1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

ERSTE Bank reklám

*************************

ERSTE bank forintositas.hu – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Van a reklámoknak egy olyan csoportja… illetve talán minden reklám ilyen… vagyis talán a reklámok nagyobb része erre épít… illetve ezzel kívánja az igényt felkelteni, hogy… de nem is mondom el inkább. Most pofán vágsz? Pedig a filmek többségében is ez van. A főhőst nem engedik elmondani, mit akar. Igaz, akkor rögtön vége is lenne a filmnek.

***************

***************

Na jó, szóval hogy rettenetesen el van veszve a kedves alany valamiben, nem ismeri ki magát a buta fejével, és akkor a termék jól a segítségére siet. Hősünk például olyan fajta ember, aki általában jól megrágja a dolgokat, vagyis megfontolt ugyebár, és képes dönteni olyan fontos dolgokban, mint diszkó, vagy metál, vagy szőke vagy barna, vagy vagy vagy… Bocsánat mégsem képes, mert néha egészen elvész a döntésekben. De ha van valaki, aki megadja a kezdőlökést, vagy mond valami okosat, bátorítót, az sokat segít. Ha van kire számítani, akkor könnyű a döntés. Gondolom például abban, hogy diszkó, vagy metál, illetve hogy szőke, vagy barna. Ezek olyan tényleg nehéz döntések, kell hozzá a kezdő lökés. Ezt nyilván te is érzékeled, igen jó példákkal állt elő ez az oktató videó. Tehát most, hogy érzed, milyen súlyú döntési helyzetek stresszelik a fiatalembert, és most, hogy nyilván te is fel tudsz idézni ehhez hasonló stresszes helyzeteket, abszolút gyomron vág a közlés, hogy bizony, így van ez a pénzzel is.

Bizony, bizony ott is elveszel a döntésekben. Szőke, vagy barna. Kifejezetten egy döntés erdő. Érted? Tökre el lehet veszni benne. Ja, hogy ez vicces? Egyszerűen nem értem a könnyed humort. De nem is kell, a lényeg, hogy a célcsoport értse.

Egyébként valóban érdekes kérdés, hogyan kommunikáljuk, hogy te kedves potenciális ügyfél voltaképp hülye vagy, méghozzá nagyon hülye, tökre fingod sincs a pénzügyekről, fogalmad sincs, mi jó neked, és mi nem. Mondjuk nekünk sincs igazán, vagy ha van, azt nem szívesen kötjük az orrodra. Mi inkább azt szeretnénk az orrodra kötni, hogy mi nagyon ott vagyunk, nagyon értünk hozzá, nagyon bízz meg bennünk, és vegyél fel svájci frankos kölcsönt. Ja, az egy másik buli volt. Tehát hogyan kommunikálnád te mindezt?

Olyan bohókásan, nem? Hogy vannak az életben olyan, tulajdonképpen nem létkérdések, amelyek közül nem azért nem tudsz választani, mert hülye vagy hozzá, hanem mert ilyen az emberi természet, olyasmiken tud hosszan vacillálni, amin voltaképp nem kéne, mert az egésznek nincs is akkora jelentősége. Például mit vegyek fel? Ilyenkor elég, ha a férfi csak egy apró elismerő pillantást vet az éppen látható kreációra, és máris megvan az a bizonyos kezdőlökés. Jaj, de hát épp ezt teszi ez a reklám is! Akkor jó?

Ha neked jó, akkor jó. Ha szerinted is körülbelül azonos nagyságrendű választási helyzet a szőke vagy barna, mint hogy milyen feltételekkel veszel fel pénzt, akkor vegyél fel svájci frankos kölcsönt. Ja, az egy másik buli volt. Egyébként reklámilag jó, tartja az alapelveket, kicsit, vagy nagyon, mindenképpen vezesd meg a kedves rétegnézőt. Bizalomépítés, ez a jelszó. Persze ennek is több fokozata és módja van a cukros bácsitól a nagy szoftvercégekig, de a lényeg ugyanaz. Kicsit mást (is) kapsz, mint amit ígértünk. Na jó egy pénzintézet arculata már önmagában is sokkal bizalomgerjesztőbb, mint mondjuk egy cukrosbácsi arculata, hisz az előbbi esetben rokonszenves öltönyös, kosztümös fiatalemberek néznek egyenesen a szemedbe, és vesznek rá, hogy vegyél fel svájci frankos kölcsönt. Ja, az egy másik buli volt. (A kosztümös fiatalember lehet nő is, te hímsoviniszta.)

Végül is ez a kedves kövérkés fiatalember, aki mindent jól meg szokott rágni, önmagában is bizalomgerjesztő, és ha ő javasolja mit tegyünk, hát tegyük azt. Ugye itt bizalom gerjeszt bizalmat. Mondhatni bizalmi láncot építünk. Nagyon fontos eszköz. Tudom tapasztalatból,  mivel nekem is olyan bizalomgerjesztő képem van. Javasolhatok egy cukrosbácsit?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 4/10

{mxc}