5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

McDonald's reklám

*************************

McDonald's Big Mac sztori – 25s +++ Értékelés: 3,6/10

Egy reklámkampányban mindig adjunk apróbb feladatokat a kedves lelkes rétegnézőknek, rétegbefogadóknak, különösen, ha már jól bevezetett brand-ről van szó. Ugye itt nem egy új termék elfogadtatásáról, hanem sokkal inkább az elköteleződés mélyítéséről kívánunk gondoskodni. Ha már úgyis ezt zabálom, ezt kenem magamra, itt bankolok, ezt dugom a bugyimba, vagyis ezzel kötöttem életre szóló szövetséget, miért ne élvezném, mégpedig hálatelt szívvel a brand egyéb ajándékait. Csak egy kis kreativitás kérnek tőlem, vagyis még az elmémet is pallérozzák. Köszönöm brand.

***************

***************

Azt már azt hiszem elsütöttük, hogy brand a lelke mindennek, de ha még nem olvastad volna, ugye milyen jó? Én találtam ki. Azt hiszem…

Igen, a brand visz minket táncba, a kedvéért vagyunk hajlandók mindenféle bugyuta aktivitásokba is belemenni. Hogy te okos, értelmes, tudatos ember vagy? És téged nem lehet? Hát persze. Engem sem. Mert én mindenkinél okosabb vagyok nyilván. Akarom mondani mi ketten. Alapítsunk klubbot. A brand-ek hülye játékaiban nem résztvevők klubját. De most beszéljünk inkább a konkrét reklámról.

Itt például az van, hogy beküldhetsz egy brand-hez kapcsolódó saját történetet, magyarul sztorit, és akkor nyerhetsz egy ilyen Big Mac napot, ahol csupa jóság fog történni veled ingyen. Sok hamburgerrel. Egyébként, most, amikor ezt írom, már lekéstél róla. De ne szomorkodj, lesz még ott, ahonnan ez is jött. De hogy pontosabban mire gondolnak itt a szervezők, mármint hogyan képzelik el, milyen lehet egy hamburgerhez kapcsolódó sztori, nos, ennek illusztrálására kért fel a cég avatott reklámszakembereket, ugyan mutassák már meg a kedves potenciálisnak, hogyan kell ezt.

Az első sztori címe: 1 körülményes vacsora. Hihetetlenül vicces, készülj fel, el fogod dobni az agyadat. Nos, Bence egyszer majdnem azzal a kezével ette meg a hamburgerét, amelyik könyökkel együtt be volt gipszelve, de nem tudta, mert nem tudta behajlítani a karját, és valahogy a fejét sem tudta előrébb hajtani, meg az egész karját sem feljebb, és várjál, még nincs vége, mert aztán, ne röhögtess, így nem tudom a röhögéstől befejezni, és aztán áttette a másik kezébe, és így már tudta. Na milyen? Ez az ő Big Mac sztorija. És van aztán a 72 vicces beszélgetés, ahol a srác vámpírfogat csinált magának sült krumpliból, és ettől a másik srác meg a csaj, akik vele voltak, teljesen kifeküdtek. Képzeld el, milyen lehetett a többi 71 vicces beszélgetés. Na jó, de vannak az életnek árnyoldalai is, például 6 darab nem vicces beszélgetés, amikor a főnök jól leb… lehord éppen minket, de valahogy az is egy Big Mac sztori, mert ott a termék az asztalon. Meg amikor lezuhan az a repülőgép, és mindenki meghal, de ez is egy Big Mac sztori, mert az utasok éppen ezt ették, és… ja, ez nincs benne. De az benne van, hogy sok száz kimondatlan szó, mert kimondhatatlan, mivel tele van a szád Big Mac-el, és ez is Big Mac sztori, hogy a termék betömi a szád, és már emberi kommunikációra sem vagy képes, csak zabálod, zabálod a brand-et. Szép szimbolikus kép, szinte mindent elmond elidegenedett fogyasztói társadalmunkról, ahol az ehhez hasonló multik szinte kivetkőztetik emberi mivoltukból a mértéktelen fogyasztásra manipulált embertömegeket, hogy aztán egymás farkasaivá válhassanak. Le a gyorsétterem láncokkal! Le a Big Mac-el! Vagy nem egészen vagyok én egy tipikus célcsoport?

És van még, hogy valaki a terméken dobol, és egyesek éjszaka a falon ülve eszik ezt a tápláló finomságot, és ez mind, mind Big Mac sztori, és ő, mármint a narrátor, ezért szereti a Big Mac-et. Aztán gondolom azért is, mert ha szívecskét formál a kezeiből, akkor a lyukba pont belefér egy Big Mac. Szóval ezért szereti. De pontosan miért is?

Jaj hát ne már! Nem tudod? Mert a termék az életed részévé vált. Hisz ha jól belegondolsz, szinte minden történeted úgy kezdődik, tudod, egyszer, amikor Big Mac-et ettem, ettünk itt, meg ott, ekkor, meg akkor, nos, akkor történt ez, meg az, ami tök állat volt. Meg kúl. És mindig valahogy Big Mac-et ettünk éppen. Hát nem különös? Akkor történnek velem a jó dolgok. Illetve néha a rosszak is. Szóval valahogy akkor történnek velem a dolgok. Na ez a lényeg. Látod? Történnek velem a dolgok. Mindig akkor, ha a termék velem van. Veled van.

A termék veled van Luke Skywalker. Csókolom…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 2/10

A látvány (Scene) – 5/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}