5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

Nestle reklám

*************************

Nestle Nescafe Classic – 35s +++ Értékelés: 4,8/10

Állítólag, ha az ember sokáig ismételgeti, azaz mintegy magába hipnotizálja, hogy valamilyen állapotban van, akkor úgy is fogja érezni, hogy tényleg. Például nyugodt vagyok, nyugodt vagyok, nyugodt vagyok, nem húzom fel magam ezen a köcsög állaton, mondom, nyugodt vagyok… durrr pofán vágom, hogy a fal adja a másikat… jó, ez most nem jött be. Vagy mondjuk elfogadom a kövérségem, elfogadom a kövérségem, elfogadom a kövérségem, elfogadom a kövérségem… a feleségem nem fogadta el, elhagyott… tényleg nem mindig jön be…

***************

***************

Szeretem a reggelt, szeretem a reggelt, szeretem a reggelt… senki sem szereti a reggelt… szerintem. Talán a szombat reggelt igen, vagy ha szabadságon vagyok. Vagy ha tudom, aznap valami jó fog történni, mert be van írva a naptáramba, le van szervezve, vagy valami ilyesmi. Akkor szeretem a reggelt. Ja, a reggeli szexet is szeretem, ha van rá idő. Szombaton például, vagy ha szabadságon vagyok. De ezt már mondtam. Itt például szintén van szex, már úgy értem utalás rá az egyik epizódban, amikor úgy magukra húzzák a lepedőt. De azért általában mondjuk csak ki: a reggel szar.

Na de akkor miért mond ilyeneket a reklámalkotó? Mert nyilván ment a recept szerint, miszerint valami kellemes érzethez kell kapcsolni a terméket, hogy aztán látván azt valéahol, mintegy akaratlanul, tudat alatt, akárhogy is valami kellemes érzés járjon át minket, és ez által vezérelve válasszuk pont ezt a terméket és nem mást. Persze figyelembe kell venni a termék jellegét is a járulékos kellemesség kiválasztásakor, tehát például egy székletfogószert ne a vasárnapi gazdagon terített asztal ínycsiklandozó kellemességével próbáljunk összekapcsolni. Nos, egy kávé esetében tehát célszerű olyan kellemességet választani, ami azért nem esik túl messze a kávéfogyasztás rituáléjának körülményeitől. Például mikor szoktak a kávésok szinte mindig kávét inni? Hát persze, reggel. Nagyon jó, gondolta a lusta kreatív, és nem is tökölt tovább azon, vajon milyen ezer más körülmény köthető még a kávéivás, mint szokás megvalósításához. Ha reggel hát reggel, akkor legyen jó és nagyon kellemes a reggel és kész. Ha törik, ha szakad.

És jő a szeretem a reggelt mantrázása. Az első delikvens azért szereti a reggelt, mert ma is együtt indul a nap. Vagyis mert még élünk, elvégre felébredtünk, mindannyian, együtt a család. Valld be, ennek te is mindennap örülsz. Vagy akár örülhetnél is, ha nem. Tessék neki örülni. Látod, így nevel a reklám. Ráébredsz, igaza van, felnyitotta a szemedet, és közben pont ez a termék illatozott a kezében. Itt az összekapcsolás. A második esettanulmány tudatosítja benned, úgy fogd fel a reggeleket, mint az új lehetőségekre nyíló első napot. Minden naphoz így kell hozzáállni kisfiam, nem pedig úgy, akár meg is halhatsz aznap. Látod, ez a fiatalember máris kapott egy bíztató pillantást attól a neki nagyon tetsző lánytól, miközben a termék ott gőzölgött a kezében. Nem arra gondolok, azon már túl van, az már nem gőzölög. Megjegyzem, az is kellemes érzés, tehát tök mindegy. Úgy tűnik, én ezért fogom önkéntelenül is ezt a terméket választani a szupermarketben. Cseles, nem mondom. Ezután jön a női hang, aki azért szereti a reggelt, mert van idejük magukra, ami ugyebár nettó hazugság. Pont ekkor nincs általában pont arra, amit itt csinálnak a lepedő alatt. Ja értem, nyilván az idő relatíve lelassult, mert ők annyira felgyorsultak a termék megívása után. Fel lettek ajzva mintegy. Az utolsó fiatalembert értem. Bemegy a munkahelyére, eleve gáz, de nem kell azonnal elmerülni az undorító tevékenységbe, mert még ott az a néhány szabad perc, amit a kávéivás biztosít számára. Na persze pont ezt a terméket issza ugyanabból a piros egyenbögréből, amiből a többi korábban említett reggelt szerető állampolgár. Tényleg, az az utolsó néhány szabad perc, fejhallgatóva a fülén (vagy fülhallgatóval a fején?), ahogy a rácsos ablakon át (tudom, reluxa) kitekint a szabad világba.

Tehát idd ezt a terméket, élvezd a gazdag, telt aromát, és fedezd fel a reggel szépségeit. Ja, így is fel lehet fogni, tényleg. Lődd be magad, és fedezd fel a világ szépségeit, mert akkor biztosan lesznek is neked ilyesmi érzeteid. Elnézést, teljesen félreértettem. Tehát pont fordítva, mint ahogy én képzeltem, igyad a terméket, és mindjárt megszépül az ocsmány reggeled. Akkor hajrá, amíg be nem tiltják…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}