyan ételt mondani, amely abszolút kizárja, hogy vajat használjunk hozzá. Talán a zsíros kenyérhez mégsem kell. Persze az állítás szerint nem is volna szabad mással főznünk, már ha igazi ételt szeretnénk enni. Ez persze hülyeség, de teljesen szabályszerű, hisz egy reklámban vagyunk éppen. Egyébként nagyon becsületes reklám ez, hisz nem azt mondja, pont ez a vaj az, amitől minden étel igazi lesz, hanem úgy általában a vaj, és ha már vaj, hát miért ne vennéd éppen ezt, mert hogy éppen ezt reklámozzuk. Érted? Azért ezt vedd, te okoska, mert most kapol mellé ajándokot. Négyféle gyűjthető ajándék szendvicsmintázóért vedd te ezt meg. De vigyázz! Külön nem vásárolható meg, és egy vajhoz csak egy mintázó van hozzácsomagolva. Mégis hova gondoltál? Mohó vagy? Várjál, tudok ide egy közhelyet, ami nekem különösen nem tetszik… ja igen, azt hiszed mehet a habzsi-dőzsi? Habzsi-dőzsi. De tényleg, annyi, de annyi millió ötletem volna még, mitől mi az igazi. Igazi habzsi-dőzsi…
*******************************************************************************
Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10
A látvány (Scene) – 4/10
A technika (Technology) – 5/10