1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

TEEKANNE reklám

*************************

TEEKANNE gyömbéres citromos zöldtea – 15s +++ Értékelés: 3,8/10

„Szép vagy pillanat ó maradj velem!” Valami ilyesmit mond Faust, és akkor jól elviszi az ördög. Vagy majdnem. Vagy valami ilyesmi. Ezért kell vigyázni az ilyen kijelentésekkel. Szóval nem szabad arra utalni, hogy éppen van nekünk egy pillanatunk, és az jó. Mert ilyenkor ördögveszély áll fenn. És az ördöggel nem jó cimborálni. Bár én ebben nem vagyok olyan biztos. Ha az ördög a barátom, akkor már nagyobb bajom nem lehet. Ugye?

***************

***************

Valószínűleg erre a megállapításra juthattak a vonatkozó kreatívok is, amikor megalkották ennek a reklámnak az üzenetét. Mert arra nem is merek gondolni, hogy nem hisznek az ördögben. Ha nem hinnének, az egész üzenetnek nem volna semmi értelme. Különben miért bíztatnák szegény Kovács Ági Olimpiai Bajnok Úszónőt (sic!), hogy arról nyilatkozzon, mennyire meg van elégedve ezzel a pillanattal. Nyilván, mert mégiscsak jó az ördöggel cimborálni. Rosszat nem akarhattak neki. Önök persze kedves reklámnézők nyugodtan átélhetik majd ezt a pillanatot mindenféle ördögi kockázat nélkül, mert ez az ördöggel való üzletesedi csak akkor jöhet létre, ha hangosan ki is mondják a pillanattal való megelégedettségüket. Tehát tessék csöndben átadni magukat ennek a teáskanna pillanatnak.

Vicces vagyok? Ja, tudom. Ne tagadd, halálra röhögted magad. És ezzel mindjárt el is jutottunk az ördögig. Az mindig ott ólálkodik a halál környékén. De szerinted maga a reklám nem vicces? Azt mondja, hogy ha egy nehéz nap után kikapcsolódásra vágyom, a TEEKANNE teára mindig számíthatok. Érted? Hazamegy a híres sportolónő, és ha máshogy nem is, legalább ezzel a teával máris kikapcsolódik. Félreértés ne essék, itt nem az amúgy szimpatikus sportolót gúnyolom, ehhez neki kvázi semmi köze. Csak annyi, hogy elvállalta. Lehet, én is elvállalnám annyi pénzért. Csak engem sohasem hívnak. Igaz, én nem vagyok ilyen előnyös külsejű híresség. Egyáltalán nem vagyok híresség. Persze ha volna az ördög olyan kedves, és kötne egy alkut velem esetleg…

Na de visszatérve, tehát itt a kreatívok kitűnő humorérzékét próbálom bemutatni. Vagy az enyémet. Végül is én találom ezt viccesnek, lehet, ők nem annak szánták. Hanem annak szánták, hogy bármily elgyötört is vagyok az adott nap húsdarálójától szenvedve, ha felidézem, otthon ez a termék vár, akkor kellemes érzés járja át a lelkem, mert akár mi is van, erre mindig számíthatok. És ő jó. Vagyis isten. Isteni. Jól következtetek? Illetve jól manipulálódok?

És most jön az ördög megidézése. Azt mondja, ez az én pillanatom. Igaz, nem mondja, pillanat maradj, de gondolja. Talán ezért nem vitte el még az ördög. Mert ahhoz hangosan kell kimondani a maradj szót is. A mágiában mindig pontosan kell dolgozni. A következő mondatával viszont picit megzavar, mert azt mondja, ez egy TEEKANNE pillanat. Most az övé, vagy ezé a brand-é? Nem érted? Ez egy pillanat, ami csak rólam szól, vagyis az én pillanatom. És milyen érdekes, ez épp egy TEEKANNE pillanat. De ez olyan embertelenül hülyén hangzik! Iskolásan felmondva főhősünk által. Aztán valamivel tehetségesebben szól hozzánk a profi szlogenmondó bácsi, miszerint ez egy tea, amely kényeztet.

Azon gondolkodom, vajon ezért a pluszért, vagyis a kényeztetésért fogom ezt megvenni? Ez különbözteti meg a többi teától? Ezt fogom elhinni? Olyan placebo hatásként fogom tényleg úgy érezni, tényleg, ez tényleg? A többi meg nem? Vagy mert a kedves sportolónő is ezt issza? Tényleg? Tényleg ezt issza akkor is, amikor nem látom? Otthon? Feszes farmerban lazítva a díványon?

Megint egy olyan reklámon háborgok, ami voltaképp teljesen szabályos. Ami rendes, tisztességes iparos munka. Híresség jóízűen hazudozik egy díványon. A szokásosat. Egyszerűen csak azért, hogy kicsit ismerős legyen a márka a polcon. Hogy kicsit kíváncsi legyél, vajon ez az amúgy nem drága termék vajon milyen? Úgy sem tudnád becsukott szemmel megmondani, éppen milyen teát iszol. A bort se tudod megmondani, azt csak a filmekben tudják a szuperhősök. Hát ne akarjál te szuperhős lenni. Te csak kövesd ezen neked való reklámok útmutatásait. Csak nem mond ki hangosan, mit gondolsz a pillanatról, mert elvisz az ördög…

*******************************************************************************

Értékelés: 3,8/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 4/10

A technika (Technology) – 3/10

{mxc}