1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Medvesajt reklám

*************************

Medvesajt ömlesztett sajt – 25s +++ Értékelés: 4,0/10

Igen, a medvesajt. Régi napközis emlékek jellegzetes uzsonnaadaléka. Iskolai táborok, kirándulások hideg ellátmányának elengedhetetlen tartozéka. Esetleg katonaság? Emlékszel, ott is volt sokszor. Te nem emlékszel. Nyilván neked szól akkor ez a reklám. Pedig ez retrósajt a javából. Már a retróvilágban is reklámozták. Persze, retróreklámokban. Amikor még a cipőt a cipőboltban lehetett kapni. Emlékszel. Ja, te nem…

***************

***************

Tudod ez egy ömlesztett sajt. Itt azt mondják, kiváló minőségű, nagylukú sajttal készítik. De tudod, ez egy ömlesztett sajt. Én abszolút elhiszem, van benne nagylukú sajt is. Persze a lukai már nem látszanak, mert ez egy ömlesztett sajt, és az ömlésben nincsenek lukak. De halálosan biztos vagyok, a nagylukú összetevő igenis kimutatható benne. Laborban. De mindegy is. Szerettük ezt a sajtot. Most már nem szeretjük, mert van pénzünk igazi sajtot venni. Gazdagok vagyunk ugyanis. Ki nem az. De azért retróból néha beleharapunk ilyenbe. Hogy emlékezzünk. Nosztalgiázzunk. Mondjuk egy buliban. Most miért? Jobb mintha belőnénk magunkat.

Itt a filmben a maci most már megelevenedik, nem úgy, mint egy régebbi reklámban, ahol a kislány macija még szinte magatehetetlen. Itt már felnőtt. Mert mindenkinek van egy kedvenc medvéje. Ezt mondják a filmben. Kinek egy medve, kinek egy sajt. Ráadásul a medvesajtok nagy ízválasztékából mindenki megtalálja a kedvére való, tápláló és ízletes finomságot. Ezt is mondják. És látod is, ahogy a permanensen mosolygó műcsaládban éppen megtalálják. Én csak a kisöcsit sajnálom. Neki úgy látszik, nem lehet olyan nagy élő macija, mint a nővérének. Neki csak egy olyan hülye macijelmez jutott. De azért boldog ő is, mert biztos megígérték neki, ha nagyobb lesz, ő is kap majd élő macit. Persze csak akkor, ha addig sok-sok medvesajtot eszik. Attól fog nagyra nőni. A gyártó profitja. Is. De azért gondolom, a nővér megengedi, hogy szóba álljon az ő macijával, addig is. Gondolom. Igen, ezek a jó reklámok. Amiket így tovább lehet gondolni. Hogy milyen lehet például, amikor a családban van egy ilyen igazi élő játékmaci. Azt hiszem, láttam egy ilyen filmet. Persze amerikait. Csak ott a játékmaci nagyon trágár és közönséges. Nem való gyerekeknek. Ja, és semmi medvesajt egész idő alatt. Igaz, az én továbbgondolásomban sem. Lehet, az volna az igazán jó reklám, ha úgy gondolnám tovább, mi lenne, ha az én családom is a medvesajtot szeretné a világon a legjobban. Az lenne, hogy az nem az én családom lenne. Meg én sem én lennék. De félreértés ne essék, nekem vannak medvesajtot szerető barátaim is.

Fontos még megemlíteni a játékfarkat is. Már úgy értem, a reklám játékra invitáló befejezését. Ez nagyon fontos. Több dimenzióban hat. Egyrészt ugye a gyerekek. Rájuk közvetlenül. Másrészt a gyerekeken keresztül a felnőttre, hisz ő a döntéshozó, illetve a forrás tulajdonosa. Harmadrészt az idióta felnőttekre közvetlenül, akik igenis lázasan fogják keresni a matricákat az akciós medvesajt dobozokban, és igenis fel fogják azokat ragasztani a medve világtérképre, és igenis ott fog az a térkép lógni az étkező falán, vagy valahol. És persze ezért még több akciós medvesajtot fognak vásárolni, hogy legyen nekik még több matricájuk. Ez mindig bejön. Hogy gyűjtsél valamit. Szorgalmas kis hangyaként gyűjtögetik aztán az emberek a különféle matricákat, pontokat, bónuszokat, és picit boldogabbak, hogy most az nekik mind megvan, hogy most azt olcsóbban, vagy esetleg ajándékba. Kétségtelen, szinte valódi sikerélményként szoktam én is elkönyvelni, amikor valami ugyanolyanhoz valahol olcsóbban jutok hozzá valamiért, mint máshol. Kicsi győzelmek ezek. És a jó reklám utat mutat hétköznapi kicsi győzelmeink felé, és mi szeretjük ezt. Kapni valami pluszt. Az már igen. Még ha az csak virtuális is. Örülünk neki. Hogy a szép nő végül mégiscsak a főhősé lett. Ez is virtuális, igazából azt szerettük volna, a miénk legyen. De a medvesajt valóban a miénk lehet. Még ha sajtnak virtuális is. A matrica viszont valódi.

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}