5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

neogranormon reklám

*************************

neogranormon kenőcs – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Azt gondolnád, az erotika felhasználása a reklámokban annyira megszokott, bevett, magától értetődő eszköz, hogy szinte fáj, ha valamely terméknépszerűsítő nem él ezzel az eszközzel. Másfelől biztosan vannak a reklámozandó termékeknek olyan csoportjai is, amelyekkel kapcsolatban nem várod el az ilyesféle technikák alkalmazását, sőt, egyenesen nemkívánatosnak, mi több, tán még üldözendőnek is tartanád. Na jó, kis túlzással. Én például egy popsi kenőcs reklámozásánál igen óvatosan, különös körültekintéssel járnék el.

***************

***************

Rossz az, aki rosszra gondol. Mondanád te. És különben is, hol itt az erotika? Talán pedofilnak tetszik lenni a bácsinak? Ha ezt most tőlem kérdezed, hát én olyannyira nem, hogy még a ma annyira menő női fanszőrzet divattól is idegenkedem kissé, már ha érted mire gondolok. No azért annyira nem, hogy a kedves érintett női olvasók elveszítsék abbéli reményeiket, hogy egyszer majd megkaphassanak engem (címem, telefonszámom a szerkesztőségben), csak jelezni kívántam a kérdéses tárgytól való távolságom igen nagy mértékét.

Hogy akkor mi a bajom ezzel? Nézzük csak.

Kedvesen indul, éppen csak olvasni tudó aranyos kislány betűzgeti a göngyölegen virító márkanevet. Ez mi? – kérdezi őszinte kíváncsisággal. Anyuka, fiatal, szép, készséggel elmagyarázza, hogy tudod Lili bőre érzékeny, és ez a krém jót tesz neki. És most jön az első szint, miszerint a kislány odanyilatkozik, ismerős neki ezen krém illata. Tudjuk az agy szaglásért felelős régiója az egyik legősibb terület, sokszor magunk is tapasztalhattuk, egy illat, egy szag hirtelen érzéseket, hangulatokat idéz fel, de képtelenek vagyunk a konkrét emléket előhalászni. Ez történik a kislánnyal is, de szerencsére anyukája besegít. A rejtély titka márpedig az, hogy őt is, mármint a kislányt is ezzel kente, amikor kicsi volt.

És most jön a második szint, ami a bajom ezzel. „Sőt a nagyi is ezt használta minden pelenkázáskor az én bőrömre.” Hát nem is tudom, biztosan velem van baj, ugye – mint már említettük – rossz az, aki rosszra gondol, de nekem valahogy nem a hölgy babásított képe ugrik be, amikor a saját pelenkázásáról, és popsijának krémmel való bekenéséről beszél. Te hogy vagy ezzel egyébként? Mi a véleményed, tényleg nagy a baj velem? Ráadásul, ha most itt egy apukát látnék hasonló szerepben, nos, akkor sem az ő babásított képe ugrana be, csak azt a fantáziaképet valahogy még kevésbé fogadnám szívesen. Szerencsére a kedves kreatívok „sztereotípia hűsége” megkímélt ettől.

Lázasan töröm a fejem. Az én anyám vajon milyen krémmel kente a popsimat annak idején? Tökre lehet, ugyanezzel, hisz mint azt a mesélő bácsitól megtudjuk, a neogranormon bőrgyógyító szakértelmében a magyar anyák már nyolcvan éve megbíznak. Az én anyám pedig magyar anya volt, és én még bőven nem vagyok nyolcvan éves, tehát könnyen lehet, az én hamvas popsimra is pontosan ez a krém került. Ez olyan szép, hogy így feltárulhatnak az ember gyökerei, ahogy így belegyökereznek az ősi magyar popsi krém hagyományokba.

És te hogy vagy ezzel a babapopsi puszival? Szemed se rebben? Nem tudom, csak kérdezem, én kihagytam volna, mint kreatív munkatárs. Miért? Úgy éreztem volna. Tudom, kórképem immáron teljes. Lassan abszolút alkalmas leszek a kreatív pályára.

Elkezdtem kutakodni az ősi szagemlékeim között. Sajnos nem könnyű, nem olyan, mint egy képeskönyv, nem lehet csak úgy lapozgatni benne. Megyek analízisbe. Regresszív izébe, miegymásba. Csak nehogy visszacsússzak az előző életembe. Mert akkor még nem volt ez a krém. Igen, fekszem a pelenkázó asztalon, anyám pelenkáz, felemeli a tubust… de jaj, vajon emlékszem én a szagára? Azonnal vennem kell egy példányt szagmintának. Felkelek a pelenkázó asztalról, valahogy lekecmergek, veszem a kabátomat, megyek a boltba. Patikába. Valahova.

Na ezért szakma ez. Látod, elérték, hogy még én is vegyek ebből a termékből. Gratulálok. Nem tudom, tessék mondani, ez aranyérre is jó?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 5/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 6/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}