1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Algoflex reklám

*************************

Algoflex Forte – 20s +++ Értékelés: 4,6/10

Már úgy értem, hogy ez most egy olyan részleteket vizsgáló eszmefuttatás lesz, pontosabban ez is egy olyan lesz, mert volt már ilyen hosszú és abszolút lényegtelen történelmünk során. Igen, lényegtelen, mert miközben itt durván komoly politikai csatározások, adok-kapok, miegymások folynak, én ócska kis reklámok komolytalan szőrszálhasogatásával foglalkozom. Mentségemül csak annyit tudnék felhozni, hogy sajnos a nagypolitikához, ami igazi felnőtteknek való, én nagyon hülye vagyok. Nem értek hozzá. Igaz, ehhez sem. (Nem igaz. Mindkettőhöz nagyon is értek…)

***************

***************

Tehát a részletek. Mert abban rejlik az ördög. Jelen példánkban a fájdalom. Mert itt egy fájdalomcsillapítóról volna szó. Nem volna. Tényleg. Most nem is abba szeretnék belekötni, hogy milyen bugyuta szlogent találtak ki, miszerint ne hagyja, hogy a fájdalom az útjába álljon, hanem kifejezetten a képi megfogalmazás részleteire vagyok most kíváncsi. A részleteket ugyanis észre sem veszed, valamiféle összbenyomásod keletkezik csak róluk, illetve egyféleképpen hozzáadódnak a mondandóhoz, elvileg aláhúzzák azt. Jelesül itt azt, milyen, amikor valaki megdermed a fájdalomtól.

A szemléltetés egy matematikatanár nénin keresztül történik, aki egyébként fiatal, de mégis néha megdermed a fejfájdalomtól. És úgy dermed meg, hogy fájdalmas grimaszba torzul az arca, két kézzel fogja a fejét, és persze ebben a pózban marad megdermedve. Ami érdekes, néhány általa használt használati tárgy is ott lebeg körülötte szintén megdermedve. Nézzük, mik ezek. Már ha ki tudom venni. Szóval három darab ceruza, egy szemüveg, egy kulcscsomó, egy szivacs, és egy csomó papírlap. Ezek ott állnak mellette a levegőben, miközben a háttérben a gyerekek folyamatos mozgásban leleddzenek. Nyilván eldobta őket, amikor belényilallt a fájdalom. És mivel a nyilallásnál épp nála voltak, hát kiterjedt rájuk is az átok. Hm. Érdekes. Meg kéne vizsgálni tudományosan. Mindenféle tárgyakat kéne adni a kezébe, várni egy nyilallást, és megnézni, mi történik. Aztán rá lehetne térni az emberkísérletekre.

Jó, bocsánat, tudom, nincs ennek semmi értelme, ettől még ez a reklám akár jó is lehet, mert tényleg vicces, ahogy úgy megállnak ezek a tárgyak a levegőben. Már akinek. Már ha egyáltalán észreveszed, hisz szinte tizedmásodpercekről van szó. Vagyis hogy kérdés, mit rugózok ezen a reklámon én? Talán csodálkozom. Hogy hogy lehet? Hogy hogy lehet milliárdos iparágat csinálni szinte a semmiből? Apró ötletek, jelentéktelen különbségek, egyik reklám olyan, mint a másik. Ebben például mindössze ennyi volt a kreativitás. Hogy úgy megállnak, megdermednek a tárgyak is a levegőben, miközben hátul a gyerekek mozognak. Kész. Meg hogy ott a táblán nagyon szépen fel van rajzolva egy számegyenes, egy kör, meg a Pitagorasz tétel háromszöge. a2+b2=c2 Hogy lássuk, már aki látja, itten egy matek órát nem tartott meg majdnem ez a kedves fiatal tanárnő a kedves fiatal gyerekeknek. Ennyi. Persze egy matekóra táblája durván nem így néz ki, de hát ez nem dokumentumfilm. Szóval hogy lehet? Mert különben cipőt a cipőboltból, vagyis ha fáj a feje, vegyen be fájdalomcsillapítót. És mivel ezt a terméket kell reklámozni, hát ezt vegye be. Holnap jön a megrendelés egy másikról, akkor ott majd tűk szúródnak bele a térdébe. És akkor vegye be azt. Akkor mi alapján nőnek egyik vagy másik termék eladási számai? Hogyan válasszak? Tényleg nőnek a számok azóta, hogy ez a reklám megjelent? Mert tényleg sokszor úgy éreztem, megdermedek a fájdalomtól, és eddig fogalmam sem volt, ilyenkor mi a fenét csináljak?

Rejtély. Hogyan történt nem tudom. Talányos rejtély, nincs sem éjjelem, sem nappalom… ez egy régi sláger. Tudtad? Lehet, kezd az agyamra menni ez a blog. Tökre belefájdult a fejem. Megyek, lefekszem és beveszek egy ilyet. Még azelőtt vettem, mielőtt láttam volna ezt a reklámot. Vajon honnan tudtam?

*******************************************************************************

Értékelés: 4,6/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 7/10

A látvány (Scene) – 410

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}