1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

Telenor reklám

*************************

Telenor myTV – 30s +++ Értékelés: 4,4/10

Igen a mindenkori mérnöki teljesítmény! Lenyűgöző! Engem a mobilom is meg tud hatni, valahányszor ránézek. Kvázi akkora kapacitás dübörög benne, mint az egyetemem teljes számítástechnikai kapacitása, amikor oda jártam. Vagy negyven évvel ezelőtt. Szóval nem tudtad, hogy nem vagyok egy mai fiatal? A trendi stílusom miatt lehetett. Ugye? Hát igen. Hát nem. Sajnos. Nem sajnos. Mert legalább tudom értékelni. Te meg csak úgy használod. De ezt nézd meg, mi lesz itt!

***************

***************

Az lesz itt, hogy olyan valódi 3D, vagy talán 5D, vagy várjál, mondjuk legyen a 4D a szuper HD, az 5D, amikor mozog a széked, meg büdösed és/vagy vizet fújnak rád, és akkor legyen a 6D, amit itt látunk. Szóval hogy körülötted ugrálnak a tévében szereplők, kvázi mintha valódi emberek volnának, vagyis mintha tényleg kijöttek volna a képernyőből. Legyen a 7D, amikor meg is lehet majd fogni őket, és megenni az onnan kijött sült csirkét. Bár itt a rajzfilmkutyát mintha tényleg meg lehetne vakarni.

Nem figyeltem. Ez tényleg 7D. Hisz a kosarasok össze-vissza rángatják a székeket. És ráadásul a többi nép a csarnokban rá se hederít a jelenségre, vagyis annak ellenére, hogy a dolog rendkívül valósnak tűnik, mégiscsak egyedül a készülék tulajdonosa látja. Ez igen! Ez az igazi mérnöki teljesítmény! Meg tudományos is persze. Hisz a mérnök csak alkalmazó. Biztos van a háttérben valami fizikai áttörés. Meg filozófiai is. Ugyanis… ja…

Igen, képzeld, nem hiszem azt, hogy a film készítői úgy akarják becsapni a kedves rétegnézőt, hogy elhitetik vele, ha ilyet vesz, ez fog történni. Nem ezért támadt kedvem fikázni a művet, és nem ezért gondoltam gúnyosan rámutatni a nyilvánvaló hazugságra, hisz nem is van ilyen sehol sincsen tud meg!

Fedezd fel a szórakozás jövőjét! Ezzel a szöveggel indítunk. Ezt állítja. Nem többet, nem kevesebbet. Többet nem is kell, mert ez szinte a minden. Ez húz fel újból és újból, pedig már megszokhattam volna. Ez az ócska vásári manír. Ez az itt látható a világ legnagyobb csodája, csak tessék, csak tessék! Fél koronáért megtekinthető! És akkor ahhoz képest mit látsz a lepattant bodegában? Mondjuk egy nagyon kövér nőt bikiniben. De az alkotók elégedettek, mert ugyebár a szakma szabályainak keretei közt létrehoztak egy szerintük minőségi terméket. El lehet adni. A szórakozás jövője. Kicsiny képernyőkön filmeket fogunk nézni. Ez a jövő. Az egész szórakozásé. Ráadásul már most is nézhettünk ezen újdonság nélkül is. Ezer módon. Csak nekik ez most egy arculatra szabott új termék.

Szurkolj kedvenceidnek! Lépj be a mesék birodalmába, vagy merülj el a kalandok világában! Képzeld! Most megteheted. Nyilván eddig nem. Jó, mondjuk ebből még nem következik, hogy eddig nem, csak most így is megteheted. Hogy úgy kijönnek a szereplők, illetve dehogy. Úgy érzed, mintha körülötted lennének. Sokkal jobban, mint a tévéd hatalmas képernyője előtt, vagy mint a multiplexben. A laptopnak azért lehet viszonylag nagy képernyője. Azért. Persze. De akkora azért mégse. Hogy egyenesen a jövője legyen. Ok, szép kövér túlzás, de semmi szokatlan nincs benne.

És mit szólsz amúgy a képi megoldásokhoz? Ja, igen, mintha Ferihegy 1-es terminál lenne, meg valami stúdió. Miért? Semmi, csak mert jól megcsinálták azt a rajzfilmes összevegyítést nem? Szerintem semmi különös, volt vele munka, de rutinoséknál azért nem lehetett nagy gond. Ja értem, hogy esetleg valami dicséret is kéne? Sok ember sok munkaórája? Megsimogatni buksikat? Gondolom nincsenek rászorulva az én simogatásomra, pont le… de ilyet nem írok le. Mert ha már sok ember sok munkaórában foglalkozik ilyesmivel, akkor miért nem valami sokkal de sokkal jobbat, eredetibbet, mást, és egyáltalán, biztosan jobb sorsra érdemesebbek szegények. Szóval nem tudod elképzelni, hogy ezen szakma gyakorlására is elhivatottságot lehet érezni? Őszintén? Nem. Illetve minden szakma irányába lehet ilyet érezni, ha már egyszer létezik ilyen szakma. Nyilván. Itt van például a hóhér szakma a középkorban. Valódi mesteremberek voltak, abszolút büszkék a tudásukra. De, azt hiszem, kissé elkanyarodtam. Jó kis reklám volt ez…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,4/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 4/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 3/10

A látvány (Scene) – 6/10

A technika (Technology) – 5/10