UPC reklám
*************************
UPC 60 megás internet – 30s +++ Értékelés: 4,0/10
Na hogyan kell megszólítani az egyszerű falusi néniket internet ügyben? Ugye mindig azt halljuk, na jó, de ezt a Mari néninek is meg kellene értenie Akárholfalván, nem? Mondjuk a politikai kommunikáció már rendesen elhúzott ezen a területen, de a technikai termékek reklámozása esetén még van mit tenni. Jelen filmünk ebből a szempontból hiánypótló tehát, azokat szólítja meg, akiknek nem mindennapi kenyerük a számítógép használat, az infósztrádán való száguldozás. Azokat szólítja meg. Vagy nem.
***************
***************
Nem Mari néni, Margit néni. Itt Margit néni van. Kettő. Lekvárt főznek, mint ahogy az vidéken szokás. Vidéken mindenki lekvárt főz. Sokan még a városokban is. Tehát a célcsoport szélesnek mondható. De nincs minden lekvárfőzőnek olyan szerencséje, hogy egy ilyen mai fiatalember csípi őket, úgyis mint öreglányokat. Mert a mai fiatalember az nagyon tudja például, hogy mi fán terem az internet. És így gondolkodott: szerencséjük van, hogy öreglányoknak szólíthattam őket gondolatban, így teljesíthetem egy kívánságukat, ami ugyan még nincsen, de mivel én amúgy marketing szakember vagyok, az igény felkeltése is az én feladatom. Ennek jegyében meg is szólította a két öreglányt az iránt érdeklődve, tudják-e vajon, mi az a weboldal? Az öreglányok válaszukban egész jól belőtték a dolgot, mert a számítógéphez kötötték e korszerű fogalmat.
És akkor megtörtént a csoda. A mai fiatalember csinált nekik egy weboldalt, hogy felpörögjön a lekvár biznisz. Brand-et is csinált neki, Margit nénik lekvárja néven. És a lekvár biznisz annak rendje módja szerint fel is pörgött. Na de ez így még nem fasza, mármint reklámilag, hisz itt nem az internetet, mint olyat kell eladni, hanem a szélesebb sávszélességet kínáló új csomagot. És hogyan lehetne ezt érthetően elmagyarázni egy laikusnak, illetve egy kicsit egyszerűbb személyiség szerkezetű laikusnak, miért kell szélesebb sáv neki az internetezéshez? Például ilyen szellemesen: minél szélesebb a sáv, annál több lekvár fér el rajta. Érted? Ja, hogy ez csak itten vicces, és nem valamiféle hülyének nézése a kedves néniknek? Nem dehogy, értem én. Nem csak a nénik hülyének nézése, hanem mindenkié. Ugyanis a 60 mega az egy letöltési sebesség a nénik felé, attól még a kedves lekvárvevő nem fog „több lekvárt látni”, csak ha az ő letöltési sebessége is nagy, mert az a weblap bizony nem a néniknél van, ha volna egyáltalán, hanem nyilván egy nagy szerverszolgáltató szerverén. (Ha nem érted, ne gondolkodj ezen, csak feltétel nélkül higgy nekem és kész.)
Na de van itt még humor, nagyon termékeny volt a kedves kreatív csapat. A történet szerit ugyanis a biznisz annyira beindult, hogy a nénik már Peruba is szállítanak. És tessék elképzelni, saját kezűleg csinálják ezt. Az egyik néni éppen egy kamionnal próbál beállni az udvarra kicsit ügyetlenül. Nem cikizek, az életszerűtlenség ugyebár a humor forrása. Az vicces, hogy egy ilyen reklámfőző, nagymamaformájú néni egy kamion vezetésével küszködik. Vicces és kész. Meg hogy tör-zúz vele. Tudom, egy csomó cikiző kérdés merül fel ilyenkor, mert ha már rendszeres az eladásuk és így csinálják valameddig a szállítást, akkor miért néz ki úgy, hogy először próbálnának beállni az udvarra? Tiszta hülye vagyok, nem? Ilyen marhaságok jutnak eszembe egy szegény árva reklám szemlélésekor. Hát kit érdekel? Nem ez a lényeg, hanem a viccesség. Aztán ezzel a kommentáló, és szintén nagyon vicces mondattal sokáig küszködtem. Hogy mi van? Lehet, hogy a jogsit nemalimai piacon kellett volna megvenni? Nem értettem, mi az hogy nemalima. Ugyanis a korszerű fiatalember nagyon korszerűen beszél, mint a mai fiatalok általában. Idősb füleknek tökre érthetetlenül. Egybefolyósan, egy hangsúllyal. Nem a limai piacon. Végre megértettem. De ember! Mi a fenének mentek ezek a jóasszonyok a limai piacra Peruba személyesen, ha egyszer itt van nekik ez a pazar sávszélesség? Hát nem éppen ez a lényeg? Látod mennyire analfabéta vagyok humorérzék területén? Úgy vezet, mintha a limai piacon vette volna meg a jogsiját. Érted? Viccesség, viccesség, viccesség. De ember! Ha nem ott vette meg, hanem tényleg, akkor ki a fene engedte át ezt a nőt a teherautó gépkocsivezetői vizsgán?
Na jó, oszoljál. Menthetetlen vagy…
*******************************************************************************
Értékelés: 4,0/10 pont (ISTST szám)
A BRAND bevésése (Imprinting) – 3/10
A forgatókönyv és/vagy a történet (Script) – 3/10
Az igazság faktor és/vagy a valós érték (Truth) – 4/10
A látvány (Scene) – 5/10
A technika (Technology) – 5/10
{mxc}