5 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (2 Votes)

PROVIDENT reklám

*************************

PROVIDENT gyorskölcsön – otthoni szolgáltatás – 30s +++ Értékelés: 4,0/10

Persze külön díjazásért. Mármint az otthoni. De ez érthető. Semmi sincs ingyen. A kölcsön sem. Az otthoni sem. Semmi sem. Sem. Egyébként ez egy rövidített, zanzásított, illetve zombisított változat. (Érdekes, a zanzásítottat aláhúzta a helyesírás ellenőrző, a zombisítottat nem. Régi magyar szó lehet.) Szeretem ezt a céget, mert marketing kommunikációs stratégiája már számos írásomnak volt ihletője.

***************

***************

Azt hiszem az öregen talán a csengőszóra tört ki a zombiság. Addig békésen üldögélhetett idős feleségével beszélgetve, teázgatva a nappali asztalánál, de a csengőszó hatására történt valami. Azonnal látjuk az arcán. Lassan felkel, merev arccal, üveges, eszelős tekintettel, és megindul. Felénk. Vészjósló lassúsággal, zombi tekintettel. Az van aláírva, hogy kényelem. Hátborzongató. És a szöveg! „A PROVIDENT otthoni szolgáltatása nekem megéri. Mert nem kell sorba állnom, várakoznom.” Ugye érted? Nem kell várnod a halál eme különösen kegyetlen módozatára. Csak megveszed ezt a speciális teát, megitatod a zombivá teendő személlyel, kulcsingerként egyszerűen csak az ajtócsengőt kell megszólaltatnod, és máris megindul feléd egy házi zombi. És végez veled. Már ha így szeretnéd. Hogy neked nem ez jön le ebből a reklámból? Sajnállak.

Na jó, a fiatal női zombi már nem olyan félelmetes. Bár neki is tök merev az arca, és ugyanolyan vészjósló lassúsággal indul meg, de van az a kézmozdulata, mintha letörölne valamit az arcáról, igen az egy picit emberibbé teszi. Talán egy kis vércseppet törölt le. De mindegy is, igazad van, ő sokkal emberibb. Hogy még mindig másképp látod? Menthetetlen vagy.

És mit szólsz a mobiltelefonos fazonhoz? Ő nyilván a mobilján keresztül kapta a kulcsingert. Nézd ugyanazt a merev arckifejezést, azt a lassú, fenyegető mozgást, ahogy feléd tart. Rugalmasság. Ez van aláírva. „Akkor jönnek hozzám, amikor nekem jó.” Mármint a zombik. Akkor jönnek hozzám, amikor nekem jó. Micsoda cinikus, félelmetes mondat! Miért, neked mikor jó, ha felfalnak a zombik? Itt még választhatsz is. Szörnyű! Látom, még mindig nem fogadod el az értelmezésemet. Végül is nem lehet mindenki olyan lényeglátó, mint én.

Jaj! Láttál már tolószékes zombit? Hogy ne gúnyolódjak mozgássérült honfitársaimon? De már bocsáss meg! Az egy zombi! Nézd milyen rémülten néz utána a felesége, élettársa, húga, barátja, szóval az a nő ott az ajtóból. És a kutya is gyorsan elmegy mellette. De nem tévedhetek. Merev arc, nagyon furcsa, ráfagyott mosoly, és az a lassú mozgás. Ne mondd már, hogy nem zombi!

És amikor ott az építkezésen lesz az egyik munkásból zombi? Nem semmi. A merev arcon, az a merev mosoly, és az a szemüveg! Jó ég! Álmomban ne jöjjön elő. És megy ő is azzal a lassú, vészterhes mozgással, és az egyik még élő volt kollégája egy pillanatra ráteszi a kezét a vállára. Búcsúzik tőle nyilván. Még egyszer megérinti azt, aki egykor ember volt. Aki egykor a társuk volt. Az van odaírva, hogy felelős hitelezés. Megmondom neked őszintén, bár érzem e szavak nehéz borzalmát, egészen pontosan nem tudom értelmezni az adott kontextusban. Szövegkörnyezetben. Képkörnyezetben. Környezetben. Talán amit hallunk, segít. „Egy kisösszegű, rövid futamidejű kölcsönt felelősen be mertünk vállalni.” Nem tudom. Érzem a rettenetet, de nem tudom hova tenni. Talán az életről szól? Kisösszegű – egyszerű, szerény, de kellemes. Rövid futamidejű – rövid, nyilván. És ez felelősen bevállalni talán azt jelenti, ez biztosan meglesz. De utána zombi leszel. Ez az ára a biztonságnak. És ezt merd bevállalni. Látom, hülyének tartasz. Szerinted továbbra sem erről szól ez a reklám. Szerinted.

De tudod, mit mondok én neked? Nézd csak meg mi felé, ki felé tartanak ezek a zombik. Nézd meg, ki áll ott az ajtóban a gangon. Az ott maga a halál. Kezében a fekete dossziéval. Ő hívta ki az új szolgáit. Hogy nem egy csontváz kaszával? Ugyan már, középkori elképzelés. Ha láttál elég zombis, démonos, vámpíros, kísértetes, ilyesmis filmet, akkor tudhatod, a halál megjelenési formái sokszor meglepően különösek, és nem feltétlenül ijesztők. Itt is csak az a fekete dosszié…

Rendben, te tudod. Hidd csak nyugodtan, hogy ez valami banki kölcsönzős reklám…

*******************************************************************************

Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)

A BRAND bevésése (Imprinting) – 4/10

A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10

Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 5/10

A látvány (Scene) – 3/10

A technika (Technology) – 5/10

{mxc}